2025-02-06, 14:49
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
Varför skriver folk att insatsstyrkan gick in efter 10 minuter? Det var väl NI från Stockholm? Visst att de har helikoptrar, men att rycka in , transportera sig till Örebro tar väl mer än 10 minuter?

Det finns NI, förstärkta regionala insatsstyrkor ("piketen") och regionala insatsstyrkor.

Jag antar är att den regionala som avses.
Citera
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xvodor
Jag tyckte också rösten var mer intressant än själva innehållet. Lät som en person i ett mycket förvirrat, agiterat och smärtsamt tillstånd, kanske akatisi.

Hur kan man mörda på grund av akatisi? Haft detta och då går man hela tiden och man kan inte göra något finmotoriskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farliga-Faran
Ja jag har fått det svaret ötti-u gånger nu men de sparas inte i något system what so ever. Så fortfarande en idé som var dödfödd då den föddes.

F.Ö har offren säkert varit identifierade länge vid det här laget. Varför vi inte får veta namnet beror på något annat och är väl inte heller information viktig för allmänheten.

Så kan det vara. Huruvida det lagras någonstans vet jag faktiskt inte. Antar att det enbart används vid indentifiering av pass
Citera
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Den första patrullen gick in 5 minuter efter larmet
Den regionala insatsstyrkan gick in 10 minuter efter larmet

Skolan är 17000 kvadratmeter stor. Enorm.

De agerade enligt PDV

Sköt han vidare efter det? Det tog väl en timme till innan han hittades? Han kanske sköt sig själv strax efter rökgranaten.
Citera
2025-02-06, 14:50
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Det stämmer inte.

Den första patrullen gick in 5 minuter efter larmet
Den regionala insatsstyrkan gick in 10 minuter efter larmet

Skolan är 17000 kvadratmeter stor så det är en del att söka på.

De vågade och de gjorde

Ok. Så alla medier har fel. 👍

Random flashbackare har rätt.
Citera
2025-02-06, 14:50
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenixcomp
Så kan det vara. Huruvida det lagras någonstans vet jag faktiskt inte. Antar att det enbart används vid indentifiering av pass

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/betankande/fingeravtryck-i-pass_gw01juu25/
Citera
2025-02-06, 14:51
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteraturens
Specialintressen? Han har inte några andra mer bisarra intressen än dig och mig. Det finns inget som heter autism. Nej, problemet är att dessa har en part som försöker kotrollera dom, d.v.s. staten som de själva hela tiden gör motstånd gentemot. Det är inte så konstigt, då det är staten som satt grund i deras olycka genom dessa hittepådiagnoser och alla möjliga flumbehnadlingar.

Jag har en stark misstanke om att du har en aspie-diagnos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farliga-Faran
Sköt han vidare efter det? Det tog väl en timme till innan han hittades? Han kanske sköt sig själv strax efter rökgranaten.

Jag har inte sett någon som sagt när han sköt sig

Ja, han sköt sig kanske strax efter rökgranaten och då blev han också svårare att hitta pga tyst
Citera
Medlem
Jag hittade en artikel med massa information
https://doxbin.net/upload/RickardAnderssonSwedishschoolshooter
Citera
2025-02-06, 14:52
Medlem
TilleyHats avatar
Hela världen vet vem den misstänkte gärningsmannen är, inklusive all media och allmänhet i Sverige. Men svenska polisen släpper inte namnet.

Stämmer det verkligen att poliserna var rookies som skulle ut för att se hur det är att jobba på fältet?
Citera
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Alltså denna eviga enögda autism/aspergerdebatt varenda eviga gång. Suck.

Detta att han enligt klasskamrater betett sig ”normalt” (läs: sociala interaktioner) ända fram till högstadiet är inte på nåt vist typiskt för autism!

Man kan bete sig rätt normalt med autism. Får man gå på autismprogram utan att ja autism?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Tyckte också han bröt i det klippet, sen kan man undra sig varför en högerextremist skulle säga "ut ur europa" och inte "mitt land" eller "sverige".
Ja, precis. Lite svårt att kasta ut bosnier från Europa också. Men polisen har ju nu lite artigt viftat bort det här tramset och sagt att det får stå för TV4. Samtidigt dräller X av vänsteraktivister som hävdar att polisen mörkar.

Tycker det är festligt att pendeln svängt så mycket att det nu är från rödgröna sidan som konspirationsteorierna kommer. För 20 år sen var det högern som skrek att alla mörkar om invandring. Nu är det vänstern som skriker att myndigheter och media mörkar rasism.
Senast redigerad av CrispyKreem 2025-02-06 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in