2025-02-06, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Det skulle bli bra mycket bättre än nu.
Ja. För då får du in ännu fler invandrare. Vad blir bättre med t ex högre bränslepriser?
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Hur skall samhället ringa in de sjuka, går det .
Inte alls lätt att veta vad som pågår i huvudet på någon, om de själva inte visar sina tankar i ord.
Det finns även många som vill vara ensamma utan att vara enstöringar.
De mår bra utav det.

Vette sjutton hur man löser sådant här. Vare sig politiskt eller individuellt.

Om det nu handlar om socialens och arbetsförmedlingens agerande. Går det att ändra på detta.

Finns så förbannat mycket runt allt.
Det är svårt, såklart. Ett första steg vore kanske att inte stämpla psykiskt instabila och ensamma människor som incels. Jag tror det gör saken värre.
Citera
Medlem
Örebrofallet kommer att hamna i en diskussion om idiotiska politiker, hårdare vapenlagar, eskalerat våld, och invandring. Ingen kommer att fråga sig varför samhället har fått en totalt havererad psykvård och hjälp för personer som behöver psykhjälp. Kolla Malmöfallet där en kille bett om hjälp med sin medicin som inte fungerade. Går in och tar död på lärare istället. Detta har inget med något annat att göra. Tro mig.
Citera
2025-02-06, 13:02
Medlem
Van.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefaan
Gällande att folk hör/tror olika om det där ”Europa” så finns det ett sätt som eventuellt skulle kunna bevisa det:

Om man lyckas fastställa vilken tid det filmades, samt vilken tid massmördaren dog. Om han dog efter till exempel en timme och filmen är ifrån senare så är det såklart omöjligt skytten man hör. Är filmen från innan dess så lär folk fortsätta höra olika.

Känns föga troligt att någon på SFI-skola skriker något sånt... Och dessutom i en pågående skjutning... Klart att det är skytten, vad fan annars? En syrian eller dylikt? Idiotiskt att tro något annat.
Citera
2025-02-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Ja eller snarare regerningarna som släppt in så många muslimska män så nu är det överskott på män.
Då jag jobbade i finland fanns knappt något våld så det är en av orsakerna.
Även att dom mår psykiskt dåligt tillgång på vapen bidrar.

Sjukt att du försvarar den jäveln..
Citera
2025-02-06, 13:04
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefaan
Gällande att folk hör/tror olika om det där ”Europa” så finns det ett sätt som eventuellt skulle kunna bevisa det:

Om man lyckas fastställa vilken tid det filmades, samt vilken tid massmördaren dog. Om han dog efter till exempel en timme och filmen är ifrån senare så är det såklart omöjligt skytten man hör. Är filmen från innan dess så lär folk fortsätta höra olika.
Äh, man kan väl nöja sig med att konstatera att RA var missnöjd med något.
Högst troligt invandringen, och det verkar ju inte så ovanligt om man läser denna tråden men kanske mest missnöjd med sig själv.
Citera
2025-02-06, 13:05
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det verkar ju solklart vara ett rasistiskt dåd. Fattar inte varför medierna är så tysta när det gäller motiv. Det kan väl inte vara så svårt att ta reda på vad gärningsmannens skrivit tidigare i olika forum. Han känns som en typisk person som hade kunnat hänga på Flashback t ex.
Är socialtjänsten en ras? Socialtjänstrasen? Finns det raser? Du känns som en typisk trögfattad haschtomte med socialbidrag. När media berättar att motivet är uteblivet försörjningsstöd kommer du ändå påstå att det är rasism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag tror du fick svaret igår på varför.
Tror du han sköt ner 10 personer och tog livet av sig för att han fick för lite i bidrag?

Nej men alla som inte vill jobba ska ha en passiv inkomst från staten som de kan leva ifrån annars skjuter vi ihjäl människor
Är nog det dumaste jag har läst på flashback ärligt talat..
Citera
Medlem
Lider lite med Tuffe-Uffe som måste låtsas att han bryr sig om Sverige och ödsla med sin dyrbara tid på presskonferens angående Örebro av alla ställen.

Han som har fullt upp med med sina kärnuppgifter NATO, Bryssel, flyga till Sydkorea osv.

Undrar om idioterna skäms nu för sina polare i EU och Ukraina när de återigen får uppkört i sina feta nyllen vilket skitland Sverige blivit.
Citera
2025-02-06, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag vill ha fler detaljer innan jag klankar ner på polisens insats. Exakt hur lång tid gick Rickard runt och sköt innan han sköt sig själv? De hittade honom efter en timme. Hade han då varit död i 45 min? 30 min? 15 min?
Ja, självklart har du rätt och jag ber om ursäkt för att jag är för snabb med min kritik. Det ska bli intressant när det finns säkra uppgifter tillgängliga kring hur länge gärningsmannen gick omkring och sköt.

Första insatsstyrkan var enligt uppgifter på plats cirka 10 minuter efter larmet till polisens ledningscentral.
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/bergslagen/2025/februari/poliserna-mottes-av-ett-inferno-vid-skolskjutningen-i-orebro/
Citera
2025-02-06, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Det jag kommenterade var definitivt kritik mot polisen.

Absolut inte mot de som är ute på gatan. Det är ledningen som ger dem information om vad de ska göra jag syftar på. Du läser kommentarer som om du vore gravt dyslektisk.
Citera
2025-02-06, 13:10
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det verkar ju solklart vara ett rasistiskt dåd. Fattar inte varför medierna är så tysta när det gäller motiv. Det kan väl inte vara så svårt att ta reda på vad gärningsmannens skrivit tidigare i olika forum. Han känns som en typisk person som hade kunnat hänga på Flashback t ex.
Det är väl just därför man inte vill gå ut med motiv.
Man behöver ju bara läsa denna tråden för att se att det finns gott knäppgökar som tror att nu är det liksom fritt fram att uttrycka sina sjuka åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in