2025-02-05, 19:05
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Alldeles för dålig kvalitet. "Abort på min rumpa" lät det som i mina öron men det sa han såklart inte.

Håller med. Vi kan ju minnas hur kungen med all säkerhet blivit fotad med en kriminell på krogen tills någon på flashback visade vilka två foton som var hopklippta.

För egen del kan det lika gärna vara "jag älskar er allihopa"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Svar nej! Det är inte en självklarhet att få ha vapen. Du som person måste vara lämplig att ha det som något "roligt".
Lägg märke till att jag menar inte man ska förbjuda det, däremot skall olämpliga personer INTE få ha vapen.
Fullkomligt självklart.

Det är ingen rättighet, det är rättså svårt och väldigt lätt att bli av med licenser.

Om du inte är en jurist med stor erfarenhet av ämnet eller en vapenägare så tror jag att du skall antingen läsa på eller hålla tyst
Citera
Medlem
*Rapporter om att han har beef med socialstyrelsen kommer fram, tydligen ska personal vara försvunnen, något som passar in på hela hans historia*

2 minuter senare:

*Ett klipp publiceras där man tydligen ska höra "Ni ska bort från Europa" publiceras, finns ingen annan information om att denna person skulle vara kopplad till någon sådan ideologi*

Nu är informationskriget igång...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
TV4 försöker starta ett raskrig.
Du hörde väl själv att han skrek de, de är ju inte direkt någon som gömmer sig som skriker.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Vit man går in och skjuter vilt på en skola med invandrare och SFI.
Killen är urtypen för någon som söker orsaken till alla sina problem.
Han har uppenbarligen varit selektiv i sitt dödande.
Finns en video där han skriker "Ni ska bort från Europa".

Klart att man inte kan veta exakt denna killes bevekelsegrunder, men man behöver ju inte heller sticka huvudet i sanden som du.

Jag sticker inte mitt huvud i sanden, mycket möjligt att han sa så men det är inte en garanti, ljudkvalitén är horribel i klippet. För övrigt så bryr jag mig inte vad motivet är, Sverige är totalt bakåtvänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabarberpaj2023
Video från TV4 där gärningsmannen sägs säga ”Ni ska bort från europa”
https://imgur.com/a/D9fami6

"Ni ska bort allihopa", "Ni ska dö allihopa" osv.

De där köper jag inte med "en expert sa". Basic att man vet om de klassiska illusionen med ljud, att du kan höra helt olika saker beroende vad du läser samtidigt, eller tänker dig höra. Testa själv, finns hundratals exempel.

E.g. https://www.youtube.com/watch?v=xm6tPMjp9WU
Citera
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Precis vad jag tänkte på. Undrar hur han blev behandlad som konstig svennebanan av de övriga han stötte på, på skolan?

Det var ju trots allt på just den platsen han valde att utföra sitt illdåd, måste ha burit på mycket hat tänker jag även om det var ett tag sen han slutade där. Kanske var bemötandet där droppen som fick bägaren att rinna över?
Sannolikt en person som stört sig på allt "svart" som tagit över Örebro. Han har burit hatet inom sig sedan tonåren och länge tänkt att "det där packet borde skjutas". I samband med nytillkomna självmordstankar bestämde ha sig för att "ta med sig några blattar ner i helvetet". Han räknade med att själv dö.
Citera
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Terrorist och rasist. Det kommer mer info säkert lite senare

Ja du har sagt det 10 gånger nu. Ta en kalldusch
Citera
2025-02-05, 19:06
Medlem
elpirros avatar
Är det i den här videon som han ska ha sagt "ut ur Europa"?

https://x.com/Ghostfriend01/status/1886960804571836421?t=o-HuSLlbHrw7_-uhED1Y6w&s=19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Autism är förvisso en diagnos, men paranoid schizofreni är en psykisk sjukdom som kräver medicinering.

Min största fråga är om GM var i kontakt med psykiatrin och om sjukvården vetat om att han hade vapen hemma?

Jo fast det brukar utveckla sig i 20-30 års åldern. Det sägs ju att han varit enstöring hela sitt liv väl?
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Kunde han inte prata? Kan lika gärna vara "Det här ska bort från min rompa".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Fast varför skulle han öppna en olåst toalett? Finns ingen logik i det. Jag tror inte han behöver bajsa just då.

Du har svårt för läsförståelsen va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in