2025-02-06, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jo jag vet hur det fungerar och han tömde magasin efter magasin på oskyldiga människor med det. Hur menar du att det kan bli värre?

Är absolut inte polisen jag klagar på, det gör så gott de kan. Det är sossefalangen i ledningen jag syftar på. Alltid lika jävla menlösa när det väl är allvarligt läge.
Det jag kommenterade var definitivt kritik mot polisen.
Citera
2025-02-06, 12:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det låter illa när man läser citatet så här i efterhand. Man kan nästan tro att polisen föredrog att elden riktades mot eleverna istället. När skytten riktade elden mot polisen så la de benen på ryggen och lämnade de stackars eleverna åt sitt öde.

130 poliser och inte ett enda skott avlossat från deras håll. Resultatet av detta blev tio döda, elva med gärningsmannen.

Finns inget att vara stolt över!

Jag vill ha fler detaljer innan jag klankar ner på polisens insats. Exakt hur lång tid gick Rickard runt och sköt innan han sköt sig själv? De hittade honom efter en timme. Hade han då varit död i 45 min? 30 min? 15 min?
Citera
2025-02-06, 12:55
Medlem
Gällande att folk hör/tror olika om det där ”Europa” så finns det ett sätt som eventuellt skulle kunna bevisa det:

Om man lyckas fastställa vilken tid det filmades, samt vilken tid massmördaren dog. Om han dog efter till exempel en timme och filmen är ifrån senare så är det såklart omöjligt skytten man hör. Är filmen från innan dess så lär folk fortsätta höra olika.
Citera
2025-02-06, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Jag är för de få invandrare jag känner. Några andra har jag ingen åsikt om. Men kan du förklara vad det har med tråden att göra?
Det har allt att göra med denna tråden. Och många andra trådar. Denna tråden hade inte startats utan den katastrofala massinvandringen.
Citera
2025-02-06, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Ja eller snarare reningarna som släppt in så många muslimska män så nu är det överskott på män.
Bra att alltid ha något att skylla på?
Är du rädd för den bittra sanningen att ännu en Svensk, vit man har fått en knäpp och utfört ett attentat mot en skola?
Citera
2025-02-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefaan
Gällande att folk hör/tror olika om det där ”Europa” så finns det ett sätt som eventuellt skulle kunna bevisa det:

Om man lyckas fastställa vilken tid det filmades, samt vilken tid massmördaren dog. Om han dog efter till exempel en timme och filmen är ifrån senare så är det såklart omöjligt skytten man hör. Är filmen från innan dess så lär folk fortsätta höra olika.
Hur tolkar du dem skotten efter meningen?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelestialTales
Det har allt att göra med denna tråden. Och många andra trådar. Denna tråden hade inte startats utan den katastrofala massinvandringen.
Jag trodde den startades pga att en Svensk man begått ett massmord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Varför är du en idiot som ljuger? Varför påstår du osanna saker i frågor? Varför påstår du saker när du inte kan någonting i ämnet? Polisen var på plats 12.38 efter larm 12.33. De gick in direkt. Insatsstyrkan kom 12.48 och de gick in då.
Lägg av med dina lögner.

grabben det är skillnad på nationella insatsstyrkan och "insatsstyrka"
Citera
2025-02-06, 12:59
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Jag

Citat:
Ursprungligen postat av CelestialTales
Vem ska regera istället? Socialdemokraterna och Magdalena Andersson?
Hur ska det gå till? Jo. Med hjälp av V och MP.
Blir det bra tror du?
Det skulle bli bra mycket bättre än nu.
Citera
2025-02-06, 13:00
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Jag undrar en sak här: kvällstidningarna säger att han verkar ha skonat vissa. Sköt han alltså medvetet på personer som såg utländska ut?
Du hittar på annars länka.
Citera
Avslutad
Citat:
Jag trodde den startades pga att en Svensk man begått ett massmord.
Tänk ett par steg extra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det verkar ju solklart vara ett rasistiskt dåd. Fattar inte varför medierna är så tysta när det gäller motiv. Det kan väl inte vara så svårt att ta reda på vad gärningsmannens skrivit tidigare i olika forum. Han känns som en typisk person som hade kunnat hänga på Flashback t ex.
De borde väl gå ut med vilka offren är?. Om
det är personal från socialtjänsten.
För det hävdas i nyhetsflödet skulle vara
motivet. Ett bråk med socialtjänsten .
Det här fasansfulla dådet har rört
upp så mycket känslor. De skulle snabbt
säga som det är.
Senast redigerad av mangne 2025-02-06 kl. 13:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in