2025-02-06, 18:12
Medlem
Och tv 4 spär på hetsen mot vita genom att ifrågasätta polisen och publicera en video från typ tik-tok som dom hjärntvättar folk med. Hade dom inte textat den med sin text,hade ingen hört vad som sades. Och vi vet fortfarande inte vems röst det är. Hoppas att fyran har ballar nog att be om ursäkt när sanningen kommer fram. Men det är nog tveksamt...
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Det räcker att gå in på sociala medier (Instagram, TikTok) i några sekunder och det vlller videor med gråtande tjejer som yttrar sig om att detta är ett terrorattentat och att dem MÅSTE agera mot våldet mot utländska människor.

Varför väljer man att blunda för faktan? Är man så extrem med sin selektiva perception att man måste sprida osanningar så fort man ser en bild på Aftonbladet med en utländsk man?
Trots att motivet är bekräftat inte vara politiskt eller rasistiskt utan snarare handlar om att han gick in på en skola där det råkar vara många utlänningar som går.

Röken och hans ilska kan också ha orsakat dödsantalet / offren.

Varför måste man gå ut och skrika rasism utan fakta och skapa mera klyftor, framför allt utomlands där följare sen tror på allt som sägs.
Citera
2025-02-06, 18:12
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
det är ingen som säger.

Jo det är flera som säger att flera skadade och döda som har svensks ursprung. Sen om det stämmer eller inte vet jag inte men någons mamma jobbade på akuten(kan vara falskt) men han/hon sa detta i tråden igår
Citera
2025-02-06, 18:13
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jaså är det därför de snodde ljudfilen från någon som lagt upp den nånstans. Det är inte tv4 som hittat det utan stulit teorin

Ditt inlägg svarar på saker jag inte sagt... Svara på mitt inlägg istället. Media vet mer än du.
Citera
Medlem
Samaelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Jaha!? Faktum är att det inte är bekräftat än! Varken AB eller Expressen har gått ut med det du påstår! Länka i så fall till de artiklarna som bekräftar vilka de tio mördade är! Annars är du ett troll! Som de flesta här! Varför ljuger du?

Jag länkar nu kl 18:02

Därför dröjer identifieringen av de döda

https://www.aftonbladet.se/a/lwa0Vo?utm_source=androidapp&utm_medium=share
Jag länkade i mitt första inlägg, tror de va mitt första iaf
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Kan du länka till denna uppgift? Om uppgiften stämmer kan det handlat om mycket komplicerade tankar, som exempelvis att han var ute efter att 100% identifiera sina targets innan headshot.

Det finns även en låst artikel i Aftonbladet om hur han bara gick förbi vissa inne på skolan medan han valde att skjuta andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Socialtjänstens avdelning för försörjningsstöd jobbade i skolans lokaler, de hade alltså permanent kontor där under kontorstid, det är redan bekräftat sedan länge.

Eftersom han hade nekats ekonomiskt bistånd ifrån försörjningsenheten så är det naturligt att det är dessa kontor han söker sig till.

Även arbetsförmedlare, vägledare osv jobbade i skolans lokaler.

Måste inte soc ha låsta lokaler?
Låter ju farligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Många poliser har hoppat av yrket de senaste åren. De har bytt bana. Bara jag personligen känner flera poliser som har flytt yrket. Det informeras inte så mycket om det här till allmänheten, förmodligen för att vanligt folk inte ska gripas av panik över samhällsutvecklingen.

Ja, det märks tydligt. Bara tanken av att en viss Linda Staaf satt på en ledande position bör väl förklara en hel del.

Vad var anledningarna till massflykten du fick höra?
Citera
2025-02-06, 18:14
Medlem
Har hängt upp mig extremt mycket på att polisen är på plats efter fem minuter och att de inte har gått in förens RA tog livet av sig själv. Hur kan det här vara okej eller hur tänker dom? Hur många är döda för att 130 poliser bara tittade på?

Vi har 80% olösta mord och nu det här
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Samtidigt besköt GM snutarna så fort han såg dom, samt kastade en rökgranat. Inte så att poliserna bara kan skjuta rakt in i röken när det dessutom springer människor fram och tillbaka.

Hade det varit Chicago hade dom amerikanska poliserna naturligtvis sänkt GM på 2 röda, men vi i Sverige är inte vana vid situationer som det här... ännu.

Så sant, I USA hade han varit nere inom 7 sek efter 100 polisbilar kommit fram. I sverige börjar istället polisen spänna upp avspärrningsband, kontrollera jämställdhetskvoten på skolan och funderar på hur man hanterar rökbildning
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jo det är flera som säger att flera skadade och döda som har svensks ursprung. Sen om det stämmer eller inte vet jag inte men någons mamma jobbade på akuten(kan vara falskt) men han/hon sa detta i tråden igår

Flera och alla är inte samma sak.

Så vitt jag förstår så har dom flesta utländskt ursprung och en eller flera svenskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det finns även en låst artikel i Aftonbladet om hur han bara gick förbi vissa inne på skolan medan han valde att skjuta andra.

Lita inte på allt du läser speciellt när det gäller blaskor som Aftonbladet eller Expressen.
Litar du även på att han hade sagt det om europa i klippet?

Dra egna slutsatser eller vänta på fler svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Polisen har redan bekräftad att denna tes är möjlig.
Mer än vad jag visste.. men de 99.99% säkert på att de är denna Rickard han hade väl ingen koppling till skolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in