2025-02-05, 21:46
Medlem
Stonegroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneko
Instämmer.
Ni ska dö allihopa., de är de han säger.

Men alltså, det låter så onaturligt. Att använda ordet "allihopa" när man är arg. Jag fattar att det här är lite analt, men jag tror inte någon skulle uttrycka sig så.
Citera
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Minns inte detaljerna exakt men det ska ha handlat om ett enda enskilt år om jag förstått det rätt och med reservation att den medieuppgiften inte stämmer.

Oavsett så går kalkylen inte ihop.

Det vet vi inte. Om han bränt hela sitt kapital på dåliga beslut kan han utvecklat bitterhet och behov av att ta hämnd.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tycker dom drar för snabba växlar när man inte vet så mycket officiellt. När utredningen är igång och mer information finns så är det lättare att säga om det var rasism, terror, psykfall osv. Visbyattacken är ett sånt exempel där media ville få det till inhemsk terrorism men när man hör honom så hör man att han är helt galen. Hans lista över potentiella offer var ju allt från Annie Lööw och Jimmie Åkesson till folk inom psykiatrin över hela Sverige

Ja, där var det också fråga om terrorism och hatbrott om jag inte minns fel från Jens Lapidus program ”rättegången” på svt play.
Citera
2025-02-05, 21:47
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dedara
Jag "tvättade" ljudfilen (ta bort biljud/frekvenser och ljud som döljer talet, filen är svårarbetad dock) precis där han tycks säga det om ut ur Europa (1 minuters videon från toaletten). Låter mer som att han säger "Ni får aldrig ropa".

Man bör ändå tänka lite längre. Är det logiskt att ropa "vilken stor strumpa?" Eller "ni ska ut ur Europa"?

Samtidigt som han tydligen låtit vissa leva men skjutit andra. Och en imam säger att han varit i kontakt med anhöriga till dödade.

Alla förstår åt vilket håll det lutar.

"If it walks like a duck" osv
Citera
Medlem
Cantona4Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chabil01
Det här samtalet har verkligen spårat ur. Det som förvånar mig mest är hur han överhuvudtaget lyckades få en vapenlicens.

Richard Andersson. Är du vit och heter så, då kan du komma undan med mycket. Säkert pappan som fixat lite också. Tror du Muhammed Al-Nusra med grov autism från Rinkeby kan få licens bara så?
Citera
Medlem
Hahaxoxo666s avatar
Jag är extremt fundersam och ärligt rädd kring vad det är som har hänt GM som har bidragit till att händelsen utfördes. GM skrämmer mig. Från ena dagen till den andra helt förändras. Absolut att det kan vara någon typ av diagnos men har GMs föräldrar inte varit närvarande? Sån förändring märker man om ens barn gör. Eventuellt att GM har blivit utsatt för något hemma som lett till förändringen.
När en gammal klasskompis stötte på GM så togs handen direkt upp framför munnen, vilket jag tänker är kopplat till något typ av trauma från den perioden i livet. Förknippar även namnbytet med att GM önskar att få en ny identitet för att kunna gå vidare.

Leva på bidrag, inget jobb, men ändå kan åka utomlands samt få vapenlicens x 4 och vapen x 4.
Inga vänner, ingen partner, uppfattar de som att GM inte hade sociala medier.
Det är någonting som har skett som sedan inte bearbetats med, via tex läkarkontakt, som sedan gjort så att GM utför mord och självmord.

Får uppfattningen av att föräldrarna inte riktigt funnits där när det spårade.
Allt detta skrämmer mig så enormt mycket. Vem är den här människan och varför känner inte ens GMs granne igen personen.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Man har hör absolut tydligen en kvinna som gråter efter att en kille tillsynes blir skjuten och stönar här (men var lite rädd om öronen): https://whyp.it/tracks/254585/untitled2?token=UzrBP
Nu hör jag gråt men inte vad som sägs.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz
Jag förstår inte, hur killen aldrig fick förtidspension.
Soc eller AF måste väl sett att han inte är riktigt frisk och behöver en utredning ? Han kan väl inte gått på Soc hela livet? Vad hände med att kunna få förtidspension?
Är man psykiskt sjuk som gärningsmannen och får denna press på sig så smäller det väl tillslut. Att han gått under radarn så länge

(Min fetning) För att han inte var sjuk? Och utredningar måste man ju själv medverka till?

Den här personen verkar ha byggt hela sin tillvaro på år efter år med (som han trodde) kravlös och garanterad försörjning från Soc. Och när det till sist ställs krav på skärpning så tappar han det helt.
Citera
2025-02-05, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
”Injaga allvarlig fruktan hos en befolkning eller befolkningsgrupp.” Snacka med några av dina invandrarkompisar från Mena om de känner dig oberörda och inte hotade

Jag sa inte att det inte skulle kunna vara en form av terroristbrott om man nu får fram bevis för det. Utan jag lade fram det som sades i artikeln. Betyder inte att jag delar samma åsikter.
Citera
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebih
Du hänvisar till Jugoslavien och beskyller muslimer i samma mening. Läs på och gör rätt.
Muslimer blev offer för folkmord under krigen i Jugoslavien. Det värsta folkmord som skett efter andra världskriget frånsett det pågående i Gaza.

Bravo ditt inavel
Inget av dem kommer väl ens in på en lista över de tio värsta folkmorden i modern tid. Bara Kambodja, Kongo eller Rwanda har över tio gånger fler döda.
Citera
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Hela jävla världen kommer braka samman förr eller senare. Det är nog bortom all räddning, utom möjligtvis av gud själv. Då är det bara att hoppas att oskyldiga och goda människor, oavsett vad, slipper undan lidande.

Svårt att dra den slutsatsen efter att en dåre skjutit ner en massa invandrare. Väldigt enskild händelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonegrove
Men alltså, det låter så onaturligt. Att använda ordet "allihopa" när man är arg. Jag fattar att det här är lite analt, men jag tror inte någon skulle uttrycka sig så.

Ännu mer onaturligt att använda "Europa"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in