2025-02-06, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo666
Du kan ju inte ens läsa 50% av tråden, så varför kommer du med sådana påståenden. Det finns inget manifest och som det ser ut är det inte rasistiskt betingat brott som skett.

Stämmer bra. Man skulle kunna avvskriva det som ett rasitiskt brott. Att andra invandrare har blivit blivit mördade skulle kunna tyda på att det 1. var invandrare i socialtjänsten som tog bort hans bidrag 2. att socialtjänsten på skolan bestod av många invandrare och att 3. denna man var psykisk sjuk. har han begått hämd så har andra invandrare på skolan troligen strukit med. Men ingen av oss vet om han var högerextrem till att börja med. Kan man inte få godkänt i vanliga klassämnen så räknas man väl som sär, downs syndrome eller liknande? skada i hjärnan? Har man då samma tänk som fullt fungerande högerextrema människor?
Senast redigerad av fonzen 2025-02-06 kl. 00:13.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doedskarpen
Tycker det här är det klart tydligaste ljudet jag har hört så här långt.

Av alla föreslagna meningar så tycker jag att "ni ska bort från Europa" passar in bäst, men jag är inte så säker att jag hade vågat publicera det i en tidning om man säger så.

Säger han även "jävla pack" därefter, tycker mig ana det?
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Det betyder inte automatiskt att bara för man är på KS så ska det läckas för fulla muggar?

Nej, det säger jag inte heller. Jag, cynisk som jag är, uttrycker min förvåning över att det inte gör det. Det är fantastiskt att det inte kommit ut på fel sätt.
Citera
2025-02-06, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFitnessJonathan
Kan du länka ??

Helena Werme på FB
Citera
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Stämmer bra. Man skulle kunna avvskriva det som ett rasitiskt brott. Att andra invandrare har blivit blivit mördade skulle kunna tyda på att det 1. var invandrare i socialtjänsten som tog bort hans bidrag 2. att socialtjänsten på skolan bestod av många invandrare och att 3. denna man var psykisk sjuk. har han begått hämd så har andra invandrare på skolan troligen strukit med. Men ingen av oss vet om han var högerextrem till att börja med. Kan man inte få godkänt i vanliga klassämnen så räknas man väl som sär, downs syndrome eller liknande? skada i hjärnan?
Du skriver invandrare 4 gånger, finns det något subtil ironi i ditt inlägg eller framstår du medvetet som dum i huvudet? Blandad etnicitet på de mördade. Du är sjuk i huvudet som försöker införliva rasism där det inte finns.
Citera
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Han har väl definitivt försökt mörda fler än bara socialsekreterare iallafall. Känns orimligt att det skulle vara 20-30 socialsekreterare på Skolan.

Ja, jag menar det. Oavsett blir det kanske fel om informationen går ut fel. Tror man passar sig innan man har riktigt torrt på fötterna i detta fallet
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Börjar med att säga att det är såklart en hemsk händelse.

Men tänk hur stora konsekvenser det här potentiellt kunde haft, om han planerat det i 11 månader och hade tillgång till 4 vapen. Varav minst ett semiautonatiskt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Nej, det säger jag inte heller. Jag, cynisk som jag är, uttrycker min förvåning över att det inte gör det. Det är fantastiskt att det inte kommit ut på fel sätt.

Ja, tror inte det är läge för att man ska vara glapp i käften direkt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Vad är det här för något?

Bilder av GM som han eller någon annan har laddat upp.
Citera
2025-02-06, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipapo
Hade inte hans fördelsedags nyligen firats med anhöriga. För helvete han har haft tillgång till vapen. Varför ska de alltid vara samma jävla visa i sådana här händelser. När det väl sker så ”undras” det. Klockorna borde ha ringt tidigare.

Sen förstår jag absolut att alla inte har kontakt med anhöriga. Vissa lever helt isolerade. Men skillnaden här är fortfarande att han hade tillgång till vapen. Vad är ditt svar kring det?

Du kritiserar mig. Men det är tack vare sådana som dig som samhället blir som det blir. Jävla konstant daltande hela tiden. De sällan jag blir upprörd över fall. Men tycker sådana här fall verkligen är extrema och berör.

Kritiserar ej. Ställer motfrågor mot det som jag anser orimligt. Inget annat. Du har för övrigt inte en aning om mina tankar och funderingar men kan ändå påstå att jag äger del i samhällets förfall...?
Vad visar det på? Ditt tankesätt? Förfallet ligger närmare dig än mig skulle jag tro
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
De kanske redan är identifierade man man vill inte gå ut i media?

Ja om man meddelat anhöriga, samt meddelat oroliga att det inte är deras anhöriga, så är det ok. Men tidigare har ju folk med sakande anhöriga klagat på att de inget får veta. Samt att media skrev att socialarbetarna "saknas".
Senast redigerad av HejaFinland 2025-02-06 kl. 00:19.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Har du lyssnat på följande med hörlurar:
https://jumpshare.com/s/HKXW8rbXUhGw9YDoZulh

Jag tycker det låter exakt som att han säger "Ska jag ut å jobba?!". Men alla hör nog olika.

Ja, på den ljudfilen går det möjligen tycka att han säger just det du tror. Jag har inte hört den ljudfilen innan, och undrar över exakt var den finns i den en minuter långa videon. Den är nog urplockad ur sitt sammanhang. Men vet gör jag inte för jag har inte hört den på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in