2025-02-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Det sas i aktuellt igår ska se om jag kan hitta klippet att han sköt sig själv när han fick syn på poliserna vilket enligt samma inslag ska ha varit 1 timme efter att första larmet gick.

Det är ju uppenbart vad som har hänt. Polisen får larm - sedan så vågar dom första patrullerna inte gå in utav rädsla eller något. Befängt och sinnessjukt. Cepet fortsätter sin massaker och drygt en timme senare "Hittar" dom honom, då är massakern över.

Allt sköttes pinsamt dåligt.

Här skulle dom första poliserna, med risk för sitt liv givetvis gått in i skolan direkt och öppnat eld mot honom. Dom borde ju hört var det sköts ifrån.

Ska vi gissa det var två kvinnor, nyblivna poliser som var först på plats?

Att attackera någon som väntar på dig med ett automatvapen, när du har en sigsauer är typ omöjligt att lyckas med. Att vara på förhand i bebyggelse är ett enormt försprång. Inte ens med bytta vapen är det smart, men bättre blir det ju inte
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Mycket viktigt och bra inlägg. Din känsla är viktig för tråden och ditt kvinnohat måste bejakas.

Vem sa att jag hatade kvinnor? Tycker bara de är lämpade för vissa jobb, precis som män inte ska vara dagisfröknar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Du är tyvärr dålig på att läsa.

Det handlar om att de första på plats RÅKADE vara aspiranter som RÅKADE vara i närheten. Fler poliser kom snabbt därefter.

Ok.Det framgick inte där jag läste det..
Citera
2025-02-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Jamaica, USA, Miami…vad har den här killen levt för lyxliv egentligen? Hela bilden som fattig incel faller ju. Varför behövde han soc om han kryssade runt på dessa lyxiga resmål?

Inte omöjligt att det är finansierat av familjen
Citera
Medlem
Kära nån! Läser ALLA kommentarer på sociala medier och det enda jag läser är att ”han är sjuk och borde ha fått hjälp” Med mera. Jag ser den kommentaren som att man sympatiserar med mördaren att det är synd om honom det är exakt de signalerna som sänds när man skriver ”han är sjuk”

Varför är detta hyckleri? Jo för innan man visste vem det var så kallades han för Terrorist. Efter att man visste vem han var så kallades han för sjuk. Det vill säga att varje enskild person vet att ”Terrorbrott” låter grövre än ”han är sjuk” behövs inte en proffessor för att dra den slutsatsen.

Ulf Kristersson några timmar efter dådet på MOMIKA: Det är ett terrorbrott (utan några misstänkta gärningsmän). Utan att polisen har bekräftat något.

2 dygn efter Terrorbrottet mot en komvux/sfi skola: Vi har inga ideologiska motiv än så länge vi kan inte dra några slutsatser.

Min och ALLA HYCKLARES slutsats är att detta verkligen var menat för att döda invandrare.
Hur kan du dra den slutatsen att det är menat mot invandrare? FINNS flera skolor runt om i Örebro som han hade kunnat utföra sin massaker. Men han valde en viss grupp. Men vi vet inte vilka ursprung offren har? Jo Syriska ambassaden har bekräftat 5 Döda.
Bosniska ambassaden har bekräftat 1.
Och vi väntar fortfarande på identifiering.

Hade det varit någon svensk så hade det gått snabbare med identifieringen pågrund av att en Pettersson har sitt dna/tandkort i Sverige(detta är bara en gissning)
Senast redigerad av fiskarnasfiske 2025-02-06 kl. 19:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Tror det handlar om föräldrarnas försök att muntra upp sin deprimerade son.

Det tror jag också. De gjorde nog vad de kunde.

Vore intressant att höra deras erfarenheter i kontakter med myndigheter, skola, sjukvård etc för deras son genom hans uppväxt och vuxna liv.

