Citat:
Ursprungligen postat av
solstrålar
Jamaica, USA, Miami…vad har den här killen levt för lyxliv egentligen? Hela bilden som fattig incel faller ju. Varför behövde han soc om han kryssade runt på dessa lyxiga resmål?
Ja men nu får ni väl ändå ta å skärpa er??
Hur vet ni att det inte är hans föräldrar/släkt som i alla år har bjudit med honom på olika resor?
Eller betalat hobbies för honom i ett försök att ge honom stimulans och kanske för att ge honom möjlighet att hitta vänner etc.
Föräldrarna och familjen finns ju och de har ju uttalat sig att han dragit sig undan mer och mer?!
Att familjen fanns, råder det ju inget tvivel om i alla fall.
Han var 35 år och föräldrarna kanske inte längre har råd i den utsträckning som krävdes och ansvaret borde ha legat på annan än dem, tex soc?!
Och vad gäller uppgiften tidigare i tråden om att han ett år hade 100.000+ kronor på något konto så kan det ju vara ett arv eller en gåva som kom in. Han var trots allt 35 år och har väl också haft mor/farföräldrar osv.
Jag säger inte att det var så-men när ni resonerar så resonerar ni ju fan utan några som helst variabler eller nyanser!
Alla föräldrar fattar inte heller att ta "ungen" för utredning. Tänker tidigare i ungdomen.
Stigmatiserat? Okunskap. Medberoende. osv osv.
Och att han klarade av vissa specifika saker tex att ta vapenlicens, fixa körkort osv betyder inte att han inte är oförmögen till annat. Har han ex en riktig autism/asperger så kan han vara ytterst nischad och superfokuserad, duktig/kunnig på specifika saker men totalt jävla oförmögen på en så enkel sak som att komma upp ur sängen en viss tid. Att borsta tänderna kan tex ta en timma och en jävla massa processer ska till innan det projektet är färdigt. Det finns variabler. Det finns nyanser.
Jag har en väninna, supersmart och superduktig inom sitt specifika område.
Men när vi umgås måste jag lägga på ett stort x-antal timmar extra om det är meningen att vi tex ska dricka kaffe hemma hos henne... ni fattar inte vilket enormt projekt det är...vilket tid det tar att fixa.
Min totala motsvarighet...här ska det gå undan, helst igår.. man får då fan lov att öva på sitt tålamod och se till att ta med sig både toleransen och empatin i handväskan när man umgås.
Och det förtjänar hon. Liksom vi alla förtjänar förståelse för våra olikheter.
Så länge vi inte mördar eller begår massa andra brott osv.
Det finns variabler. Olika nyanser. Vi vet inte mycket än så länge!
Ovanstående skrivet är inga som helst ursäkter för brottet-utan var endast ett svar på varför killen har kunnat resa utan att var "rik" etc !