2025-02-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Att attackera någon som väntar på dig med ett automatvapen, när du har en sigsauer är typ omöjligt att lyckas med. Att vara på förhand i bebyggelse är ett enormt försprång. Inte ens med bytta vapen är det smart, men bättre blir det ju inte

Nu använder svenska polisen Glock men ändå, båda sidor har halvautomat.

Polisen är utbildad MEN gärningsmannen är oberäknelig, gömmer sig i rök och polisen har ingen aning om det finns flera gärningsmän runt hörnet.
Man kan inte skjuta i blindo för skulle en civil stryka med i den striden så kan vi med 100% säkerhet säga att den stackaren skulle bli hängd offentligt.

Jag tycker polisen och aspiranterna på plats agerade efter situationen och deras egna förmåga.
Sen är det mycket tråkigt att alla Rambo-wannabes i tråden tror att det bara är att springa fram och övermanna personen eller bara åka till platsen, plocka fram sitt tjänstevapen och skjuta ett headshot så är saken över.

Dessa personer kommer för övrigt aldrig få uppleva detta då ingen av dessa har intelligensen att bli poliser.
Citera
2025-02-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Under en hel timma var han säkert tyst en del.

Ja förmodligen död.
Citera
2025-02-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det går inte heller ignorera utrymmet för GMs dyra resor till Miami, Thailand, Jamaica och ett mycket kostsamt vapenintresse på möjligtvis sexsiffrigt belopp.

Som troligen har bekostats av hans föräldrar och därmed inte dykt upp på hans kontoutdrag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Ja men du är inte en person som varit arbetslös i 10 år, som inte har en enda vän, som har autism, asperger och fan och hans moster, som har flera psykiska åkommor osv osv osv.

Det här cepet har alla kännetecken för att man borde låst in honom när han var 12 och slängt bort nyckeln för alla tider.

Det håller jag med om. Men jag berättar för foliehattarna som tror att Säpo är inblandade att man inte måste ha en massa cash för att få tag i ett vapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Eller så ropar någon "ni måste ut allihopa" ...
Håller med helt. Det är avsevärt mer troligt att personen ropar “ Ni måste ut allihopa”. Det är jävligt långsökt att tro att “... från Europa..” är det som sägs. Totalt ologiskt. Man refererar inte till den här skolan, den här staden eller det här landet som Europa.
Jag är även övertygad om att det inte är GM som skriker, utan ett brottsoffer som försöker få andra att lämna platsen.
Citera
2025-02-06, 19:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Det går inte heller ignorera utrymmet för GMs dyra resor till Miami, Thailand, Jamaica och ett mycket kostsamt vapenintresse på möjligtvis sexsiffrigt belopp.
Faller inte innanför ramen för någon som skulle bli sur för att soc halkar efter med ersättningen en månad . Det hade ju räckt med att panta ett gevär för att klara sig en månad till..
Citera
Avslutad
Citat:

Resorna lär han inte ha betalt en enda krona själv till så att ens nämna det är B, sen lika med vapnen, dessa har han säkert även fått av släkt, ev "ärvt" när ngn köpt nytt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jilin
Jag har inte tittat på en enda film eller lyssnat på ett enda ljudklipp från detta elände.
Men det jag hakar upp mig på är att folk flyr för sina liv, och gömmer sig, men vill ändå bli nån tik tok kändis genom att filma och spela in

Det var väl ovanligt få som tänkte på att bli tiktok-kändisar här? Med tanke på tidsförloppet så borde många fler ha filmat.
Citera
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Om Polis agerat lika Poliser gör i de flesta andra länder kanske det hade varit över nästan direkt, möjligt att en polis kan ha dött men om 5 människor istället hade räddats så vore det ju värt det ändå! Alla vilka väljer yrket Polis vet om att livet ibland kan vara i fara, det ingår liksom i jobbet.

Det har du typ noll belägg för... Det finns inget som talar för varken den ena eller andra sidan i detta. Men tro för all del att du vet, för du uppfattas som den södra sidan av Dunning-Kruger.
Citera
2025-02-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Om Polis agerat lika Poliser gör i de flesta andra länder kanske det hade varit över nästan direkt, möjligt att en polis kan ha dött men om 5 människor istället hade räddats så vore det ju värt det ändå! Alla vilka väljer yrket Polis vet om att livet ibland kan vara i fara, det ingår liksom i jobbet.

Vilka länder och vilka skolskjutningar är det du menar, alltså dåd där förutsättningarna är lika de som fanns i Örebro?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Det jag säger är att vi omöjligen kan bedöma en massa saker efter vad som framkommit... men att folk verkar tvärsäkra. Att vi inte har informationen är inget som underbygger att polisen gjort fel. Vi är inte prioriterade, och det är ingen rättighet att pöbeln ska ha all information.

Håller med om första delen, men det hör till efterblivenhet på Flashback allmänt. Det du kallar prioritering ser jag snarare som en dålig beredskap av polisen.

De har helt enkelt blivit tagna med byxorna nere - syns på ledningen när de går ut med vidöppna ögon och gråtfärdiga på pressträffen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det som sägs nu 12-14 min in i dagens Rapport är inte bra. Nåt som inte stämmer här. De stod inte och glodde i en timme, utan gick in direkt (antagligen innan insatsstyrkan anlänt), men de besvarade inte eld utan tog bara skydd. Nån bör skriva om manualen. Hur ser den ut i andra länder?

Vad är det du menar som inte stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in