2025-02-06, 00:16
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
För mig låter det som en kvinnlig röst som säger "men jag försöker jobba"

Kan det vara en socialtant?

Jag tycker det låter som "(nånting nånting) så ropa". Vilket jag i så fall tänker är en polis eller lärare som ger ett kort kommando antingen till några elever, eller till några kollegor.

Men jag skulle inte våga satsa ett endaste öre på det.
Citera
2025-02-06, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Nej man tycker ju inte det. Men likt förbannat glappar det ju oftast.

Ah alltid någon som lyckas bli glapp i käften.
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
"Det finns drygt 552 500 vapenägare i Polisens vapenregister. Det finns licenser för drygt 1,5 miljoner jaktvapen i Sverige och drygt 164 000 vapen för målskytte.

Estimated number of civilian guns per capita by country

Sverige ligger på en 22a plats (av 230 länder)

Och då har vi förstås inte tagit hänsyn till alla illegala vapen.

Så att en skolskytt kan få tag på ett vapen framstår inte som så konstigt, det ligger nästan närmare till hands att fråga varför det inte förekommit flitigare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Estimated_number_of_civilian_guns_per_capita_by_co untry
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men de "försvunna" socialsekreterare har ju personnummer, mobiltelefoner, ID-kort på sig och det tar 5 minuter att kolla med vilka som jobbar där, vilka som saknas och vilka döda man har. Ja om någon är svår att identifiera så fine men att alla 11 skulle vara det?

Plus att de överlevande kan säga vilka de var. Det jobbade ju inte bara 10 personer på den där skolan!

Gissar på att de väntar med att gå ut med namn tills de identifierat samtliga och då flera säkert är väldigt svåra att identifiera så dröjer det. Står dock fast vi att de allra flesta av de dödade om inte alla, kommer ha utländska namn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Blattarna på TikTok är galna på svensk media för dom tycker att dom gullar med Crille för han var svensk.
Media får tydligen inte nämna att han var psykiskt sjuk och gillade hundar, han ska bara kallas terrorist.
Blattarna har helt glömt bort att det sprängs och skjuts varje dag av kriminella invandrare, allt är Örebro-mördaren, Ulf Kristersson och Jimmie Åkessons fel att det är kaos i Sverige
Ja och säger man imot så bir det borttaget. Polisen säger att det inte finns några ideologiska motiv. Att det var riktat mot soc. Undra om dom kommer be om ursäkt om det visar sig att offren var svenska soc tanter.
Dom där jävla dårarna sprider HAT dom visar sitt rätta jag nu igen.
Citera
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Det framkom att han skonade vissa osv. Sen har det inte framkommit om alla offer bara tillhör socialtjänsten, därav viss spekulation tills vi får listan på alla offer.
Viss spekulation ifrån din sida är en de facto konstaterande att han mördat människor i ett rasistiskt syfte. Det är det sinnessjuka påståendet du valt att framföra.
Citera
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doedskarpen
Tycker det här är det klart tydligaste ljudet jag har hört så här långt.

Av alla föreslagna meningar så tycker jag att "ni ska bort från Europa" passar in bäst, men jag är inte så säker att jag hade vågat publicera det i en tidning om man säger så.

Tycker det låter som "Ni ska bort allihopa".
Citera
Medlem
Jonas Simon

Vad är det för konstigt namn? Estniskt?

Det låter inte svenskt utan från antingen anglosaxiska länder eller Baltikum

Någon som vet?
Citera
2025-02-06, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.f.p
Jag förstärkte hans röst från klippet så mycket jag kunde.

Förstärkt ljud: https://whyp.it/tracks/254578/untitled?token=HXeNf

Någon säger "knulla dej" två gånger, och sen nån som säger "för fan"?

Time line:
Två eventuella skottljud. "Knulla dig". Ett tredje skott, samtidigt säger någon igen "knulla dig" igen, sen säger någon "för fan", eller alternativt "ha ha".

?
Senast redigerad av 4doorsmorewhores 2025-02-06 kl. 00:21.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Han hade flera gevär utplacerade: https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/polisen-har-hittat-flera-gev%C3%A4r-p%C3%A5-skolan-i-%C3%B6rebro/ar-AA1yucvk?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=a4ec345ed7954f 81f943a0ad8ac4e712&ei=16

Det fanns i tidigt skede uppgifter om att polisen undersökte en misstänkt väska. Inte omöjligt att innehållet var just vapnena.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Det framkom att han skonade vissa osv. Sen har det inte framkommit om alla offer bara tillhör socialtjänsten, därav viss spekulation tills vi får listan på alla offer.

Jonas Simon

Det låter inte svenskt utan från antingen anglosaxiska länder eller Baltikum

Någon som vet?
Citera
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Jonas Simon