2025-02-06, 22:42
Medlem
XlAdZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldTuppen
Ok. Har inte sett den intervjun. Kan du länka?

Här från AB hittar jag just nu. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0VqOLA/uppgifter-skolskytten-i-orebro-skonade-vissa-gick-bara-forbi

Är lite därför tidningen som alltid skriker rasist och pekar på SD inte gör det i detta fallet. AB har varit väldigt duktiga, tydliga och snabba i detta. Jaaa förutom att de ringde farsan till fel Rickard redan innan ev. anhörig fått reda på något.
Senast redigerad av XlAdZ 2025-02-06 kl. 22:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Nu hade han ju licens på jaktvapen, de är inte tidsbegränsade och behöver därmed INTE förnyas.

Jag kanske var otydlig. Jag menar att alla licenser är inte "som körkort". Det beror helt på. Någon länkande en artikel som säger exakt det jag menade.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Haha. Här har vi just en av stövelslickarna jag pratade om. Polisen dyrkas och ska ha stora befogenheter att trycka ner vanliga medborgare, men när situationen kräver ett ingripande för att rädda liv är det plötsligt totalt orimligt att begära att de ens ska följa sin egen (högtravande och, som vi vet nu, tomma) policy om att "stoppa dödligt våld". "Bli polis själv då!" bräker du och dina gelikar. Patetiskt.

Och som sagt, det där snacket om att tungt beväpnad specialpolis kanske inte var på plats ännu, en hel timme efter att vanlig polis anlänt, kan du och din sort stoppa upp där bak. Vid det laget kommer t.o.m. någon enhet ur den nationella insatsstyrkan ha anlänt, även när vi som i detta fall pratar om en radie på mer än 30 kilometer från makten i Stockholm. Och inte ens statsmedia, där (till skillnad från dig, antar jag åtminstone) de s.k. journalisterna får betalt för att hålla uppe skenet av ordning och kontroll, försöker försvara eller förtiga polisens brist på agerande här. Då vet man att det är riktigt illa.

Insatsstyrkan var på plats 10 minuter efter larmet inkom till SOS. Är det för långsamt tycker du eller var är det skon klämmer?
Citera
Medlem
Detta var ditt första inlägg och du skriver fel namn. Du tänker förstås på den dryga fetknoppen Fredrik Sjöshult på Expressen. Där kan vi tala om överskattad skribent som förenklar allt och inte kan hålla mer än en sak i huvudet samtidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Taxichaff
Alltså är det nån mer än jag som är sjukt less på Oisin Cantwell och det som han bidrar till, d.v.s. svenne-banan-skärm-kompetens om markstrid?
Vad fan tror ni att ni diskuterar? Full skottlossning från oklara källor = "gå in" träffa allt?
Hur mycket tv-spel har det spelats egentligen?

Mupp-kola-idioten Cantwell får inte forma fortsatt diskussion, snälla. Han är i detta fall fullständigt befriad från logiska antaganden. Den dolda agendan att måttligt subtilt förkasta svenska myndigheter är så ocharmig i samband med denna händelse. Oerhört äckligt skrivet.

Det är heller ingen idé att prata med ansvarig utgivare för "varje anställd idiots åsikt är dess egen"

Kan nån bara få honom att sluta skriva grejer i "media"??
Poängen med post är mer att bidraga till en sensibel debatt, snarare än att låta mongo-media styra. Vem fan är han att tycka om saker som hans champagnesöder-tillvaro inte har en aning om. Vilket skämt. Men, minst en artikel om dagen nu i AB. Snyggt, "media"

Äckel. Skämt. Hypotetiker. Killgissningar. Så otroligt usel online-person.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Vet inte varför du väljer att misstolka. Sociala myndigheter har naturligtvis inte finansierat hans vapenintresse eller lyxresor.

För en individ som hatar svenska myndigheter och tänkt skjuta av några socialsekretterare är det höjden av hyckleri då GM själv missbrukat systemet. Glassresor till andra sidan jordklotet och ett vapenintresse som kostat 100K och uppåt är de facto lyx för en lirare som officiellt lever på bröd och vatten.

