2025-02-06, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schultz.
Det har inte slagit dig att han hade en familj som bjudit honom på dessa resor?

Vissa fattar inte skillnaden på om du åker till Afrika för pengar du fått av Soc eller om du blir bjuden av dina föräldrar som åker med hela familjen.

Hur är det möjligt att det samlas så många tomtar på en och samma ggn?
Citera
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Han har ju bara ärvt mor/farföräldrar om hans egna föräldrar är döda och det är de inte, men frågan är intressant. Vem har sponsrat hans leverne?
En pizza om dan och när man gör inget annat så p soc bidrag klarar han sig länge.
Citera
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Det handlar om ledarskap och fähund

Läs på om PDV , det är närmast korrupt att inte gå in, då har man valt fel yrke
Det finns knappt folk som vill bli poliser idag så jag tror inte att speciellt många väljer polisyrket om dom har bättre alternativ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
ChatGPT är absolut inget "hjälpmedel" det är en nöjesapp där villkoren även säger att man inte ska ta innehållet på allvar!

Ge upp ljudklippet, du bråkar ju förfan med dig själv över vad som sägs, hur har du tänkt att andra ska på något sätt kunna komma överens om VEM som säger VAD?

Lägg ner istället.

Du pratar om något du uppenbarligen ha absolut noll koll på.
Jag använder ChatGPT dagligen i yrket.
Men bra du har visat din bakåtsträvighet. Fine!
Då lämnar jag dig helt enkelt.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
okok1
Var inte GM extremt tystlåten? Varför skulle en sådan person skrika? Kan ju lika gärna vara en polis som skriker något. Det låter väldigt auktoritärt och aggressivt.

Är det så konstigt? han var nog minst sagt extremt upprörd mitt under vansinnesdådet....

Hon kanske aldrig sett honom skjuta huvet av människor heller?

Vittnen som mötte honom på skolan säger att han var tyst när han passerade dem. Men just då kanske han fick ett känsloutbrott och tog till den briljanta meningen ut ur europa
Citera
Medlem
greta75s avatar
Saker man kommer få svar på till slut:

- Exakt tidpunkt när mördaren anlände till skolan, när och hur han sköt olika individer och vad han gjorde i övrigt inne på skolan.
- Vad elever och lärare gjorde och deras situationer. Fler berättelser kommer att komma fram.
- Hur det gick till när mördaren planerade dådet, hur och när han skaffade vapen och vapenlicenser.
- En bättre bild om mördarens uppväxt och varför han bestämde sig för att göra detta.
- En bättre bild av mördarens psykiska problem och troliga diagnoser.
- Om det fanns politiska motiv, om han var rasist eller om det var andra motiv.
- Polisens insats med exakta tidpunkter och vem som gjorde vad. Kanske gjordes misstag.
- Varför tog det så lång tid att identifiera offren. Kunde det gjorts snabbare?

Det kommer att ta tid men tids nog får vi full redovisning. Det kommer göras dokumentärer och filmer. Allt kommer att bli känt. Fram tills dess kan man chilla lite och inte vara dum i huvudet trots att man befinner sig på ett anonymt forum som rullar fram i ljusets hastighet och premierar troll och dumhet snarare än välskrivna inlägg.
Senast redigerad av greta75 2025-02-06 kl. 21:56.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WaQi3
Med största sannolikhet var det aspiranter på plats FÖRST. Menar du att de ska skjuta mot någon som de förmodligen inte ser (rökgranat) när de själva blir beskjutna? Risken för civil skada är skyhög om de ska skjuta blint, spray and pray. Tänk även att GM var tungt beväpnad med automatvapen mot polisernas fjuttiga handvapen...tror inte det blir mycket till eldmotstånd. Sen är det nog väldigt svårt att agera instinktivt om man blir beskjuten från ingenstans, att springa inåt och söka skydd är en stor fara. Vem vet, kanske dessa bulor är en distraktion och en ytterligare GM sitter och lurar runt hörnet. Vi får anta att poliserna jobbade efter bästa begåvning och att alla säkerhetsföreskrifter följde.

Det var INTE aspiranter som gick in först!
Citera
2025-02-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Förutsättningarna för att erhålla ersättning från socialtjänsten är att man aktivt söker arbete. Precis som när man uppbär a-kassa eller aktivitetstöd från försäkringskassan. Om han led av psykisk ohälsa skulle han vänt sig till vården. Det är alltså individens fel att han inte har levt upp till de regler som är lika för oss alla i samhället. Han har heller inte vad det verkar överklagat några beslut. Men pengar skulle han ha, utan att göra något i gengäld. Om du tycker att en person ska uppbära bidrag från skattemedel utan att göra ett skit så kan du väl donera allt som blir över efter din månadslön till flashback. Eller till mig. Om inte, varför?

Jag har fullständig koll på de olika ersättningsformerna så du behöver inte upplysa mig om det.

Jag vet att de olika myndigheterna ska förväntas samverka och överlämna individer mellan varandra när förutsättningarna förändras för uppbärande av de olika ersättningarna.

Dessa personer utövar myndighetsutövning mot utsatta enskilda personer med stort hjälpbehov. Förvaltningslagen reglerar även detta.

Gällande din slutreplik om skatt så kan jag informera dig om att jag bidrar mer än tillräckligt och att det är det som gör det än mer upprörande; hur Sverige läcker som ett såll till fel saker. Ge stöd och hjälp till sjuka och utsatta och sätt människor som är arbetsföra i jobb så att de kan bidra till den gemensamma statskassan. Börjar bli riktigt less!
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Inte orimligare än att en gärningsman skriker ut ur europa. Det kommer ändå från maken till en kvinna som var på plats.

Vem har någonsin skanderat ut ur europa förutom när man vill lämna EU??

Precis! Låter som ett klart fall av konfirmeringsbias.
Citera
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Tycker synd om dig som tror att polisen ska stå kvar utanför och låta slakten pågå.
Vid attacken på Drottninggatan rusade polisen mot attacken och lastbilen.

Dom sprang ju in här också men möttes av en AR-10/15 mot sina handeldvapen
Citera
Medlem
Jo,tänka sig att folk faktiskt kunde larva sig även under en skolskjutning. Det är samhället vi har byggt upp.

https://imgur.com/a/V21L9uy

Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Eller så kör vi på sanningen om hur dumma ihuvudet vissa personer kan vara

(FB) Örebro: Våldsdåd på Risbergska komvux - "Ett tiotal omkomna" (2025-02-04)

ilka idioter. kanske därför han skrattade för det gör jag också! Men fan springer TILL en skjutning för att "kolla läget"

"Skjuten när han skulle kolla läget
Deras vän hade varit i närheten av Campus Risbergska skolan med några kompisar när han fick höra om pågående skottlossning.
– När de springer dit för att kolla läget träffades han och vissa andra, säger Mahmoud."
Citera
2025-02-06, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Tönten led inte samma skada som offren genomled och deras familjer genomlider nu

Han hade en fem minuters ljusglimt

Vad vet du? Folk är snabba på att dömma. Han kanske blev hotad direkt. Finns fler galningar där ute tyvärr. Och har inte ens sagt att det inte är synd om offren. Om man behöver nämna det utan att någon förstår så är denna person helt efterbliven också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in