2025-02-05, 23:42
Medlem
När det gäller identifieringen; har man inte fingeravtryck? Lämnas inte det för att få samordningsnummer? Övriga borde ha lämnat fingeravtryck genom passansökan. Kanske är något med att meddela anhöriga utomlands som tar tid istället.
Citera
2025-02-05, 23:42
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Ah Okey. Ja man kan ju söka efter liknande bilder om man redan har den från tidningen. Då är det uppklarat.

Men att lägga upp dessa random bilder för 11 månader sedan är fortfarande skumt.
Japp skitskumt. Detta är det mest "intressanta" vi har att gå på i nuläget om man vill leka detektiv.
Varför i h-vete laddades detta upp för nästan ett år sedan och varför är hans namn felstavat?
Citera
2025-02-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Står i media att det var för att han inte sökte jobb.
Meningslöst att söka jobb när folk ändå inte anställer dig.

Jag tycker att socialen jävlas med folk alldeles för mycket nuförtiden.

I Storbritannien får man äga hus, bil OCH DESSUTOM leva på bidrag utan att bli trakasserad hela tiden.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Fast det är ju inte uppklarat, hur fan fick NRK fram länken? Blir galen!

Du kan googla en bild, baksöka eller hur man ska säga. Då letar Google efter liknande bilder på personen över internet. Och länken dök troligen upp då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Enligt nyheterna på Tv4 kl 22 ikväll gick han tidigare i specialklass för autister och asperger-elever.
Tolka det hur du vill!

Hans enda ljusa tid var nog i specialklassen han gick som förstod hans värld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Kanske lite ot men det verkar som yngre kvinnor måste säga oh, my god ca 50 ggr per dag och i synnerhet i sociala medier. Ont undrar om rektorn agerade enligt protokollet, hon verkar ha rusat iväg utan vidare instruktioner till eleverna eller har jag missuppfattat det?

Jag reagerade också på detta. De hade ju tränats till att inrymma, vilket lärarna gjorde, men rektorn bara rusade ut. Borde hon inte ha ropat ut i högtalarna vad som hände? Hon kanske inte kom åt högtalarfunktionen 🤔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist

Sjukskrivning för mentala problem är definitivt något som bör göra att vapenlicens inte utfärdas eller dras in. Ett dåligt knä är däremot inte riktigt samma sak.

Det var inte vad du skrev.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterGunnel
Jag jobbar på komvux i en annan kommun, och vi har också socialsekreterare i samma byggnad. Många av studenterna har planeringar från Arbetsförmedlingen eller socialtjänsten som innehåller studier, praktik m.m. och det följs upp av socialsekreterarna i huset.
Det är ganska ofta tjafsigt när socsekreterarna träffar sina klienter, många har svårt att förstå att de tex inte får pengar för dagar när de inte varit i skolan eller på praktiken, att de måste lämna in närvarorapporter m.m.

Så jag tycker inte alls det låter märkligt att det skulle finnas socialsekreterare på komvux i Örebro, eller att de skulle kunna bli utsatta.

Tack! Jag har ställt mig väldigt frågande till att socialen skulle ha verksamhet i fastigheten, men då verkar det ju rimligt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av v.d.Wettering
Angående TV4 och deras ""Ni ska ut från Europa".
Enligt mig är det ganska tydligt att någon, en kvinna, säger,
"Du måste inte jobba."
Sedan säger någon annan något. Sedan smäller det.
Kan vara så att mördaren konfronterar en socjobbare.
Hon försöker rädda situationen och säger, "Du måste inte jobba."
Mördaren svarar något och skjuter sedan socjobbaren.
Fyfan vilken teori!

Snarare en tjej alldeles intill som säger "Kan inte ropa"...
Citera
2025-02-05, 23:44
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Militären har psykologer som skulle ha tipsat sjukvården om honom.

Föräldrarna borde väl ha insett att han inte ska ha vapenlicens. De borde ha tipsat polisen. Men föräldrar till sjuka barn lever ofta i förnekelse.
Citera
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Jo när insatsstyrkan kom ja. Men han sköt ju när första poliserna anlände. Jag får känslan av att ingen vågade gå in och bemöta eld. Visst jag fattar att en 9mm pistol inte är så effektiv mot ett jaktvapen ( vi vet ju inte vad för vapen men jag antar att han hade minst en AR15 eller AR10) men de borde ju kunnat gå in och avlossat några skott mot honom som ett försök att hindra det pågående våldet.

Jag tror poliserna var livrädda och ingen vågade göra nåt förrän insatsstyrkan kom.
Det tar lite över 2 timmar för dom att köra från Stockholm såvida de inte kom med helikopter?

Nåt som inte stämmer här.

NI kom med helikopter.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
Enligt polisen riktade GM sig mot socialtjänsten.

Varför fick GM hans socialbidrag indraget?????

Det är väl uppenbart att det kan orsaka starka känslor och ordentligt fucka upp ditt liv när du inte längre kan äta och betala hyran.

PGA MASSINVANDRINGEN har det tagit slut på bidragspengar och socialen jävlas med folk istället för att betala bidrag.

Socialbidrag/försörjningsstöd är en liten del av den kommunala budgeten, totalt i Sverige nånstans kring 1,8%. Medan exempelvis grundskolan står för 20% Det är inte ekonomisk kris i kommunerna och naturligtvis inte invandringen som gör att man beslutar dra in det ekonomiska biståndet för någon.

https://www.ekonomifakta.se/sakomraden/offentlig-ekonomi/kommunal-ekonomi/kommunernas-kostnader_1212006.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in