Detta framförallt för att dra lärdom om vad man kan förbättra för att förhindra liknande händelser i framtiden.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Är det verkligen så? Som jag har fattat det (kan ju ha fått fel för mig) så har han som filmar inte haft kameran igång utan avbrott utan filmat episoder. Den sista, när polisen kommer, bör då vara filmad efter det att polisen konstaterat att mördaren är oskadliggjord (högsta prioritet), alla skadade har körts iväg till sjukhuset (borde haft näst högsta prioritet) och polisen därefter går runt i lokalerna för att släppa ut alla (lägst prioritet) som gömt sig. Att polisen skulle ha tvingat vettskrämda människor som låst in sig att öppna om mördaren fortfarande varit i livet och gått runt och skjutit, verkar inte sannolikt. Men vad vet jag! De kanske letade efter fler gärningsmän.

Ja insåg senare att den är klippt. Jag skrev att jag tog tillbaka det jag postat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Det roligaste med Flashback är alla jävla hjon som sitter och "vet" en massa om hur det borde ha gjorts! Det är lite som att man samlat hela landets samlade baksätesförare som sen får recensera nåt som dom enbart har förmedlats i tredje och fjärde hand.
Polisen kanske gjorde helt jävla jätterätt, eller så gjorde dom helt jävla jättefel! Det kan vi inte uttala oss om utifrån det som kommit fram.
Motivet kan vara vad fan som helst, inklusive rasism, utanförskap, mordfantasier, desperation över att vara utanför samhället, att han varit mobbad, eller vadsomhelst.
Kort sagt... vi vet förtvivlat lite, och jag njuter av att se Sveriges samlade tyckare fajtas i tråden

Anledningen till att du vet lite är ju det största problemet just nu? Om du inte håller med bör du läsa på om hur det ska kommuniceras under krissituationer och hur dessa hanteras före, under och efter händelsens gång.

Enligt dig är det med ditt resonemang rimligt att landet inte vet vilka offren är efter 3 dagar? Samtidigt har man uteslutit politiska motiv efter 2 timmar (det tog 1 timme att identifiera GM som död).

Vad fan pratar du om egentligen?
Citera
Medlem
HatarNarrativets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja många 13-åringar i tråden som tror det är som en dålig hollywood-film i verkligheten.

Polisen måste säkra varje skrymsle i den extremt stora och komplexa byggnaden. Man hade ingen aning om hur många gärningsmän som fanns. Och varje person de hittar måste säkerställas inte vara en gärningsman och måste sedan föras ut säkert. Det tar förstås en jävla tid.
Dom som genomsökte fick en bra praktik.
För dom hade såklart ingen aning!
Citera
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Nej, men du kan ju föreställa dig själv vad som händer när en sån här psykiskt störd person hittar till en sådan strid ström av näthat och rasism. Polisutredningen lär väl visa vad han sysslade med på nätet.

Jag sitter inte och fantiserar och föreställer mig saker. Du sitter och föreställer dig och ser det som en sanning för att det passar din värld.

Och med din logik så är en "sån" person minst lika farlig vilken än höger eller vänsterextrem kanal som denne fastnar för.
Citera
Avslutad
Hans Twitter konto? https://x.com/Rickard17799381

Han har kommenterat inlägg som är relaterade till Örebro
Citera
2025-02-06, 19:27
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Lyssnat många ggr jag med, obegripligt hur de kan få det till Europa.
Vilket jävla skämt av tv4. Sprida falsk skit som eldar på folk och riskerar att det eskalerar.
Jävla idioter.
Om tv4 är så säkra så kan de väl redovisa sina "experter" och presentera metodiken för att få fram sitt Ni ska bort från Europa.

Herregud vad kass du är... du ska inte jobba om ljudtekniker. Jag satt igår och EQ:ade ljudklippet till perfektion (inkl. de-reverbering) och det var tydligt att han säger antingen "Ni ska bort allihopa" eller "Ni ska bort från Europa". Men det kan lika gärna vara något helt annat då hjärnan tolkar från aktuellt narrativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in