Citat:
Ursprungligen postat av
SelfAware
Det råkade nog bara bli så här. Olyckliga omständigheter.
Någon ”op” ser jag inte, tyvärr.
Edit: givetvis bör saker och ting förändras. Jag har svårt att se en positiv framtidsutveckling. Allt i världen är i obalans just nu. Bara AI i sig självt är något som kommer skapa enorm obalans i världsekonomin.
Nej ingen solklar op, kan inte jag heller se atm måste jag ärligt säga. Men ofta brukar det vara så, ja vi får väl se allteftersom.
Ja precis, det behövs ju alltid förbättras. Man hade tillexempel kunnat lägga ner domedagsmedia, sparkat alla politikerna och sen ersatt dem med bra till halverad ersättning och antal, gått ur nato och EU och ställt om till den billigaste energiformen och göra elekricitet helt gratis för alla. Det hade varit en bra start, även utökad kontantanvändning och mer flexibla arbetstider kanske... ja jag spånar. Det finns ju mycket man kunde göra, kanske fusea ihop alla järnvägsoperatörer i en enda väloljad enhet. Mm
Jag är fortsatt extremt optimistisk måste jag säga.. det blir väl vad man gör det till ändå.
Ja just det, och ta bort pensionerna från börsen, fler småbanker och enklare regler för småföretag. Framförallt för bönderna kanske. Ingen gräddfil för några storpampar utan snarare en enda stor räkmacka som alla i samhället kan mumsa på utifrån bästa förmåga.