2025-02-06, 07:07
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Jag har både haft trauman i barndom som vid äldre ålder samt svår social fobi men det löste sig av att jag hamnade på Flashback då jag då sannerligen inte kan känna ångest omkring människor när jag fått upptäcka hur puckade så otroligt många är i samhället. Jag har även A och B inom vårdämnena och då såklart psykiatri och psykologi. Jag kan tillräckligt mycket för att veta vad jag pratar om när jag spånar kring olika perspektiv. Chatgpt är knappast min informationskälla.

Mina kunskaper kan däremot inte presenteras i länkar på grund av att jag kan saker, inte att jag läser dem på nätet i stunden.

Wow, och ändå lyckas du uttrycka dig på ett så tydligt okunnigt vis.

Saken är att män sällan söker hjälp de borde. Honom skulle de ordnat upp saker för eftersom han tydligt saknaden betydelsefull funktionsförmåga.

Socialtjänstlagen
Socialtjänstens mål 2a kapitlet.

Iallafall så är det tydligt att samhället struntat i att sköta de ansvarsområden de haft kring GM. Han har uppenbarligen levt i många år utan att kunna arbeta och man borde ha samordnat insatser då han trots allt tydligt haft såpass mycket funktionsnedsättning att han borde ha haft sjukersättning och innan dess aktivitetsersättning. Hans mentala problem lär knappast ha blivit bättre av att leva under existensminimum utan att kunna göra särskilt mycket för att förändra sin livssituation (hobbies eller fritidsaktiviteter). Han har bara gått sjuk år efter år efter år. Saken är att han inte ens är unik. Det är många Iallafall män, som har svårare funktionsnedsättning pga psykisk ohälsa som ändå sitter fast i socialbidrag och/eller arbetsförmedlingen med märkliga åtgärder då och som sker några veckor till månader med något/några års mellanrumm.
Tror inte att det hjälper tyvärr. Vissa är redan så skruvade att det finns inget som kan fixa dem.
Citera
2025-02-06, 07:07
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Jag har både haft trauman i barndom som vid äldre ålder samt svår social fobi men det löste sig av att jag hamnade på Flashback då jag då sannerligen inte kan känna ångest omkring människor när jag fått upptäcka hur puckade så otroligt många är i samhället. Jag har även A och B inom vårdämnena och då såklart psykiatri och psykologi. Jag kan tillräckligt mycket för att veta vad jag pratar om när jag spånar kring olika perspektiv. Chatgpt är knappast min informationskälla.

Mina kunskaper kan däremot inte presenteras i länkar på grund av att jag kan saker, inte att jag läser dem på nätet i stunden.

Saken är att män sällan söker hjälp de borde. Honom skulle de ordnat upp saker för eftersom han tydligt saknaden betydelsefull funktionsförmåga.

Socialtjänstlagen

Iallafall så är det tydligt att samhället struntat i att sköta de ansvarsområden de haft kring GM. Han har uppenbarligen levt i många år utan att kunna arbeta och man borde ha samordnat insatser då han trots allt tydligt haft såpass mycket funktionsnedsättning att han borde ha haft sjukersättning och innan dess aktivitetsersättning. Hans mentala problem lär knappast ha blivit bättre av att leva under existensminimum utan att kunna göra särskilt mycket för att förändra sin livssituation (hobbies eller fritidsaktiviteter). Han har bara gått sjuk år efter år efter år. Saken är att han inte ens är unik. Det är många Iallafall män, som har svårare funktionsnedsättning pga psykisk ohälsa som ändå sitter fast i socialbidrag och/eller arbetsförmedlingen med märkliga åtgärder då och som sker några veckor till månader med något/några års mellanrumm.

