2025-02-06, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
DNA tar åtminstone 24-48h, sedan ska det bollas med anhöriga innan det möjligen når allmänhet.

Japp.
Citera
2025-02-06, 00:07
Medlem
doedskarpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.f.p
Jag förstärkte hans röst från klippet så mycket jag kunde.

Förstärkt ljud: https://whyp.it/tracks/254578/untitled?token=HXeNf
Tycker det här är det klart tydligaste ljudet jag har hört så här långt.

Av alla föreslagna meningar så tycker jag att "ni ska bort från Europa" passar in bäst, men jag är inte så säker att jag hade vågat publicera det i en tidning om man säger så.
Citera
2025-02-06, 00:08
Medlem
JSpuns avatar
Angående GMs möjliga psykiska tillstånd, kring morden.

Han påminner mig mycket om James Holmes - som sköt ner många på en biosalong i USA. Dom har verkligen samma blick - att dom vet inte ens vart dom är i verkligheten. Båda var 'normala' som unga - sen stängde dom helt in sig i sitt huvud - och utförde plötsligt dödliga dåd. James Holmes fick diagnosen schizofreni - jag undrar lite om samma hände med GM; att han kanske blev schizofren.

Bara tillägg till min tanke, angående en liknande person (James Holmes): Det finns långa psykiatri intervjuer med James Holmes; som kan ändå ge lite fundering kring GM (på yt).

Det här lär inte vara sista skolskjutningen - så det är värt att försöka förstå vilka som kan utföra dom.

https://imgur.com/a/lvelhXv

(James Holmes i orange hår - han har inte längre orange hår i sina intervjuer. Vanligt brunt)
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingen23
Nej men jag kan tänka. Varför tror du själv att identifieringen dröjer? Kan det möjligen vara så att flera av de döda inte har svenskt personnummer?

Men de "försvunna" socialsekreterare har ju personnummer, mobiltelefoner, ID-kort på sig och det tar 5 minuter att kolla med vilka som jobbar där, vilka som saknas och vilka döda man har. Ja om någon är svår att identifiera så fine men att alla 11 skulle vara det?

Plus att de överlevande kan säga vilka de var. Det jobbade ju inte bara 10 personer på den där skolan!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Okej! Tack för info. Det stärker dock min poäng.

Det betyder inte automatiskt att bara för man är på KS så ska det läckas för fulla muggar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanflensberg
Såg en studerande på Risbergska som gjorde intervju på tv4.

Fick upp henne på FB där hon delat två ”RIP-händelser” varav den ena är en vit kvinna i 60-års åldern samt en Syriansk man runt 35-40.
Soctant?

Handlande inte om att "rensa Europa" då.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men de "försvunna" socialsekreterare har ju personnummer, mobiltelefoner, ID-kort på sig och det tar 5 minuter att kolla med vilka som jobbar där, vilka som saknas och vilka döda man har. Ja om någon är svår att identifiera så fine men att alla 11 skulle vara det?

De kanske redan är identifierade man man vill inte gå ut i media?
Citera
2025-02-06, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Johanflensberg
Såg en studerande på Risbergska som gjorde intervju på tv4.

Fick upp henne på FB där hon delat två ”RIP-händelser” varav den ena är en vit kvinna i 60-års åldern samt en Syriansk man runt 35-40.

Kan du länka ??
Citera
2025-02-06, 00:09
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
Soctant?

Tippar på en blandning. Less på att soc drog in bidraget och less på att invandrare får bidrag istället för honom.
Citera
2025-02-06, 00:10
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doedskarpen
Tycker det här är det klart tydligaste ljudet jag har hört så här långt.

Av alla föreslagna meningar så tycker jag att "ni ska bort från Europa" passar in bäst, men jag är inte så säker att jag hade vågat publicera det i en tidning om man säger så.

Som närking med en närkingsk dialekt så tycker jag det låter mycket mer som "Jag kan inte jobba". Förutsatt att han pratar närkingska.
Citera
Medlem
Citat:
Soctant?

Möjligtvis, kan ju också ha hamnat i korselden
Citera
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Soctant?

Kanske en s.k felskjutning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in