2025-02-06, 00:03
Medlem
Det jag hör när jag blundar och kollar på klippet är- "Jag kan fan inte jobbaa"

Vilket passar rätt bra in på motivspåret mot socialen.

TV4 går det anmäla dom för detta felaktiga uppmålande av skytten skulle haft invandrarmotiv utan att egentligen veta vem eller vad som sägs utanför dörren?

Berätta gärna isåfall var så jag kan göra det. Sånt här kan göra en vansinnig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
2025 hittills 33 sprängningar vilket är rekord, folk blir skadade och hemlösa, 3 döda i skjutningar.
Sammanlagt skjutningar och sprängningar per år ligger på över 200 och du oroar dig mer för en skolskjutning utförd av en psyksjuk svensk, första i Sverige.
Du är ju helt efterbliven.

Han har rätt att bli orolig ty detta vansinnes illdåd kan influera och påverka andra mentalsjuka som vill göra samma sak. Då är Sverige i en rasande förfall!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Sedan läste Rickard Andersson på Wadköping Utbildningscenter i Örebro. Där gick han i specialklass för personer med asperger och högfungerande autism, han fick blandade betyg. I estetisk verksamhet och historia fick han godkänt, i alla andra ämnen underkändes han.
https://www.tv4.se/artikel/1loe7mCbPv0zlgKVYwRKcR/rickard-andersson-35-misstaenks-foer-masskjutningen-i-oerebro

Vilka kriterier finns för 4 vapenlicenser? Blir man godkänd som autist?
Citera
2025-02-06, 00:04
Medlem
Ett av offren ska vara en S*lem Sk*if, från Syrien.
*=a
Citera
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gomtuu
Enig! Svært ironisk at denne mannen skulle hate innvandrar og beskylde dei for å snylte på det svenske samfunnet, når det er akkurat det han har gjort heile livet. For øvrig synes eg store delar av denne tråden stinkar av skadefryd og menneskeforakt.
Du kan ju inte ens läsa 50% av tråden, så varför kommer du med sådana påståenden. Det finns inget manifest och som det ser ut är det inte rasistiskt betingat brott som skett.
Citat:
Ursprungligen postat av Chinisan
Suck. Akta dig så att det kanske inte är juden som även står bakom ifall det regnar hos dig imorgon.
Bonnier har en känd anti-rasistisk (läs reversed racism) ton liksom de flesta mediamongon.
Senast redigerad av volvo666 2025-02-06 kl. 00:07.
Citera
Medlem
Varför anses det vara ok för media att trycka på att massmördaren hade autism men inte att han var en vit heterosexuell man?
Citera
2025-02-06, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spearlinxx
Kommer aldrig hända oavsett hur mycket ni försöker. Sjukt hur besatta ni är av kvinnor som inte ens tänker på dig i 1 sekund.
Folk verkar tro att han valde kvinnor med slöja för att de är enklare att identifiera som muslimer.
Tänker vi steget längre så är det inte speciellt populärt bland manliga muslimska invandrare att gå i SFÌ - och gick de inte på SFI så är det ändå betydligt fler kvinnor på vuxenskola.
Dessutom är kvinnor från muslimska länder sällan hjärnkirurger, raketforskare och cancerdoktorer som hälften av männen är när de hittar hit. Då kan det krävas att de ordnar sin skolgång för att kunna få bidrag och möjligheten att söka jobb med fullständiga betyg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Men autism är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning/störning som kan rendera anti-social störning... Det är inte helt dum att resonera så. Men uppenbarligen kan man ha olika grader av autism. Så menade inte att det gällde alla!
Allistics är ju dock då anti-socialt störda när det gäller hur social funktion funkar för autister. Min poäng (som jag vet är uppbackad av psykologi) är att autister har oftast inget problem med att hänga med varandra förrutom när det gäller envisheten, det kan leda till bråk mellan autister. Autister har inte en brist på social funktion. De har en annan typ av social funktion som allistics aldrig förväntas mötas halvvägs kring medan vi alltid måsta möta 100% vad som funkar socialt för allistics. Vi måste gå över helt på deras sida av bron vilket är obehagligt och onaturligt. Lika obehagligt och onaturligt som det hade varit för en allistic person att gå till vår sida av bron.

Allt det som allistics ser som anti-sociala fel i autister är rent objektivt inte det. De är enbart störda på att vi rent psykologiskt och socialt funkar annorlunda, och de har otroligt otroligt svårt att leva sig in i vår värld på samma sätt som vi har svårt att leva oss in i deras värld. Enda skillnaden är att de från födsel inte tvingas göra något åt den oförståelsen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mzl2021
Kunde inte sagt det bättre själv. Oerhört märkligt att det inte pratas mer om att personal från socialtjänst potentiellt är döda och att det är deras beslut (säger "deras" men de måste ju förhålla sig till regler och lagar som alla andra handläggare) som dessutom kan ha föranlett hela attacken. Som jag tidigare skrev är min hypotes att SIP skulle hållas på Risbergska tillsammans med GM efter hans starka reaktion på att fått avslag. Biståndsenheter brukar jobba lösningsfokuserat och en lösning skulle ju kunna vara att få in honom på fortsatta utbildningar för att slussas vidare till självförsörjning framöver. Han kommer till detta möte med sin gitarrväska och träffar handläggarna, SYV och lärare (?). Han har redan bestämt sig. När han plockar ur vapnen ur väskan flyr dem ut i korridoren, han skjuter dem medan han säger "jag kan inte jobba". Sen fortsätter han tills dess han avslutar sitt liv.

Ja, nåt sånt scenario låter troligt. Jag kan tänka mig att han kommer med sitt gitarrfodral och soctanten skiner upp "wow, rickard. Har du börjat spela gitarr. Vad DUKTIG du är!! Kan du inte spela nåt för oss?"

"ska bara gå på toa" säger rickard.

Så kommer han tillbaka militärklädd med ett vapen i hand. Och sen smäller det. Typ så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det finns hur många artiklar som helst senaste året om män som blivit hemlösa för att socialen har grindvaktet dom så de blivit av med lägenheten.
Kom även en en studie förra året det stod svart på vitt att svenska män missgynnas extremt när de söker försörjningsstöd. Alltså från ett svenskt pk-universitet. Som sa att de var förvånade att det var så här tydligt.
Intressant. Kan du länka till studien?

Är du svensk då antar nog soctanterna att du är lat och kan få jobb och därför får du inte leva på bidrag.

Istället ska du ut och jobba för att subventionera folkutbytet.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Nu är det ju trots allt en lite mindre stad än Stockholm och ett j-t känsligt ämne.
Man hade nog fått flytta från staden om man läcker i det här känsliga läget.

USÖ är ju ett av Sveriges största sjukhus. Tänker att det ju måste finnas väldigt många som vet namnen på offren. Det hade inte gått att veta vem som läckt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Nu är det ju trots allt en lite mindre stad än Stockholm och ett j-t känsligt ämne.
Man hade nog fått flytta från staden om man läcker i det här känsliga läget.

Äh de har flyttat de som är odentifierade till Karolinska så…

Omni (2025): ”Offren har transporterats till Karolinska sjukhuset i Solna, där bland annat rättsläkare och rättsgenetiker finns. Samtidigt intervjuas fortfarande anhöriga. Förhoppningen är att arbetet ska vara klart inom två dygn”

https://omni.se/experter-ska-identifiera-offren-anhoriga-ska-fa-hem-nara-och-kara/a/Xj3nJW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in