2025-02-01, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ich4055
Grattis! Det är den generationen som ska se till att du får pension, välfärd och äldrevård !

Man får ta hand om själv: träning, vitaminer/tillskott, testo mm så slipper man förhoppningsvis äldrevården i alla fall...om man har lite tur.
Citera
2025-02-01, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth-Luder
Beslutet har blivit överkört av interna avdelningar och deras ledningar under Green. Det som framgick i artikeln är alltså inte det som kommer att gälla för de flesta, utan det blir tämligen opåverkat.
Så vad har varit vitsen med allt det här?

Är detta Greens sätt att pudla utan att behöva säga det?
Senast redigerad av cuckservative 2025-02-01 kl. 08:27.
Citera
2025-02-01, 09:43
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Jag har..
De med viktiga roller kommer kunna göra precis som innan. Otroligt oseriöst beslut av ledningen som inte förankrats ner i organisationen.
Det är helt upp till din närmsta chef - Är den en kontorsnazist så blir det kontoret, är den vettig så blir det bra. Problemet är att mellancheferna byts ut några gånger per år, min erfarenhet, så du får ingen trygghet.

Citat:
Ursprungligen postat av Tatagidet
Håller helt med dig!
Tur att man inte har det så hos oss, skulle bli nervös för mindre att inte veta vad som händer i morgon.

Är väl i och för sig ingen skillnad mot nåt annat ställe, har man en jobbig och översocial person som mellanchef som vill att alla ska vara på plats blir det ett problem även om kulturen i övrigt inte är sådan.
Citera
2025-02-01, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Man får ta hand om själv: träning, vitaminer/tillskott, testo mm så slipper man förhoppningsvis äldrevården i alla fall...om man har lite tur.

Absolut och jag är den första att göra det! Håller helt med om det egna ansvaret.

Men att intala sig att själv men aldrig kommer behöva något eller någon är en utopi. Jag har sett de mest friska människorna skifta i hälsa helt utanför deras kontroll och livet ändras pang boom. Vi har rätt till all vård vi behöver för vårt rejäla skattande men det systemet har som sagt förstörts och utnyttjats rejält och är väl inte bättre om några decennier… om inga mirakel sker. Och även om man är FRISK, så kommer det behövas unga människor som arbetar och bär upp samhället efter oss för att det hela ska gå runt.
Citera
2025-02-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ich4055
Absolut och jag är den första att göra det! Håller helt med om det egna ansvaret.

Men att intala sig att själv men aldrig kommer behöva något eller någon är en utopi. Jag har sett de mest friska människorna skifta i hälsa helt utanför deras kontroll och livet ändras pang boom. Vi har rätt till all vård vi behöver för vårt rejäla skattande men det systemet har som sagt förstörts och utnyttjats rejält och är väl inte bättre om några decennier… om inga mirakel sker. Och även om man är FRISK, så kommer det behövas unga människor som arbetar och bär upp samhället efter oss för att det hela ska gå runt.

Du har rätt! Självklart kommer man behöva hjälp från samhället men det jag menar är att om man håller sig i god form och äter nyttigt mm så kanske man i alla fall slipper ålderdomshemmet.
Citera
2025-02-02, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Du har rätt! Självklart kommer man behöva hjälp från samhället men det jag menar är att om man håller sig i god form och äter nyttigt mm så kanske man i alla fall slipper ålderdomshemmet.

Jo precis - jag hoppas på detsamma 😆🙏🏻
Citera
2025-02-02, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mammutballe
Har många sagt upp sig?
Har ingen siffra på det. Tillräckligt många för att hybridarbetet fortgår på flera ställen.
Citera
2025-02-03, 19:36
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleBoll33
Det gick bra förr när distansarbete inte fanns. Då var Sverige också ett bättre land, psykologiskt och ekonomiskt. Men du är väl en av de som vill störta landet på alla sätt och vis.

Leka med barnen på arbetstid och få lön samtidigt. Jävligt sjukt att ens tycka att det är OK!

Ingen som helst mening att diskutera vidare med dig pga att du inte har några barn.
Citera
2025-02-05, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Jag har..
De med viktiga roller kommer kunna göra precis som innan. Otroligt oseriöst beslut av ledningen som inte förankrats ner i organisationen.
Det är helt upp till din närmsta chef - Är den en kontorsnazist så blir det kontoret, är den vettig så blir det bra. Problemet är att mellancheferna byts ut några gånger per år, min erfarenhet, så du får ingen trygghet.

Förstår, jag var intresserad att söka jobb på SHB för nåt år sen. Tur att man sket i det. Tyvärr tror jag att det börjar bli mer vanligt i flera företag att mellancheferna får bestämma och att distansjobb stryps åt. Väldigt tråkigt, det känns som pennalism.

Värsta är att när man hör chefen. "Men det är bra om du kommer på kontoret så kan vi prata mer" Ja, men det är inget som hindrar dig att ringa mig på Teams om du vill prata med mig.
Citera
2025-02-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth-Luder
Beslutet har blivit överkört av interna avdelningar och deras ledningar under Green. Det som framgick i artikeln är alltså inte det som kommer att gälla för de flesta, utan det blir tämligen opåverkat.

En av mina gamla kollegor måste vara inne fem dagar i veckan från nästa vecka, så det verkar inte alls som beslutet har blivit överkört.
Citera
2025-02-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatagidet
En av mina gamla kollegor måste vara inne fem dagar i veckan från nästa vecka, så det verkar inte alls som beslutet har blivit överkört.
Vissa avdelningar har fått tillbaka sina distansdagar, medan vissa avdelningar ska vara inne 5 dagar.

Kan inte bli mer Handelsbanken än så. Det vill säga hönsgård.

En organisation där allt och alla ska få bestämma och där cheferna bara är personliga coacher till de anställda.
Citera
2025-02-06, 23:18
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuckservative
Vissa avdelningar har fått tillbaka sina distansdagar, medan vissa avdelningar ska vara inne 5 dagar.

Kan inte bli mer Handelsbanken än så. Det vill säga hönsgård.

En organisation där allt och alla ska få bestämma och där cheferna bara är personliga coacher till de anställda.

Det är hönsgård överallt idag på företagen, inget unikt för SHB.

Konsensuskulturen som är överallt idag på företagen är rent skadlig, cheferna lägre ner agerar inte ledare och tar inte det ansvar som krävs utan bara slänger ut bollen i havet och låter sina anställda vara ledare, därav hönsgård idag, ser det överallt då jag jobbat som IT-konsult många år.

Det är förödande för anställda som inte är chefer för det saknas tydlighet och direktiv, nej NI löser det själva typ...
Senast redigerad av Prodelin 2025-02-06 kl. 23:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in