2025-02-05, 22:33
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Sveriges värsta massmord och det är inte islamister eller ens mörkhyade som är GM. Precis som alla skolattacker var det en vit incel som antingen inte röstar men skulle lagt sin röst på SD. Jag säger inte att det ens är i närheten av att väga upp mot gängkriminaliteten (helt ärligt lite fjolligt att inte ha en sprängning också) men det måste ändå kännas tufft för alla flashbackare som innan TS ens hunnit länka till någon artikel är inne och tjatar om skidåkande nationer.. Hur mår ni?

Sveriges VÄRSTA MASSMORD. Vit incel, segt.. Bättre lycka nästa gång
Attentatet visar verkligen på kvalitetsskillnaden mellan svennar och blattar.

En ensam psyksjuk svenne dödar och skadar utan problem 15 personer med en hagelbössa.

Det skulle aldrig en blatte klara.
Citera
2025-02-05, 22:35
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Med den polarisering vi har i Sverige och ökande vapenvåld är det inte läge att tillåta AR-15.
Den här regeringen gick till val på att minska kriminaliteten.
Men nu är Sverige på väg att få en mordfrekvens som är högre än samtliga västländer förutom USA.
Vi har helt enkelt inte råd med fler Falling Down och Breivikare.
En rimlig politisk slutsats är att försvåra licens
för personer med psykosociala problem och förbjuda vapentyper som är populära bland mass-skjutare.

En mentalanalys av alla som har vapenlicens skulle inte skada. Det finns gott om vapenfixerade kronnördar i Sverige som sitter och runkar till Guns & Amo. Ett krav skulle även vara att man verkligen jagar.
Citera
2025-02-05, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Vet du inte vad en incel är? När jag skriver incel så menar jag någon som vill ha sex men inte lyckas få det, alltså en direkt översättning av ordet. Och några av dom vill tydligen straffa samhället och hatar tjejer, men det är inte alla incels såklart men dom som begår våldsbrott
Jag vet mycket väl vad en incel är, du menar alltså att alla män som inte får knulla bör terrorklassas?
Citera
2025-02-05, 22:37
Medlem
Måste fråga tråden, vet inte om jag har drömt det men visst ringde Aftonbladet upp GMs pappa igår bara någon timme efter dådet och berättade för honom vad hans son hade gjort och att sonen är död innan pappan ens hade informerats av polisen?

Kan någon bekräfta om detta stämmer eller om jag bara har drömt. Låter för osannolikt för att vara sant.
Citera
2025-02-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Måste fråga tråden, vet inte om jag har drömt det men visst ringde Aftonbladet upp GMs pappa igår bara någon timme efter dådet och berättade för honom vad hans son hade gjort och att sonen är död innan pappan ens hade informerats av polisen?

Kan någon bekräfta om detta stämmer eller om jag bara har drömt. Låter för osannolikt för att vara sant.
Tråd om det du efterfrågar: (FB) Aftonbladets gränslösa beteende kring den misstänkte skyttens pappa
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7

Särkillt osannolikt låter det inte, men om det stämmer har jag ingen aning om.
Citera
Medlem
otellos avatar
Synd att svenska snutar är så otroligt lågbegåvade (och överbetalda), sånt här hade kunnat undvikas om dom fokuserade på annat än att avkräva nettogivande skattebetalare på pissprov. Kommer snutarna rannsaka sig själva? Troligtvis inte, det skulle kräva en fullt utvecklad frontallob.
Citera
Medlem
SexualCafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vänstern skriker om klyftor och pekar på medelklassen, smh. Ni borde ge er på familjer som Wallenberg och Bonnier, inte vanliga Svensson som spenderat halva livet vid skolbänken bara för att tjäna straxt över snittet. Det ska löna sig att plugga/jobba.

Fast i dagens Sverige kan du inte bli rik på att jobba. Eller jo allt är relativt.
Alla som pluggat och ligger strax över snittet är inte problemet, men ni har en tendens att tro att ni är Borgarnas målgrupp, men ni är bara nyttiga idioter.

Själv pluggade jag inte för att tjäna mer, jag ville slippa asbest, gift och skit underklassen måste rota runt i. Jag ville ha en klassresa.
Citera
2025-02-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Särkillt osannolikt låter det inte, men om det stämmer har jag ingen aning om.

Det är helt jävla sjukt.
Citera
2025-02-05, 22:41
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Vilken utredning. SOU nummer ?
Vet inte men här står lite om det https://svenskjakt.se/start/nyhet/vapenutredning-foreslar-storre-vapengarderob-och-forbud-mot-vissa-vapen/

Citat:
Vapenutredningen anser att sådana vapen är så farliga att de inte ska få användas för civila ändamål, och föreslår därför ett uttryckligt förbud mot innehav av sådana vapen för jakt. Ett sådant förbud bör införas genom en ändring i nuvarande vapenförordning och att det träder i kraft så snart som möjligt, anser utredningen.
Senast redigerad av jultomtenbrannupp 2025-02-05 kl. 22:45.
Citera
2025-02-05, 22:42
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Jag vet mycket väl vad en incel är, du menar alltså att alla män som inte får knulla bör terrorklassas?

Nej, såklart inte. Bara dom som börjar hata samhället och tjejer, och gör sig redo att begå våldsbrott. Dom uppfyller ju kriterierna för terrorbrott
Citera
2025-02-05, 22:43
Medlem
MrsEjPKs avatar
Samma kille med samma problem skulle inte på 80 el 90 talet gjort detta !
Sätter allt jag har på det !

Vad har förändrats i samhället sen dess ?

Skjutningar av varannan dag,mord;gruppvåldtäkter och ett mkt hårdare klimat i Sverige.
Vad har ändrats sen 80-90.talet i Sverige ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in