2025-02-06, 10:48
Medlem
RoderDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Är inte det här konstigt?

"På tisdagen gick 35-åringen till vuxenutbildningen på Risbergska i Örebro och mördade tio personer, enligt misstankarna. Han själv dog också på skolan. Polisen kan i nuläget inte svara på om han sköt sig själv eller om polisens skott dödade honom."

Expressen 5.2.

Hur kan de inte veta det?

Det säger inte att de inte vet, de säger att de inte kan.
Citera
2025-02-06, 10:48
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkraka887
Det är bekräftat 15 skjutna varav 10 dött. I media kan man läsa om personer som inte får tag i sina anhöriga, enligt ambassad i sthlm finns bekräftat att flera medborgare från syrien dött i attacken, flera personer från socialtjänsten är saknade sen attacken och flera vittnar om inferno, blod överallt osv i en byggnad på 17000m2. 10 tomma magasin är hittade samt att det tar nästan en timme innan polisen hittar GM död.
Och det är endast 10 döda och 5 skadade. något känns oerhört skumt.

Det är väl där det kommer att visa sej ang som som benämns som "saknade" alltså ej identifierade och kanske av den anledningen ej heller omnämns som offer i detta dåd. Jag tror så iaf, men tiden får utvisa om jag står med dumstrut på skallen eller inte.
Citera
2025-02-06, 10:49
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja. Mycket relevant. Hela rapporteringen är felaktig. Detta är inte en skolskjutning per definition. Det har skett en skjutning där gärningsmannen valt att utföra sitt illdåd på en skola.
Men när fick R A sin vapenlicens??? Vilket år?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Nu i November månad så skrev dom ett brev till honom... Där det står att "nu inför jul och nyår så kommer vi att vara jul lediga! Därför är det viktigt att du skickar in två ansökningar nu under denna månad.. För November och December... Och sen startar vi upp igen i januari och fortsätter från det!"

(Här är det lätt för folk att tro att nu är vi alla jul ledig.)

För att sen när Januaris ansökan har skickats in... Få veta sista dagen att nu så drar de bort mattan för han. Med ett "nä, det är i december du ska söka jobb va? kan du inte visa att du har gjort det så kan du inte få några pengar ifrån oss!"

Jag förstår inte vad du pratar om. Givetvis ska man som bidragstagare anstränga sig för att komma ut i egen försörjning varje dag. Du är ju ledig jämt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedFour
Killen var inte fattig. Han har skattat för höga kapitalinkomster.
.

Jo men de tar slut om inget nytt kommer in
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Bättre att ha liberala vapenlagar så att vanligt folk kan försvara sig när sånt här händer

Många skulle säga att ditt förslag är vansinnigt. Statistiken säger dock annorlunda. I princip alla masskjutningar som inträffat i USA inträffar alltid i så kallade restricted gun-free-zones. Betydligt svårare att genomföra sånt här om folk skjuter tillbaks.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltigt.
Jag förstår inte vad du pratar om. Givetvis ska man som bidragstagare anstränga sig för att komma ut i egen försörjning varje dag. Du är ju ledig jämt.
Hoppas inte jobbar på Socialen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedFour
Killen var inte fattig. Han har skattat för höga kapitalinkomster.
.

Kanske därför han fick avslag av Soc?

Många saker som inte går ihop. 0 kr i inkomst och tydligen någon förmögenhet han skattat för. Plötsligt osams med Soc? Man får inte pengar av soc om man har en förmögenhet, det vet väl alla och ingen blir väl mordisk för det?
Citera
Medlem
Nle201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitterinte
Tack för klargörande. Då förstår jag bättre.
Slutar knappt där, du kan även införskaffa svartkrutsvapen utan någon form av licens alls, då detta är klassat som samlarföremål. Det är inte så svårt som folk tror.
Citera
2025-02-06, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Så många korkade frågor av journalisterna.
Frågor om det som redan sagts 5 min innan och frågor man fått svar på långt tidigare.
Och "varför kan du inte svara på det".
Dom är som gamar som bara repeterar sig...
Idiot. Den enskilda journalisten vill göra sitt inslag med sin röst och bild för just sin kanal. Därför återupprepas frågor ibland
Citera
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosie00
Man fick ingenting annat än omfattande lögner från den pressträff som sänds just nu.

Dom vet mycket mer än vad dom vill komma ut med.
Dom ville inte ens bekräfta om gärningsmannen är den som påstås förän dom har samlat på DNA pröv?! Men samtidigt säger dom att gärningsmannen hade flera oanvända ammunition och bredvid?

Jag misstänker att det är värre än vad man trodde. Möjligtvis håller dom tillbaka på info för att inte eskalera situationen (för syftet är inget annat än rasistiskt). Eller så skydda dom någon?

Dom kan inte hålla tillbaka med info för länge. Det kommer bara göra folk väldigt ariga. Först ljuger dom i direkt sändning rakt i ansiktet på befolkningen och sendan håller dom tillbaka med information.

Det här är ren och skär avrättning av rasistiska skäl och dom vet mycket väl om det.

Svinet valde ondska. Kolla man på hans skolfoto och andra foto så ser man klart och tydligt en arrogant och högfärdig svin.

Hans föräldrar är ansvariga för detta. Dom kände deras son bäst och burde ha protesterade emot vapen licensenen.

Så de två SVENSKA kvinnorna som dött räknar du bara bort då? Sluta snacka så mycket skit. Pinsam
Citera
Medlem
Kallvattenberedares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
12.33 samtal till larmcentralen
12.38 går polisen in i skolan och blir beskjutna
13.38 påträffar polisen mördaren död om jag fattade rätt dvs en timme efter de gått in i skolan. Har jag fattat rätt utifrån presskonferensen? Tog han sitt liv 12.38 eller efter en timme? Mördade han under en timme? Om så totalt katastrofal hantering från polisen
Han påträffades död ca. 13.38. Polisen såg en gärningsman med ett "gevärsliknande vapen" tidigt, som jag förstår det, när dom gick in i skolan. Det verkar inte vara så bra hanterat, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in