Citat:
Ursprungligen postat av
P-47N
Såklart du har. Och fu har en Flashback-kuk med? Jävla tönt.
"skjöt"?
Det finns ingen anledning att sabotera för de hundratusentals människor med vapen, som sköter sig. 99% av alla skjutningar sker med illegala vapen. Vad är det du itne begriper?
Och vi har gott om oskyldiga som drabbats av gängkriminella som skjuter. Flertalet dödade. Och enorma kostnader. DET är ett mycket större problem än en extremt ovanlig sak som denna.
"itne"...."fu"....?
AG 90, PSG 90, KSP 58, KSP 90, AK-47 och M16 är några exempel, sen en del vanliga jaktvapen samt pistoler av olika fabrikat. Vad vill du veta mer? Ska jag mäta min kukstorlek också?
Vi har inte gott om oskyldiga som drabbas av gängkriminella. Dödligt våld per capita är lägre nu än början på 90-talet. Sedan år 2000 har inte det dödliga våldet varit över 1,2 per 100 000 invånare. 1989 var det flera gånger över och 1989 låg det på 1,51. Det är bara att googla fram siffrorna. Jag hittar inte på.
Den bild du målar upp stämmer inte även om media gillar att vältra sig i skiten. Sannolikheten att svennebanan skall bli skjuten på öppen gata är inte högre idag än för några decennium sedan.