2025-02-06, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Kan ni idioter inte sluta skitposta?

Pappan har förhelvete aldrig hetat Simón i efternamn.
C.S och M.S finns registrerade i Örebro
Citera
Medlem
Och nu saknas de från jobbet? Fortfarande? Det är ju en ganska anmärkningsvärd situation i så fall.
Citera
Medlem
Kan ju vara så att deras adresser inte finns ute offentligt. Man kan ta bort dem från MrKoll, ratsit osv. Socialsekreterare är ju utsatta från alla möjliga människor så de undviker antagligen att ha sina adresser offentliga.
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Han kan ha åkt hem till enskilda soc-arbetate och avrättat dom i deras hem innan han anlände till skolan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Har du lyssnat på följande med hörlurar:
https://jumpshare.com/s/HKXW8rbXUhGw9YDoZulh

Jag tycker det låter exakt som att han säger "Ska jag ut å jobba?!". Men alla hör nog olika.

Håller med
Citera
2025-02-06, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BokMyran
Självklart följer de sina riktlinjer, och det är inte berättigat att rikta aggression mot dem. De gör sitt jobb, men för en person med psykisk ohälsa kan det kännas som att de motarbetar en personligen.

Om socialtjänsten ser att någon inte uppfyller kraven borde de ha flaggat för det tidigare. Samverkan mellan psykiatrin och socialtjänsten borde vara bättre.

Byråkratin är frustrerande. Som god man har jag sett hur personer faller mellan stolarna – de som inte klarar av kontakter, remisser och ansökningar själva, som inte vet att de kan ansöka om god man eller vilka rättigheter de har. Ändå förväntas de skaffa jobb och får avslag på försörjningsstöd.

Kanske har man i RAs fall utgått från att hans familj borde kunna hjälpa eller husera honom?
Absolut stämmer detta! Men du som god man borde veta lika väl som jag att soc-kärringar förefaller att ha fått i rutin att ge fler avslag idag mycket beroende på invandringens kostnader. Och trots att det är en byråkrati så är den knappast objektiv across the board... Säkert otaliga svenskar som fått indraget eller som utförsäkrats trots sjukdom. Se bara hur personerna i serien Vägen Tillbaka med Lennart Matikainen behandlades... (Även om Lennart helt klart är vinklad åt höger så var det intressant att se hur folk som arbetat ett HELT liv blev negligerade).
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Kan ni idioter inte sluta skitposta?

Pappan har förhelvete aldrig hetat Simón i efternamn.

Varifrån fick RA sitt tidigare namn då?

Jag trodde hans pappa hette så nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson2727
Polisen har nog en aning om motivet. Helt meningslöst o gå ut med det då de förmodligen skapar en dominoeffekt att invandrarna vill hämnas på svenskarna eller något liknande, nog polisskydd som gäller för familjen nu för de ju inga småkriminella som kan bli inblandade i detta nu

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Förmodligen. Och nu är de rädda att muslimer ska hämnas. Fyfan vilket samhälle.

Och fyfan för sådana som dig (som jag tidigare trodde var hyfsat vettig) som utan att kunna ha en aning sprider rykten i tråden om att GM riktade in sig specifikt på utländska offer och nu spekulerar i att det finns skräck för att muslinerna ska hämnas.

Har du sett listan över döda eller bara tror du en j-vla massa?

Har inte du en drös ungar själv? Och prioriterar ändå att lägga tid och kraft på att spekulera om sånt du inte vet och inte kan påverk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Han kan ha åkt hem till enskilda soc-arbetate och avrättat dom i deras hem innan han anlände till skolan.
Men då borde dom inte vara saknade utan identifierats som avlidna.
Citera
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Enligt bekant boende i Örebro är skytten en tillbakadragen arbetslös svensk man som hyllat konstiga diktatorer och sagt att Norden är utan räddning.
Psykbryt kan vara motivet.
Vilka konstiga diktatorer har han hyllat?
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Du menar alltså att media borde ha bättre koll på läget än polisen?
Grattis! Genialt tänkt...

Nej, jag menar det jag skrev, inte det som du fantiserade ihop. Samma slingor gick i en loop i flera timmar och det upprepades länge "5 skadade", fastän klipp och vittnesmål indikerade något mycket mer allvarligt.

Så under flera timmar gav de en annan bild av läget än den verkliga.
Citera
2025-02-06, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzl2021
Läs på. Då är det Försäkringskassan. Jisses Amalia

Nej, inte nödvändigtvis.
Du kan vara sjukskriven utan att uppbära sjukersättning (dvs "förtidspension") från försäkringskassan. Har du ingen SGI dvs du har inget jobb så får du inte en krona av försäkringskassan och söker rimligtvis ekonomiskt bistånd från kommunen.
Citera
2025-02-06, 09:54
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
De har ingen psykologiurbildning alls vilket jag tycker är märkligt, inte ens A kursen

Ja, det kanske dom borde lägga till? För det är faktiskt väldigt konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in