2025-02-05, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Blattarna på TikTok är galna på svensk media för dom tycker att dom gullar med Crille för han var svensk.
Media får tydligen inte nämna att han var psykiskt sjuk och gillade hundar, han ska bara kallas terrorist.
Blattarna har helt glömt bort att det sprängs och skjuts varje dag av kriminella invandrare, allt är Örebro-mördaren, Ulf Kristersson och Jimmie Åkessons fel att det är kaos i Sverige

Förlåt men helt ärligt, är det inte en ganska naturlig reaktion av blattarna? En svensk man ger sig ut och är uppenbart ute efter invandrare och skjuter ihjäl minst 10 stycken, klart som fan att de är förbannade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFitnessJonathan
Var inte enbart personal från socialen GM var arg på, var även skolungdomarna som mobbade hen för sitt udda beteende. Och GM ”säger du ska bort din sopa”

När du jobbar med ungdomar med autism så kommer du att förstå mer. Eller så får du vänta tills alla 10 blivit identifierade så kommer du inse mer än vad du inte vet.

Jag har inte läst någonstans att han var arg på några mobbare. Vart har du fått det ifrån?
Citera
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Tror det är viktigt att inte bli för konspiratorisk i detta skede, men ja, tycker ändå att det börjar kännas lite märkligt faktiskt.
Absolut att prio i förrgår kväll var att rädda skadade, och att socialtjänsten givetvis inte ville ringa kollegor som varit på plats sådär på kvällen, kanske inte heller direkt på morgonen kl. 08 liksom, men att så oerhört mycket kring offren skulle vara så enormt oklart, så här 1,5 dygn senare? Nej, det känns faktiskt märkligt.
Identifikation via tandkort brukar gå tämligen snabbt, och åtminstone idag vid lunch eller under dagen så borde ju någon chef eller liknande på socialtjänsten ha (försökt) etablera kontakt med de som var på plats i skolan, om inte annat för krisstöd. Att de bara skulle vara "borta", utan att någon; vare sig polis eller anhöriga vet någonting, när det nu gått 1,5 dygn, känns oerhört märkligt, på ett väldigt illavarslande sätt.

Man kan med väldigt enkla medel snabbt identifiera de flesta människor genom att söka igenom personliga tillhörigheter, fråga kollegor och nära och kära om eventuella tatueringar eller födelsemärken, ärr eller klädsel för dagen. Polisen gjorde detta långt innan DNA-tekniken fanns och man har kunnat identifiera kroppar som hittats helt utan huvud. Det är inte så att vi år 2025 måste se personens ansikte för att snabbt kunna identifiera och det är ju inte så att kropparna sprängts i tusentals bitar. Jag håller med om att något är konstigt här!
Citera
2025-02-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Nu har även jag lekt med ljudet. Saktat ner det bland annat. Tycker det låter som "Ska jag ut och jobba?!".

https://jumpshare.com/s/HKXW8rbXUhGw9YDoZulh

"men jag försöker jobba" låter det som
Citera
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Ja, det där höjde jag också ögonbrynen över. Vet att kaptener får skit om dom överger skeppet innan sin besättning och tänkte att det är självklart även inom skolvärlden, speciellt om man är rektor

Klart man reagerar olika men hennes uppgift är att leda i den här typen av situation. Rätt dåligt skött rent spontant..

Jag reagerade också på att rektorn sprang iväg och gömde sig. Visst att det måste ha varit en fruktansvärd situation som är svårt att förbereda sig på och hon kan säkert vara i chock, men att sen stå på tv inrullad i en filt och öppet berätta att man som chef sprang därifrån och låste in sig kändes lite fel för mig också. Hoppas alla hennes anställda och elever är ok.
Citera
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFitnessJonathan
I klippet låter det som han säger ”Bort med dig din jävla sopa ” måste vara en av mobbarna som han fick tag på.

Sedan höga skott.
Ja satsmelodin stämmer på det. Tidningarna har ju inte ens lyssnat om de får satsmelodin till det svåra ordet Europa.
Citera
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikolaii123
Kan du bekräfta att de "kupoler" som syns på satelitbilder är ljusinsläpp i korridorer, och beskriva skolans layout?

Kupolerna är för ljusinsläpp. Finns överallt på skolan. Det är korridorer och ingångar till dess på alla sidor av skolan. En sådan bröts upp och en brand startades i biblioteket för ett gäng år sedan.

Det är en stor skola.
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Är det någon som vet om det lutar åt att vara slumpvis utvalda eller om det finns något tecken på selektivitet? jag tänker särskilt på den nyhetsnotis om att 'Ett flertal anställda på socialförvaltningen saknas'.

Om det nu stämmer att ett flertal anställda på socialförvaltningen saknas och inte återvänder så är nog det ett tydligt tecken på att sista ordet om detta inte är sagt på väldigt länge, både politiskt och medialt.

Det lär bli hårda diskussioner om den partilinje man talat sig så varm om att: 'få ut folk i arbete till vilket pris som helst'.

Skytten startade i ett klassrum där det befanns sig blivande undersköterskor. Flera elever där saknas fortfarande.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
https://freeimghost.net/a/noname.Cd4h

Angående denna mapp, någon som vet hur den hittades? Filerna är ju uppladdade för 11 månader sen. Antagligen GM som laddat upp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jag tror att denna länken skall funka.
https://limewire.com/d/faf11c0a-8d4c-42ca-903b-580900b02494#G_4X-iAXvKYAYJpT7fQlGcN6Hak29U0s6VQZ-TfSCFA

Vad är det här för något?
Citera
2025-02-05, 23:27
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Tandkort är ett sätt att identifiera, lite svårt om man saknar alla tänder. De kan ha blivit till smulor osv. Försöka lappa ihop en tatuering i mindre bitar osv.

Jag var ihop med en ungersk läkare. - Var med på en obduktion i Szeged. - En kvinna som drunknat i ett badkar, legat ett antal dagar och mognat så hon växt fast i badkaret med mögel.

- Så de fick ta med henne och badkaret till patologen och bända loss henne som en Michelingubbe med en kofot. - Att identifiera döda är inte en angenäm sak...

- Inte heller att identifiera någon som skjutits med ett jaktammunition i huvudet, tänder som flugit runt...

/WTF
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Ja satsmelodin stämmer på det. Tidningarna har ju inte ens lyssnat om de får satsmelodin till svåra ordetEuropa.

Typiskt vänster media som förvränger allt till sin egna vinning. Suck!
Citera
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mari15
Han sitter och solar på en solbänk utomlands enligt bilderna. Måste vara tagna för en 2-4 år sedan.
Han som hatar invandrare är alltså utomlands i dessa invandrare länder, hur går logiken ihop där ?

https://www.krimfup.se/articles/har-ar-skolmordaren-fran-orebro-rickard-andersson

Nu kan väl ändå polisen gå ut med att det var ett terrordåd med rasistiska motiv med tanke på TV4 ljudklipp ?

Ex Europa och sopa olika satsmelodi. Det vet även du.

Ex du ska bort din sopa. ....Sopa....(pangljud) passar ju i satsmelodin inte ens i närheten av Europa meningen de fått för sig.

Mummla satsmelodin ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in