Citat:
Ursprungligen postat av
Ztarscream666
Väl utförlig tes! Man ska inte underskatta mobbning och hur grovt det kan bli.
Jag vart själv utsatt i 4an och blev hängd (ja, med snara) av 7 andra pojkar. Att läraren kallade in oss från skogen då räddade mig.
Tog mig något år att komma över och har säkert format mig mycket.
Tack och samtidigt så beklagar jag vad du upplevt.
Ja alltså jag tror att allvarligare saker skedde där i högstadiet. Om det så var, lär vi aldrig få veta. Förhoppningsvis så kommer politiker se det allvarliga i hans vapenlicens. En annan frågeställning är även varför han inte hade sjukersättning och samordnade insatser. Det är för människor likt honom vi har ett system med aktivitets- och sjukersättning.
Invandrare jublar åt att de har något att anklaga svenskar för nu igen, som om inte omkring ett trettiotal främst invandrare kommer mista sina liv i skjutningar utförda av främst andra invandrare de kommande tio månaderna. Gärningsmän som den här Rikard framstår som mer enkel att kunna arbeta med. Något hos honom ger inte ens riktigt det där typiska kännetecken som den här sortens förövare/terrorister, brukar ha. Och ja, vi har sjukförsäkringssystem för att just människor likt honom inte ska pressas sönder eller "bara " bli hemlösa och leva på gatorna för att bli galnare och galnare.
Varför har man inte gjort samordnade insatser kring GM och hur kan man ha missat vid möten och samtal att han var påtagligt psykiskt sjuk? Varför har ingen anmälan till psykiatrin skett?
Det enda jag vill kritisera de anhöriga kring är att de
borde ha agerat och anmält hans vapenlicens till myndigheter när de visste att han led av allvarligare form av psykisk ohälsa. Det där begriper jag inte,. Jag har själv en ung anhörig som är intresserad av militär och, man samlat in pengar till för att stötta det militära intresset varpå jag bara skänkte 300 då jag helst av allt inte vill medverka överhuvudtaget i ett osunt intresse likvärdigt om exempelvis en pojke jag varit en del barnvakt till som äldre skulle ha kriminalitet som intresse och då skulle få presenter som ämnar att uppmuntra intresset. Nu var det bland annat en gammal militärradio personen samlade pengar till så det var inte något "avvikande" så att säga. Men man blir tveksam. I den kontexten förstår jag inte hur man kan se en närstående må dåligt och veta att den lagligt äger vapen. Som minst kan det leda till självmord, som värst det som nu skett.
Är människor helt blinda inför pojkar och mäns negativa kulturer? Vapenlicenser, rap som våldspropaganda, kriminalitet, högerextremism, islamism, osv.