Du glömmer den viktigaste faktorn här att de flesta insatser är beroende av personens medverkan. Vem vet hur stor sjukdomsinsikt han hade. Han kan ha suttit där och sagt att han vill studera / jobba osv, man kan inte påtvinga insatser?
Citera
2025-02-06, 07:08
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Ingen vågar säger som det är; att han var främlingsfientlig

Det är väl självklart att massinvandringen fick sin beskärda del av Rickards psyksjukdom?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
Det bör synas på deklarationen och han har inte redovisat någon inkomst sedan flera år tillbaka vilket bör innebära att han hade ekonomiskt bistånd?
Det har framkommit att han fått ett arv och att han även får en hel del ränta. Han har ju nolltaxerat..
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztarscream666
Va? Ersättning betalas ut månadsvis.
Vilket bidrag betalas ut i en sådan klumpsumma??

Såg det för fem sekunder sedan, 300k var den klump summan. Men tappade hela sidan sen. kan se om jag lyckas hitta den igen.
Citera
2025-02-06, 07:09
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:

Socialtjänstlagen

Bäst att ordna egna boenden till alla dessa människor, df behöver inte egna lägenheter där de kan sitta och spela CS, de kan måla fjärilar i grupp eller whatever med ledsagare.
Citera
2025-02-06, 07:10
Medlem
...
Senast redigerad av Gli-Azzurri 2025-02-06 kl. 07:13.
Citera
2025-02-06, 07:11
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulubye
Förutom recensionen som han eventuellt skrivit om komvux i Örebro, fanns 3 till skriva under dennes alias. Alla recensioner uttryckte starkt missnöje men i samma tema: Jag har inte blivit behandlad med respekt.
Om det är hans alias tänker jag att han hade ett starkt rättspatos. Det som i hans värld var rättvist, gav nog ganska starka känslor hos honom.

https://goo.gl/maps/ENQ1qmrMCB3vRWp97?g_st=ac

Citat:
Ursprungligen postat av gille es
Ser ut att vara bland de sämsta komvux/sfi skolor, skolan och personal respekterar inte individen, ser inte till elevens bästa. Lärare kör över elever, på det sätt de önskar.
Svårt att nå dessutom, all kontakt ska väl inte ske via kommunens växel heller? elevsupporen får också icke godkänd.

Denna recension?

Citat:
Kan du länka?
Citera
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Ingen vågar säger som det är; att han var främlingsfientlig
Vågar? Tom invandrare är främlingsfientliga, har du sett hur blattar beter sig? GM kan mycket väl ha varit trött på dessa apor men det rättfärdigar INTE hans beteende men kan såklart vara en av orsakerna till hans handling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Vart skulle dessa kunna vara? Gömt sig i källaren?

Bland de döda! Det kanske vi får veta när identifieringen är klar ..om de nu törs gå ut med sanningen
Senast redigerad av Ajabaja555 2025-02-06 kl. 07:16.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Polisen kan komma att omformulera sitt ställningstagande kring om dådet var ideologiskt motiverat:

Den misstänkta massmördaren Rickard Andersson, 35, gäckar polisen.

Han fanns inte på deras radar före dådet och när det gäller motivbilden har polisen först sagt att den ”inte är ideologisk”. Senare har de formulerat om sig:

”Vi fortsätter även med ett intensivt utredningsarbete för att förstå omständigheterna kring gärningsmannen samt försöker skapa bilden av om fler är inblandade. Motiv bakom skjutningen kommer vi att återkomma till längre fram”, skriver polisen.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rickard-andersson-35-misstanks-for-massmordet-i-orebro/

Kommentar: Mycket talar för att vi har att göra med en svensk "Mini-Breivik" men polis/myndigheter har varit försiktiga med att gå ut med detta i början.
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Va? Ersättning betalas ut månadsvis.
Vilket bidrag betalas ut i en sådan klumpsumma??

Du kan även få upp till 300 000 kronor för vissa diagnoser, så snart diagnosen är ställd. ... ADHD och ADD; Autism; Bipolär sjukdom; Lindrig intellektuell ...

https://www.trygghansa.se/forsakringar/person/diagnosforsakring

Något sånt är det om. Men du får tänka på att dessa sällan sen har jobb.

Och ser soc att du har dom så måste du slösa allt av dom först.
Senast redigerad av buhbye 2025-02-06 kl. 07:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in