2025-02-06, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
S*m*n i efternamn. *=i,o
Du är en jävla skitpostare.

För det första är efternamnet Simón och för det andra är det hans mammas flicknamn.
Senast redigerad av GustafBradson 2025-02-06 kl. 09:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Fast jag tror att om galningar vill göra skada på riktigt så kommer de alltid att hitta ett medel för det. Den här killen gillade exempelvis att köra bil så han hade väl bara kunnat låna eller stjäla en bil och kört över soctanterna eller andra hatobjekt om han velat det. Kan man inte köra bil kan man göra en bomb eller skaffa en kniv, basebollträ, sekatör, hammare ...osv i all oändlighet.
Alla har tillgång till kniv och gaffel i köket, så då borde alla få ha fri tillgång till skjutvapen också tänker du? Det är en spännande tanke men samtidigt alldeles för korkad för att diskutera vidare i just den här tråden.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Enligt polisen i morse så finns det inga klara motiv:
Citat:
Polisen: Fortsatt inga tecken på ideologiskt motiv

Trots TV4s försök till "race war".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Har för mig att jag läste att de första var aspiranter, de fick helt enkelt inte gå in.
Tror de i sin tur väntade på INSATSSTYRKAN.

Dom är väl poliser oavsett?

Jävla mesar.
Citera
2025-02-06, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamparep
Jag har väldigt svårt att tro att han gick till skolan för att skjuta socialtjänstpersonal. Det är något ”en källa” sagt till Aftonbladet och finns inget bekräftat om att socialtjänsten skulle hålla till på skolan.
Däremot, en sådan sak som indraget socialbidrag bör rimligen kunna ha varit en utlösande faktor. Med tanke på hur mycket det hetsas från vissa kretsar om att invandrare skulle få en massa bidrag skulle denna svårt vridna hjärna kunnat få för sig att försöka hämna sitt eget livs upplevda oförätter på människor på SFI.
Att det tar tid att identifiera offren tyder också på att de måste identifieras med dna och inte går att identifiera med tandkort. De allra flesta infödda svenskar har en tandvårdsjournal.
Men det stämmer ju att, även om enskilda invandrare aldrig får mycket i bidrag nödvändigtvis, invandringen HAR tagit otroligt mycket i anspråk så att tom sjukvården fått dra ned...
Citera
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supportsverige
Det är viktigt damage control från din sida nu, i parti och minut. Klart att han skjöt babbar för babberiets skull. Tiden lär utvisa..

Är det projektion från dig. Fantiserar du om att skjuta svenskar?

Killen var psyksjuk, tagga ner hatet.
Citera
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Ja det är RA på 53:an. Han finns på twitter (nej inte jägar RA som dementerat).
Finns den x kvar?
Citera
2025-02-06, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Förstår inte hur ni kan höra ”rektorn har sagt”?
Jag tycker verkligen det låter som ”jag kan inte jobba!” vilket också skulle vara helt ok logiskt om det stämmer att han var ute efter socialarbetare (eller vad han trodde var socialarbetare) som nekat honom ersättning och ville tvinga ut honom i arbetslivet.
Men logiken att någon på det skulle svara ”men rektorn har sagt…”
Dels har rektorn väl inget att göra med socialarbetares bedömning (tydligen 4 år sen han senast gick på komvux), dels tror jag få skulle ”tjafsa emot” i det läget.
Det här är ju löjligt långsint (ofc inte omöjligt) men det är snarare en tjej som säger "Kan inte ropa" eller att han faktiskt säger "Bort från Europa"... Problematiken där är ju att gärningsmannen låter som att han står alldeles utanför dörren, medan det ropet låter avlägsnare eller muffled som man säger på engelska
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzl2021
Nej, ingen vill det. Men efter man avskaffade mentalsjukhusen så är det där vi är många gånger. Jag vet (handläggarna säkerligen också) att det är svårt med vårdkontakter, remisser, utredningar och diagnos men grabben verkar ha haft ett nätverk runt sig och kontakt med psykiatrin verkar även de mest nerknarkade och nersupna klara av. Men inte RA.

Hur som helst, du undviker min poäng. Handläggarna var bakbundna utifrån den lagstiftning vi har och RA:s underpresterande när det kommer till att jobba sig mot självförsörjning. Socialtjänsten kommer inte kunna utreda för diagnoser, det är psykiatrins jobb.

Självklart följer de sina riktlinjer, och det är inte berättigat att rikta aggression mot dem. De gör sitt jobb, men för en person med psykisk ohälsa kan det kännas som att de motarbetar en personligen.

Om socialtjänsten ser att någon inte uppfyller kraven borde de ha flaggat för det tidigare. Samverkan mellan psykiatrin och socialtjänsten borde vara bättre.

Byråkratin är frustrerande. Som god man har jag sett hur en person kan falla mellan stolarna – de som inte klarar av kontakter, remisser och ansökningar själva, som inte vet att de kan ansöka om god man eller vilka rättigheter de har. Ändå förväntas de skaffa jobb och får avslag på försörjningsstöd.

Kanske har man i RAs fall utgått från att hans familj borde kunna hjälpa eller husera honom?
Citera
Medlem
Piddelitos avatar
Begriper fortfarande inte mediauppgiften att personer som jobbar på socialtjänsten är "saknade". Någon borde väl ha koll på var de befann sig under dagen? Var de offer på Risbergska borde de vara identifierade vid det här laget.
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Förstår inte hur ni kan höra ”rektorn har sagt”?
Jag tycker verkligen det låter som ”jag kan inte jobba!” vilket också skulle vara helt ok logiskt om det stämmer att han var ute efter socialarbetare (eller vad han trodde var socialarbetare) som nekat honom ersättning och ville tvinga ut honom i arbetslivet.
Men logiken att någon på det skulle svara ”men rektorn har sagt…”
Dels har rektorn väl inget att göra med socialarbetares bedömning (tydligen 4 år sen han senast gick på komvux), dels tror jag få skulle ”tjafsa emot” i det läget.

Du anar inte vilka normies de som jobbar med social tjänst faktiskt är. Dom tänker inte långt mycket mera än att "vi ska följa reglerna".

Så att den säger något så dumt i det läget, det förvånar inte alls.
Citera
2025-02-06, 09:49
Medlem
Med tanke på hur dom flesta större städer i Sverige ser ut idag,är det svårt att skjuta utan att träffa en mörkhyad. Även om du är ute efter en myndighet att hämnas på.
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Bilder på offer på tex Tiktok är mest mellanöstern utseende... tycker det känns rätt solklart vad han hade för motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in