2025-02-06, 01:18
Medlem
exoticspices avatar
[quote=bonanbruse|90929245]
Absolut inte, jag bor i Örebro och har varit hos socialtjänsten, det är fri jävla väg ända in till receptionen. Sen är det låsta dörrar. Av glas.
[/QUOTE
Finns det inte en väktare på alla kontor i dag också?
Citera
2025-02-06, 01:18
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFitnessJonathan
Jag tror den syrianska mannen gick emellan och försökte rädda Camilla, låter troligtvis så.
Inte omöjligt. Några av de som dog har tveklöst försökt rädda andra. Dessa personer är hjältar.

Vi lär ha tre namn nu om jag hängt med. Två syrianer och en svenska.

Här finns också en bild på den man som i tråden benämnts Bassam al Saleh (?).

(FB) Örebro: Våldsdåd på Risbergska komvux - "Ett tiotal omkomna" (2025-02-04)

https://www.facebook.com/680060178/posts/pfbid02LAifbZFy7HaYtc2Q4YgEpGV1NiEznhtPYbEtrWm388z XzFsUBUrCwhbGaTbeUsXPl/?app=fbl
Senast redigerad av HassanVonEssen 2025-02-06 kl. 01:20.
Citera
2025-02-06, 01:19
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Nja, det var flera år sedan han var elev där. Dessutom verkar motivet inte vara riktat direkt mot skolan

Att det är flera år sedan spelar ingen roll.

Och att det inte skulle vara riktat mot skolan eller lärare där vet vi inte.
Citera
2025-02-06, 01:19
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo651
Om man bara vill döda människor så finns det fler ställen än skolor. Gallerior, tågstation etc. Han verkar ha valt ut just den skolan av en anledning.

Ja och då kan väl att man är van där vara en potentiell anledning? Han hade andra skolor närmare hemmet exempelvis. Då tar man väl en sådan om det är just skola man är på jakt efter. Det är ju något med just denna platsen. Människorna, nån viss funktion där, att han gått där, någon händelse, osv
Citera
2025-02-06, 01:20
Medlem
bonanbruses avatar
[quote=exoticspice|90929304]
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Absolut inte, jag bor i Örebro och har varit hos socialtjänsten, det är fri jävla väg ända in till receptionen. Sen är det låsta dörrar. Av glas.
[/QUOTE
Finns det inte en väktare på alla kontor i dag också?

Jag har aldrig sett en väktare där. Det finns säkert en, men isåfall inne bland kontoren. Det är väl dock inte avskräckande eftersom hen troligtvis inte är beväpnad med mer än batong och pepparspray.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilomaja
NI kom med helikopter.

Precis, en helikopter flyger inte speciellt snabbt.
Sen ska NI ta sig till helikoptern och göra klart för start.
Det är fortfarande typ 20mil mellan orterna=1 timme med flyg+förberedelse.
NI kom dessutom både med helikopter och med diverse vägbaserade fordon som syns i nyheterna.

Oslo-Utöya=4mil.

Det går inte att jämföra.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Nej det är något annat som spökar! Du kan se det i GM fysionomi. Döda ögon, mjuka drag i både ansikte och kropp som vittnar om lågt testosteron, avsaknad av muskelutveckling. Den typen av kropp var extremt ovanlig bland män för 40 år sedan!

GMs typ har alltid funnits. De fanns för 1000 år sedan också.
Citera
2025-02-06, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztarscream666
Att han haft vapenlicens är inget som är bekräftat enligt SR

Jo det är bekräftat, det va så polisen kunde bekräfta identiteten genom vapnets licens.
Polisens egna ord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
En kriminells problem är inte en anhörigs problem om den kriminelle är myndig.
I fråga om gäng handlar det ofta om icke myndiga vilket är en annan diskussion. Här talar vi om en 35årig man. Avslutar denna fjantkonversation mellan oss nu eftersom du inte klarar av att tänka i dessa banor och då du tycks ha minimal erfarenhet av livet

Det är ju tydligt att du endast ser till nyheter och den senaste tide. Du påstår att i gäng handlar det oftast om icke myndig. Trollar du eller vadå?
Att man använder yngre förmågor är ett nyare fenomen som mer använts senaste åren. På samma sätt som allt i världen ändras så ändras också gängens taktik. Världen rör på sig min vän.
Men bara för att vi har med en etnisk svensk 35-åring som ställt hela landet i chocktillstånd hela 2025. Så menar du väl att det alltid finns ursäkter?

Min kära vän. Jag hoppas din livserfarenhet tar dig långt. Jag avslutar här.
Citera
Medlem
"För Expressen bekräftar också polisen att de har hittat flera vapen inne i skolans lokaler.
– Det handlar om långvapen eller gevär, inte enhandsvapen, säger Niclas Hallgren biträdande regionpolischef Bergslagen."

Hur många vapen hade han med sig egentligen? Har sagts att han hade 3 från början. Men nu säger polisen att flera har hittats. Kan det vara flera gärningsmän?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/polisen-efter-skolskjutnignen-i--orebro-har-hittat-flera-gevar/
Citera
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vimmelkant
Hur finansierade GM sitt vapenintresse? Det är ju inte precis gratis med bössor och krut...

Jag är mer intresserad av hur han har kunnat få vapenlicens. Han har ju varit känd som kuf av många under lång tid. Vi ska fanimej inte tillåta att mentalt funktionsnedsatta får tillstånd att äga och använda vapen. Hans farsa borde ha hindrat att han fick vapenlicens och både farsan och alla andra som vetat om licensen borde ha kontaktat snuten och påtalat att han var en högst olämplig licensinnehavare. Många massmördare har ju varit just enstöriga retarder som norskskytten, sabelslaktaren och linköpingsmördaren.
Citera
2025-02-06, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Precis, en helikopter flyger inte speciellt snabbt.
Sen ska NI ta sig till helikoptern och göra klart för start.
Det är fortfarande typ 20mil mellan orterna=1 timme med flyg+förberedelse.
NI kom dessutom både med helikopter och med diverse vägbaserade fordon som syns i nyheterna.

Oslo-Utöya=4mil.

Det går inte att jämföra.

En helikopter går i nästan 300 km/h...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in