2025-02-06, 22:30
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Inte orimligare än att en gärningsman skriker ut ur europa. Det kommer ändå från maken till en kvinna som var på plats.

Vem har någonsin skanderat ut ur europa förutom när man vill lämna EU??
Men det där är ju bara trams. I Sverige betraktar till och med de mest fanatiska EU-motståndare som finns Sverige som en delav Europa (till skillnad från i Storbritannien, där man alltid betraktat sig som skild från kontinenten inte bara geografiskt utan identitetsmässigt, och ofta pratar om "Europe" i tredje person). Faktum är att jag aldrig har hört en svensk EU-motståndare skandera att Sverige ska "ut ur Europa".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Någon snäll själ som kan länka tråden där det påstås att skolmördaren har skrivit på flashback?

Förstår att det inte är han men vill ändå läsa

En användare i tråden åsyftade någon som gick under ett seriemördarepitet. Jag screenshotade det men tänker inte hänga ut någon eftersom inlägget nu är borta (såväl som användaren i fråga) eftersom det bryter mot fb's regler. Om det nu var den användaren som är den aktuella personen kan jag säga att jag har haft en ifrågasättande diskussion med honom tidigare då han verkade totalt dum i huvudet (inläggen finns inte kvar). Med det sagt, inga DM's tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Nej. Naturligtvis har inte sociala myndigheter betalat hans semstrar. Antagligen föräldrar eller kombination av föräldrar samt egen kassa som varit parkerad hos någon släkting. Poängen var skribenter framfört en teori i stil med att stackaren levde på bröd och vatten och inte hade råd att köpa vinterskor. I själva verket glassade han på lyxsemstrar och hade råd med militärkläder, dyra vapen, rökgranater. Ett motsatsförhållande och hyckleri att bli arg på sociala myndigheter när man själv är värsta hycklaren och bryter mot självklara regler för försörningsstöd.

Tack för klargörandet. Då är jag på banan igen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Vad hände? Tyckte de sa att de skulle droppa alla namnen idag under eftermiddagen men det har dom inte gjort än?

Är det imorgon vi får veta mer?

Alla icke läskunniga… har stått under fredagen !!
Citera
2025-02-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
Man får inte vapenlicens utifrån hur man ser ut. Däremot är vapenlicens livet ut, som med körkort, så sköter du dig så får du behålla det.

Det stämmer inte. Licens ska förnyas och är tidsbegränsat. Antingen ljuger du eller så är du okunnig. Licens är dessutom per vapen, inte rent allmänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ja skit i aspiranterna. De hade inte gjort nåt även om de hade rätt utrustning.
Vad gör de poliserna som sedan kom då.
De uppfattar att de blir beskjutna, Ja det kan man väl räkna med om det är en pågående skjutning i en skola. Om inte dem går in och till full attack vem ska då göra det?
Slutsatsen blir alltså att nästa psykfall kan ladda ett par salvor mot polisen som genast springer ut i skydd och kan fortsätta skjuta. Känns det som utbildningen hela poliskåren gått om just skolskjutningar verkar bra?

Poliserna som kom dit efter aspiranterna+trafikpolis gick in i lokalerna. Givetvis inte alla poliser eftersom poliser behövs utanför också. Skolan är cirka 20.000 kvadratmeter stor så det tar tid att genomsöka. Misstänkt GM påträffas död cirka en timme efter första SOS Alarm-samtalen.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jag tror det var imorgon de beräknade vara klara.

Då får jag logga ut igen till det. Just nu verkar vi ju inte få veta mycket mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
han hade ju massor med ammo kvar, om han verkligen var ute efter att döda så många som möjligt hade han kunnat gjort betydligt mer skada, han måste nog varit ute efter specifika personer.. och när dom var eliminerade var han nöjd

Nae han valde inte sina offer, han var bara arg på Socialen för att de inte gav han mer bidrag. Och han hade problem för 20 år sen i skolan som en klasskamrat påstår.

HUR fan kan en klasskamrat komma ihåg sånt när det har gått 20 år sen dess. Jag kommer inte ens ihåg vilka som ens gick i min klass i högstadiet. Och det var för 10 år sen.
Citera
2025-02-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XlAdZ
Nej och det är bekräftat i intervjun med denna som han tydligen gick förbi. Tror de var SVT. Personen var färgad. Om kristen serb eller syrian eller en muslim kan jag inte utpeka på hudfärg

Ok. Har inte sett den intervjun. Kan du länka?
Citera
2025-02-06, 22:32
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldTuppen
Det stämmer inte. Licens ska förnyas och är tidsbegränsat. Antingen ljuger du eller så är du okunnig. Licens är dessutom per vapen, inte rent allmänt.
Vapenlicens för jaktvapen ska inte förnyas, de har man livet ut om man inte missköter sig, typ lagbrott, fylleri eller liknande
Citera
2025-02-06, 22:33
Medlem
Sven5678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Problemet börjar alltid i skolan. Det är inte meningen att alla ska gå i den traditionella skolan.

Personer med autism ser skolan som tortyrkammare och deras psykiska mående blir bara sämre och sämre efter mellanstadiet.

Hemundervisning för många av dessa individer skulle förmodligen vara lösningen efter mellanstadiet. Dessa personer är mycket intresserade av att lära sig men de kan inte hantera själva skolmiljön. Det är där problemet ligger.

Richard Anderssons öde blev spikat när han var mellan 12 och 14 år. Det var här hans psyke blev söndertrasat och det ser man på hans skolfoton.

Skillnaden mellan 6ans och 8ans skolfoto är brutalt jobbig att se
Mycket kloka ord, tyvärr finns det inte på kartan att våra politiker kommer prioritera dessa framöver, focus ligger på utåtagerande individer, medan dessa autister sitter och lider i tysthet, hemskolning är nog lösningen, finns i andra EU-länder vad jag förstått
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Uppenbarligen inte. Dom gick ju in i pågående skottlossning. Och blev beskjutna. Dvs, offrade sig.

Dem upplevde att dem blev beslutna. Visst men vet inte. Han kanske dödade.de.3-4 sista sfi:arna då?
Märk väl att över 10 är döda och polisen har inte avlossat ett enda skott
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenomnatten
Alla icke läskunniga… har stått under fredagen !!

Dom sa på presskonferensen att dom ska försöka droppa namnen nu i eftermiddag. Men ändrades säkert efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in