2025-02-06, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
För att detta är en falseflagattack

Har sagt det förut, att polisen håller käften såhär mycket tyder just på det.

Det är inte polisens jobb att släppa id på brottsoffer, det görs väldigt sällan. Brukar komma ut i medier, som inväntar polisens jobb mot anhöriga innan de publicerar.
Citera
2025-02-06, 13:42
Medlem
Soc kanske ville att han skulle lämna in sina vapen för att få försörjningsstöd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
För att detta är en falseflagattack

Har sagt det förut, att polisen håller käften såhär mycket tyder just på det.
Och vad ska det riktiga motivet vara, menar du? Att kasta sig med rasism är ju än mer märkligt när det inte finns något som tyder på det, förutom att MGM riktat sig mot ett komvux som även utbildar i SFI. Vanliga människor begår inte skolskjutningar och således är det rimligt antagande att mannen lider av något.
Citera
Medlem
Nu sittter en person i TV4 och säger han blev starkt mobbad i skolan??!!
Citera
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är ju just efteråt jag menar, när polisen ledde ut dem. Bockade man av namnen på alla då?
Samtliga som leddes ut visiterades och fick lämna personuppgifter. Sen var många elever ute på rast samtidig. Glöm inte att det är en väldigt stor skola med mycket folk i rörelse.

Alla sitter inte på lektion samtidigt.
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilda2024
Låter det inte som ”*** behöver inte jobba!” i klippet som Tv4 la ut?

Alla möjliga tolkningar finns nu i den här.

Den mest intressanta tycker jag är den sista.
(FB) Örebro: Våldsdåd på Risbergska komvux - "Ett tiotal omkomna" (2025-02-04)
Citera
2025-02-06, 13:43
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Kom ihåg att detta var en Komvux skola med tämligen dysfunktionella individer. De klarade inte som barn att lyda order därav deras misslyckade situation med studier och arbete.
Så tror du att det gick att genomföra en brandövning bland dessa elever?

Skulle även gissa att många på skolan inte var elever utan bara utslagna ungdomar som allmänt "hängde" i lokalerna.

Ja du hade ju verkligen koll på vad Komvux är.
Sök hjälp.
Citera
Medlem
Enligt Expressen var de första poliserna på plats 5 min efter larmet och insatsstyrkan 10 minuter efter larmet. Trots det fick han härja fritt i över 1 timme efter larmet kom. Polisen skyller på att röken i lokalen krävde specialutrustning. Jag anser det solklart att polisen fegade ur och lät han härja fritt i över 50 minuter till tills han sköt sig själv. Liv hade gått att räddas men polisen valde att inte göra något. Självklart kommer polisen mörka detta så som de brukar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Nej det är inte många skolskjutningar i Finland.

Fler per capita än till ex Sverige. Minst fyra de senaste 20åren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpuppy
Exakt så, du sätter ord på det så bra. Det är så sorgligt att missuppfattningarna kring autism är så stora.

Är själv en högfungerande autist som är överempatisk. Det är hemskt att läsa folks missuppfattningar (men ok ok det är ju Flashback) men man vet som autist att detta tyvärr är vanligt IRL oxå.

Med autism följer ju ofta en samsjuklighet så att han "bara" var autist har jag svårt att tro. Vi vet heller inte exakt var på skalan av autism han låg heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag reagerade också på det. Varför besvarade inte någon av de totalt 130 poliserna GM beskjutning? Rätt märkligt i sammanhanget.

Men låg det inte en rökridå som GM hade utlöst? Vad vissa poliser (enligt Aftonbladet) berättar så visste de inte exakt var GM befann sig i detta kaos av rök, skadade och döda. Inte så konstigt.

GM sköt sig själv mitt i striden efter att ha skjutit mot polisen. Men polisen säger åter igen samma sak; att de helt enkelt inte kunde ta risken att skjuta och kanske träffa fel i rökridåerna.

Polisen gav sitt allt. Om någon skulle tycka att de inte gjorde 'sitt jobb' som en tidigare debattör här skrev, så undrar jag vilka krav man har i detta land. Man kan bara vara mänsklig. Dessutom har polisen strikta regler om hur liknande situationer ska behandlas. Men sedan gäller det 'finliret'. Olika för varje fall.
Citera
2025-02-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Enligt Expressen var de första poliserna på plats 5 min efter larmet och insatsstyrkan 10 minuter efter larmet. Trots det fick han härja fritt i över 1 timme efter larmet kom. Polisen skyller på att röken i lokalen krävde specialutrustning. Jag anser det solklart att polisen fegade ur och lät han härja fritt i över 50 minuter till tills han sköt sig själv. Liv hade gått att räddas men polisen valde att inte göra något. Självklart kommer polisen mörka detta så som de brukar.

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in