Citat:
Ursprungligen postat av
sexyclasse
Förutsättningarna för att erhålla ersättning från socialtjänsten är att man aktivt söker arbete. Precis som när man uppbär a-kassa eller aktivitetstöd från försäkringskassan. Om han led av psykisk ohälsa skulle han vänt sig till vården. Det är alltså individens fel att han inte har levt upp till de regler som är lika för oss alla i samhället. Han har heller inte vad det verkar överklagat några beslut. Men pengar skulle han ha, utan att göra något i gengäld. Om du tycker att en person ska uppbära bidrag från skattemedel utan att göra ett skit så kan du väl donera allt som blir över efter din månadslön till flashback. Eller till mig. Om inte, varför?
Jag har fullständig koll på de olika ersättningsformerna så du behöver inte upplysa mig om det.
Jag vet att de olika myndigheterna ska förväntas samverka och överlämna individer mellan varandra när förutsättningarna förändras för uppbärande av de olika ersättningarna.
Dessa personer utövar myndighetsutövning mot utsatta enskilda personer med stort hjälpbehov. Förvaltningslagen reglerar även detta.
Gällande din slutreplik om skatt så kan jag informera dig om att jag bidrar mer än tillräckligt och att det är det som gör det än mer upprörande; hur Sverige läcker som ett såll till fel saker. Ge stöd och hjälp till sjuka och utsatta och sätt människor som är arbetsföra i jobb så att de kan bidra till den gemensamma statskassan. Börjar bli riktigt less!