2025-02-06, 20:30
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRINGO104
Hela Sverige i CHOCK säger media?
Tycker det var rätt Väntat.
Kul att Kungen saknar det gamla Sverige det gjorde skytten också även om sättet att visa det på var lite drastiskt Trumps metoder är bättre!

Det är fr allt invandrarna som är i schock. Den lokala pizzaturken är orolig för att en liknande situation kan inträffa på en pizzeria.

Som svensk ska man vara försiktig med att sätta sig i grupp bland många med utländskt utseende. Galningar finns överallt här i landet.
Citera
2025-02-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Nej, det vore dumt. Särskilt i ljuset av att Alliansen mellan 2006-2014 lyckades skapa Sveriges mest generösa migrationspolitik genom tiderna. Halvtänkare!
Jaha, så sossarna är hjälplösa mähän som inte kan ändra tillbaka? Då börjar du gagga om 90-talet. ni sossar är bra hjärntvättade.. när de dessutom är HELT beroende av importerat bidragsproletariat.. men tro du på att sossarna skulle strama upp. Jösses
Citera
2025-02-06, 20:31
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Frågan är vad det skulle ge att nämna att det var rasistiskt, en stor del skyller ända på att det var
mångkulturens fel. andra på att de som säger att det är rasistiskt är ute efter billiga politiska poänger
bara
Jag tror att om man väljer att mörda folk efter etnisk tillhörighet eller ras då kan man nog få kalla det för ett rasistiskt motiv.
Det behöver inte andra rasister som inte mördar bli butthurt utav dock. En spade är en spade
Citera
2025-02-06, 20:34
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Jaha, så sossarna är hjälplösa mähän som inte kan ändra tillbaka? Då börjar du gagga om 90-talet. ni sossar är bra hjärntvättade.. när de dessutom är HELT beroende av importerat bidragsproletariat.. men tro du på att sossarna skulle strama till något som helst.
Stackare som inte klarar av att ha mer än en tanke i huvudet samtidigt.
Jag har inga som helst problem att se S stora ansvar för hur samhället ser ut idag.
Min enda poäng är att de inte är ensamma.
Citera
2025-02-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag tror att om man väljer att mörda folk efter etnisk tillhörighet eller ras då kan man nog få kalla det för ett rasistiskt motiv.
Det behöver inte andra rasister som inte mördar bli butthurt utav dock. En spade är en spade
Ni påstår det ja men det är mest blattar som ägnar sig åt det i Sverige, det som ni brukar försvara.. då är det aldrig "rasistiskt motiv'. Svennar förstår att det är kontraproduktivt mörda babbar, bättre kasta ut dem istället. Vad några gaggiga kufar tycker och gör förändrar inte saken, eller att ni vänsterextremister gnäller över att ni då inte skulle få ert kaossamhälle. Vad det nu har med "rasism" att göra, är ju ni som är rassar och inte tkr svenskar ska ha rätt till sitt eget land.
Citera
2025-02-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Stackare som inte klarar av att ha mer än en tanke i huvudet samtidigt.
Jag har inga som helst problem att se S stora ansvar för hur samhället ser ut idag.
Min enda poäng är att de inte är ensamma.
Är inte jag som försvarar s som någon jävla fangirl. Patetiskt.
Citera
2025-02-06, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Massinvandringen förklarar 100% gällande denna tråds frågeställning, förutsatt att det verkligen var invandrare som var måltavlan. Sköt han folk utan hänsyn till ras så förklarar den kanske 75% då massinvandringen gett oss ett kallare, hårdare och omänskligare samhälle.

Massinvandring ger raskonflikter och i raskonflikter kommer galningar från båda/alla sidor att ge sig på oskyldiga. Svårare än så är det inte.
Jaja. Även Greta är massinvandringens fel. Svårt att hålla två frågor samtidigt märker jag.
Citera
2025-02-06, 20:39
Avslutad
Citat:
Ni påstår det ja men det är mest blattar som ägnar sig åt det i Sverige, det som ni brukar försvara.. då är det aldrig "rasistiskt motiv'. Svennar förstår att det är kontraproduktivt mörda babbar, bättre kasta ut dem istället. Vad några gaggiga kufar tycker och gör förändrar inte saken, eller att ni vänsterextremister gnäller över att ni då inte skulle få ert kaossamhälle. Vad det nu har med "rasism" att göra, är ju ni som är rassar och inte tkr svenskar ska ha rätt till sitt eget land.
Att babbar mördar Svenskar som inte är kriminella är nog rätt ovanligt än så länge
Citera
2025-02-06, 20:46
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Är inte jag som försvarar s som någon jävla fangirl. Patetiskt.
Den där var kul. Du lyckas inbilla dig att andra är lika autistiskt svart-vita som du själv, för att sedan tom lyckas bli arg på denna inbillade bild.

Du är inte lite förvirrad du.

Finns inget att hämta här.
Den här konversationen — är över.
Citera
2025-02-06, 20:49
Medlem
Rätt många som var på skolan:

Citat:
”Uppskattningsvis fanns mellan 500 och 700 elever samt 200 lärare på plats under tisdagen.” (svt)

En del verkar fortfarande tro att det är en ”SFI-skola”, men det är ju bara en liten del av verksamheten i lokalerna.

Citat:
”juni 2018 utvidgades verksamheten till ett samlat lärcentrum för Komvux, SFI och vissa samlade universitetstjänster .”

Citat:
”Fler universitetsstudenter som studerar på distans kommer också att kunna skriva tentor på Campus Risbergska.

– Vi ser också att det finns stora utvecklingsmöjligheter när vi får allt samlat på en plats, för de som studerar både inom kommunens vuxenutbildning och för vuxna som studerar inom andra utbildningsformer , säger enhetschefen Linus Johansson i ett pressmeddelande.
Förutom Lärcentrum finns även hela Komvux, inklusive yrkesutbildningar och SFI, i lokalerna.”

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Campus_Risbergska
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/nytt-lararcentrum-oppnar-i-orebro
Citera
2025-02-06, 20:53
Medlem
-DaRude-s avatar
Spelar det egentligen någon roll om man kallar herr Andersson för massmördare eller terrorist? Många upprörs över benämningen i media, men jag tycker inte massmördare är särskilt smickrande oavsett motiv. I slutändan är det lika vidrigt, hemskt och oförlåtligt för alla inblandade. En meningslös diskussion med andra ord, för oavsett om massmördaren "bara" är en empatilös massmördare och/eller rasist så är det knappast mer förlåtligt än om han vore terrorist med religiösa och/eller politiska motiv.
Senast redigerad av -DaRude- 2025-02-06 kl. 20:56.
Citera
2025-02-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Hur så? Ett jaktvapen kan användas till självförsvar även om det kallas för jaktvapen.
Det är helt annorlunda jämfört med att få bära med sig vapnet i publika miljöer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in