2025-02-06, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharenfitta
Men låt oss säga att flera socpersonal är "saknade" (läs : döda). Skulle det verkligen gå att mörka? Dels borde ju socpersonalen ha tjänsteleg och gå snabbt att identifiera.

Man tycker att kommunen borde lamslås, att det skulle märkas mer. Att övriga sockontor inom kommunen borde bomma igen , till och med att sockontor i närliggande kommuner kanske stänger pga ev. hotbild eller nåt.
Eller att det ligger ett blomsterhav utanför kommunhuset / sockontoret? Det kanske det gör.

Jag tycker bara att saknad myndighetspersonal skulle vara mer än en oneliner i AB såhär lång tid efteråt.
Nånting stämmer inte.

Sen sa soc-chefen i AB att hans fokus ligger på kommuninnevånarna, men som chef över de "saknade" borde hans fokus ligga på sina anställda. Innevånarna tar andra hand om.

Kunde inte sagt det bättre själv. Oerhört märkligt att det inte pratas mer om att personal från socialtjänst potentiellt är döda och att det är deras beslut (säger "deras" men de måste ju förhålla sig till regler och lagar som alla andra handläggare) som dessutom kan ha föranlett hela attacken. Som jag tidigare skrev är min hypotes att SIP skulle hållas på Risbergska tillsammans med GM efter hans starka reaktion på att fått avslag. Biståndsenheter brukar jobba lösningsfokuserat och en lösning skulle ju kunna vara att få in honom på fortsatta utbildningar för att slussas vidare till självförsörjning framöver. Han kommer till detta möte med sin gitarrväska och träffar handläggarna, SYV och lärare (?). Han har redan bestämt sig. När han plockar ur vapnen ur väskan flyr dem ut i korridoren, han skjuter dem medan han säger "jag kan inte jobba". Sen fortsätter han tills dess han avslutar sitt liv.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Så minst 7 invandrare? Två män och enligt tidigare uppgifter 5 kvinnor?

Inga motiv? Nehe. Säg bara som det är alla förstår ändå.

Vilka tidigare uppgifter? Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Antagligen inte. Det stämmer inte överens med gärningsmannaprofilen att GM skulle livestream:at överhuvudtaget.

Tänkte lite så också men tänkte ändå att om det har funnits en konflikt under en längre tid kanske det hände tidigare. Det beskrivs ju i medierna att han har ”bråkat” med Socialtjänsten. Kanske inte så konstigt iofs om de dragit in hans socialbidrag och han inte haft ngn annan inkomst.
Citera
2025-02-06, 00:02
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Men jag menare en objektiv nivå vad gäller empatisk förmåga... Du kan alltid säga "han har tillräckligt med empati med råkar bara inte förstå sig på dina känslor"... Det kan man bara säga så pass långt så att säga...

Som sagt det går inte att generalisera. En del har det andra och har det inte . Du måste se det på individnivå . Autismspektrum är ett stort begrepp . Det går således inte att peka ut hela gruppen som om att det vore 1 individ.

Jag tror det är lättare om du googlar begreppen ASD/NPF . Det tar väl någon vecka att läsa in det som publicerats ( annars finns det väldigt kunnigt folk i delforumet medicin )
Citera
Avslutad
Brejvik Oslodådet 2011 - Han hade Autism

Virginia Tech Shooting 2007 - GM hade Autism

Sandy Hook Elementary School shooting 2012 - GM hade Asperger

Finns flera med samma nämnare men listan kommer bli väldigt lång.
Citera
Avslutad
Citat:
Håller med dig.

Jag är dock överraskad över bristen på informationsläckor från t.ex sjukhuspersonal. Brukar vanligtvis läcka från alla håll och kanter.

Ja, de kanske inte ens är i tillståndet att ens prata om det som de upplevt.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Håller med dig.

Jag är dock överraskad över bristen på informationsläckor från t.ex sjukhuspersonal. Brukar vanligtvis läcka från alla håll och kanter.
Nu är det ju trots allt en lite mindre stad än Stockholm och ett j-t känsligt ämne.
Man hade nog fått flytta från staden om man läcker i det här känsliga läget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingen23
Han har levt på bidrag hela livet och försörjts av samhället utan en tanke på att skaffa jobb och göra rätt för sig, jävlar va synd det är om honom

Enig! Svært ironisk at denne mannen skulle hate innvandrar og beskylde dei for å snylte på det svenske samfunnet, når det er akkurat det han har gjort heile livet. For øvrig synes eg store delar av denne tråden stinkar av skadefryd og menneskeforakt.
Citera
2025-02-06, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
OK men konstig replik:
- Kan du prata högre?
- Jag kan inte ropa!

Nej köper inte det och tycker inte det låter som en kvinna heller.
Varför det?!

Föreställ dig en tjej som befinner sig inlåst på en toalett under en skolskjutning samtidigt som hon börjar med att prata med en låg ton, varpå hennes mamma insisterar på att hon ska prata högre och råkar häva ur sig "[Men jag] kan inte ropa"! Hon kan nämligen vara i toaletten alldeles intill... Låter INTE som gärningsmannen men som jag skrev tidigare går det inte att utesluta att det är han heller. Men med tanke på skotten låter det som om han är väldigt nära och hade hörts tydligt om han hade skrikit
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Det kan ju rent av vara så enkelt att 1 av dom döda inte var en socialsekreterare. Då tar det hus i helvete om det visar sig vara en nyanländ

Han har väl definitivt försökt mörda fler än bara socialsekreterare iallafall. Känns orimligt att det skulle vara 20-30 socialsekreterare på Skolan.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingen23
Han har levt på bidrag hela livet och försörjts av samhället utan en tanke på att skaffa jobb och göra rätt för sig, jävlar va synd det är om honom

Han har ju uppenbarligen varit svårt psykiskt sjuk de senaste 20 åren, så ja det var faktiskt synd om honom. Det tycker jag.

Sverige borde inte ha monterat ner psykvården på 1990-talet. Men pengarna behövde tydligen användas till annat… Och nu får vi betala priset.
Citera
Avstängd
Varför skriker alla rasist på medier? Är man inte vänster om man har 0kr i taxerad inkomst och är arg på utelämnat socialbidrag? Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in