Citat:
Ursprungligen postat av
x555x
Flashback består idag av mängder med Incels som tror att dom har rätten till att publicera felaktiga uppgifter.
Där av felaktiga uppgifter med detektivarbete som handlar om att använda copy/paste från Mr Koll. Vilka hackers!
I Sverige så förknippar många med vad som står här som fakta. "Jag hörde att" är lika med rykte och något tangenttryck. Inget mer.
Att se visningarna i denna tråd visar på att folk är trötta på gammelmedia men att människor inte kan skilja på skitsnack och verklighet. Denna tråd består av personliga åsikter och nästan ingenting av själva brottet i sig, varför måste alla ventilera sig?
Aftonblaskan betalar i alla fall för att få sin information oftast från ingripandet av relaterade personer som har någon koppling till brottet. Hade ni sysslat med denna spridning IRL hade ni fått ett fängelsestraff. Men det som skrämmer mig mest är om man sammanfattar gärningsmannens profil, av den info som kommit fram, efterspeglar det 99% av dem som skriver och uttrycker sig här inne på Flashback.
Jag tycker också det är väldigt besvärande att folk drar saker ur röven och synnerligen lättvindigt hänger ut oskyldiga för att kanske kanske en gång i livet vara den som först presenterar rätt uppgift på ett obskyrt nätforum.
Men helt ärligt - vad kan man förvänta sig? Flashback har aldrig haft någon censur eller redaktör. Det är inga sanningar som skrivs någonstans i det här forumet. Det finns inget krav på att faktakolla något. Det är inga journalister som häckar här. Mer än hälften saknar högskoleutbildning. Man kan inte förvänta sig att medlemmar på det här forumet ska ha lärt sig att tänka kritiskt. Man får faktiskt vara positivt överraskad i de fall då sunt förnuft trots allt råkar råda även här.
Alltså. Precis vem som helst har tillgång till detta forum. Det är faktiskt en jävligt mycket större synd att okritiskt använda sig av det som skrivs här till att attackera namndroppade individer, än att vara en medlem som spekulerar hejvilt. Ansvaret ligger alltså inte primärt hos de som skriver här, utan hos de läsare som använder sig av informationen här till att ta beslut som får konsekvenser för människors liv. Så tänk inte efter enbart innan ni skriver, utan kanske framför allt innan ni tolkar och drar slutsatser av det som står här. Glöm aldrig att det saknas filter här.