2025-02-06, 09:58
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Ny presstäff från polisen kl.10.00.
Får vi veta något nytt eller blir det "det har jag inga uppgifter om" igen?

Måste säga att jag gillar G.Strömmer.
Alltid lugn, saklig och tydlig.
Ingen man bjuder in för att få fart på en fest men alla politiker borde va lika tydlig och ha kontroll på vaf han säger.
Citera
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piddelito
Begriper fortfarande inte mediauppgiften att personer som jobbar på socialtjänsten är "saknade". Någon borde väl ha koll på var de befann sig under dagen? Var de offer på Risbergska borde de vara identifierade vid det här laget.

Eller hur, låter som att han sökte upp dom i deras egna hem och tog dom till en avskild plats för slakt och sen har inga anhöriga kunnat få tag i dom.

Fanns dom på skolan måste dom ju vara återfunnen död eller levande.

Väldigt luddigt formulerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eScapeGoat
Om Nazi-Tyskland låste in autister så kanske Sverige borde bli mer som Nazi-Tyskland?

Eller så försöker du att förstå dig på autister och diagnosen som helhet? Är du på riktigt så här hjärndöd?
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Det är mycket intressant som har kommit fram nu under natten!
Det hade varit intressantare om det fanns ett screenshot på detta mejl. Om alla elever har fått ett sådant så borde ju journalister inom media skakat fram ett sådant. Eller någon på FB kunnat skaffa fram det.
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Sitter socialtjänsten i samma byggnad som skolan?

Oftast inte nej. Socialkontor idag har typ ännu mera säkerhet än banken..

Men nuförtiden så får man samtal ifrån soc om att man ska infinna sig till Komvux. För att tex arbetsförmedlingen ska komma dit och visa hur du söker jobb..

Gissar på att socialen även går dit och visar hur det är man söker bidrag lite här och där.

Och sen det här..

(FB) Örebro: Våldsdåd på Risbergska komvux - "Ett tiotal omkomna" (2025-02-04)

Så gärningsmannen visste dom är där.
Citera
Bannlyst
Pressträff 10.00 nu då..polisen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piddelito
Begriper fortfarande inte mediauppgiften att personer som jobbar på socialtjänsten är "saknade". Någon borde väl ha koll på var de befann sig under dagen? Var de offer på Risbergska borde de vara identifierade vid det här laget.

Det tar tid att identifiera avlidna Räkna med att det tar ett par dagar. Jag tror att under dagen eller i morgon så kommer det dyka upp nam på de avlidna i media.

Om uppgifterna i media stämmer så är det möjligt att några från socialtjänsten blev ihjälskjutna. Men det behöver inte betyda att det var ett motiv. De kan helt enkelt ha varianten slump som gjorde att de var där
Citera
2025-02-06, 09:59
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Pappan ska vara lokalpolitiker med flera tunga förtroendeuppdrag för Socialdemokraterna.

Ja vad annars liksom?
Citera
2025-02-06, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Ny presstäff från polisen kl.10.00.
Får vi veta något nytt eller blir det "det har jag inga uppgifter om" igen?

Måste säga att jag gillar G.Strömmer.
Alltid lugn, saklig och tydlig.
Ingen man bjuder in för att få fart på en fest men alla politiker borde va lika tydlig och ha kontroll på vaf han säger.
Ja han är skitmysig men det inte nödvändigtvis perfekt i sin syn på t ex yttrandefrihet då han gladeligen tagit emot remiss från HD om att förneka förintelseförnekelse... Annars en mysig nallebjörn
Citera
2025-02-06, 10:00
Medlem
Topshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockstarrr
Du hörde väl själv att han skrek de, de är ju inte direkt någon som gömmer sig som skriker.

Men alltså snälla det är väldigt otydligt och alla är helt besatta av att det ska vara något hat mot invandrare. Jag hör ”Ni ska dö allihopa”.
Citera
Medlem
Källa på det ? En svensk kvinna är ju uppenbarligen ett av offren.
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nja han hade skonat vita som det verkade..
Citera
Medlem
Även DW news har börjat lägga tyngd på att han kan ha haft rasistiska motiv.. https://www.youtube.com/watch?v=12ja0mYX4G4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in