Därför att du skriver weird.

Dessutom är jag bra nyfiken på varför du sitter här och låtsas övertolka nästan i princip allt...

"För en individ som hatar svenska myndigheter"

Vad fan vet du om vad han hatade eller inte? Det vi vet är att han typ var aspie desperat för att dom hade dragit något jäkla bidrag för han.. Att han skulle känna ett hat emot svenska myndigheter.. Måste du ha läst i något hemligt manifest som ingen annan läst eller?

Och återigen, varför försöker du få Thailand att låta som Miljonresor..? Som att folk som drar dit måste nog bada i "cash money".. trodde det var ett vanligt resmål, just för att det är så otroligt jävla billigt att dra dit..

Holy shit, stick that head out your ass and get real...

Förövrigt svarade du aldrig på min enda fråga.... Tycker du på riktigt att folk som inte kan jobba, eller får några jobb när dom söker... Bara ska sitta där med handfängsel?
Senast redigerad av vildhane 2025-02-06 kl. 22:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Det har i tråden sagts att han tjänaten del på Bitcoin och dessutom har han levt ett ensamt och tragiskt liv så han kunde nog spara mycket av sina bidrag.
Existensminimum är strax över 5 tusen i månaden och gör man bara av med 2 000 så har man 3 000 att köpa vapen för.

Soc begär kontoutdrag inför varje ansökan, det går inte att spara någonting.
Det går inte heller att få in några extra pengar på kontot för då blir det avdrag.
Slänger du pengarna på skit så kommer det även räknas in som tillgång och kan då avyttras för att betala uppehälle.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XlAdZ
Här från AB hittar jag just nu. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0VqOLA/uppgifter-skolskytten-i-orebro-skonade-vissa-gick-bara-forbi

Betalvägg, men tack. Uppskattat
Citera
2025-02-06, 22:43
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Jag fattar, klart att insatsstyrkan gjorde sitt jobb.
Gärningsmannen sköt sig själv, och polisen hittade honom död efter att till slut ha gett sin in i lokalerna när tillräckligt lång tid hade gått från sista skottet, så jag förstår inte ens vad du pratar om här.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Han började skjuta mot poliser istället för civila, till att börja med.

Detta vet vi inte. Poliserna uppfattade att de blev beskjutna enbart innan de kastade sig i skydd. De såg ju inte han som sköt mot dem hade de gjort det hade de väl besvarat elden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Precis, jag gissar på ett stort medberoende från föräldrarnas sida och att han bjöds med på resorna som ett sätt att låta honom vara lagom social. De hade pengarna och sköt jobbiga tankar om honom framför sig. Kan inte tänka mig att de skulle ha sovit gott på hotellet om de inte ens försökt att få med honom.

Däremot kan det vara intressant om de varit intresserade av att han kunde utredas eller om de avfärdade allt med att "han har haft det lite jobbigt i livet".

Ni vet ingenting om det här. Sluta spekulera om skit ni inte har en aning om.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Visst, men jag tror han hade stavat sitt namn rätt isåfall. Men inte omöjligt.
Då låter det nästan långsökt att han skulle ha gjort det själv? Men visst, man vet ju inte vad som i övrigt rörde sig i hans huvud och hur han tänkte som och hur han smidde sina planer som.
Citera
2025-02-06, 22:44
Medlem
Det är det ju eftersom det är enda förslaget de nollorna kommer med.

Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Nu är det kanske du som är lite lengräddad eller vill få en idiotidebatt. Det är ju ingen som tror hårdare straff skulle hindra vansinnesdåd som avslutas med att man tar sitt liv.

Att återfallsförbrytare som skadar andra på olika sätt inte kan göra det om de är inspärrade är ju en självklarhet. Sedan bör ju diskussionen vara hur många vi har råd att bara låsa in och inte kunna rehabilitera. Vi är kanske i ett läge där vi måsta låsa in brottslingar för att skydda hederliga medborgare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in