2025-02-05, 21:44
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Det postas så mycket skit i tråden att alla viktiga inlägg drunknar och försvinner.

Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Här kommer en möjlig koppling till soc.

Kommunen har ansvar för kommuninvånare som saknar försörjning/sysselsättning. Vanligen brukar den typen av verksamheter ligga under socialförvaltningen. Man jobbar mycket med samverkan mellan olika instanser. I just Örebro har man exempelvis haft en samarbetslösning som man kallat för Vuxam. MGM kan ha haft kontakt med dem.

https://www.na.se/2017-11-09/festlig-invigning-av-campus-risbergska-nu-samlas-all-vuxenutbildning-pa-en-plats/

Rubrik: Festlig invigning av Campus Risbergska – nu samlas all vuxenutbildning på en plats
(9 november 2017)

"På torsdagen var det invigning av Campus Risbergska i studiehallen, före detta aulan. Tal hölls av kommunstyrelsens ordförande Kenneth Nilsson, Vuxams ordförande Anders Hagström och chefen för vuxenutbildningen Mokhtar Bennis."
(…)
"– Det är en glädjens dag. Jag är innerligt tacksam till ansvariga, personal och elever som har stått ut, förklarade Anders Hagström och påpekade att möjligheterna i framtiden vad gäller utbildning blir ännu bättre och fler örebroare får möjlighet att via Campus Risbergska och Svenska för invandrare, komvux, särvux och yrkesvux bland andra att hitta vägen till arbete och egen försörjning."
(…)
"Vuxam är en förkortning av vuxenutbildnings- och arbetsmarknadsnämnden. Nämnden har ansvar för Örebro kommuns vuxenutbildning, arbetsmarknadsåtgärder, försörjningsstöd, integration och svenska för invandrare och flyktingmottagning."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraIbsen
Ja, tycker det låter som han säger
”Ni ska bort allihopa”.
Och sen upprepar ”Allihopa!”.

Det verkar även mer sannolikt, än att upprepa ”Europa” 2 ggr.

Reagerade på samma sak. Varför skulle man säga ”ni ska bort från Europa, Europa”? Låter ju inte speciellt sanningsenligt. Allihopa är definitivt mer troligt.
Citera
Medlem
jesuskristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Och det enda jag påstår är att chansen att 11 döda skulle vara UTESLUTANDE invandrare av en ren slump är obefintlig. Det ska till att röka en jävla massa copium för att den idén ens ska bli halvt trovärdig.

10 döda. En är ju bevisligen svensk. Eller ja, halvsvensk.

Besök ett komvux i en mellanstor svensk stad och se själv.
Citera
2025-02-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Hade han alltså judiskt påbrå?
Nej verkar inte så.

Någon spekulerade om hans tidigare efternamn, vilket kan vara judiskt, och drog en slutsats av det. Det har framkommit i tråden att mamman är katolik. Vad det kommer ifrån har jag ingen källa på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Det handlar också om vinklar och positioner. Exempelvis är en hypotetisk GM vänsterhänt, och ska ta sitt liv. Då gör denne det på ett som visar att denne är vänsterhänt. Det kan även bevisas med hjälp av positioner av ingångshålet respektivutgångshålet, kan därmed visa att det överenstämmer med hur ett självmord begås.

Likaså krutrester kan bevisa om det är självmord osv om det nu finns kroppsdelar kvar som kan bevisa att GM skjutit sig själv. Likaså blodstänk, hur blodet är utspritt osv.

Han ska ju också bytt om till militärkläder nu när jag tänker efter. Så allt pekar på att det är rätt person som är utpekad även om jag inte tycker han matchar mallen helt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filteer
Man vet aldrig, men i mina ögon låter det som en rimlig motiv. Jag vet hur våra klienter blir när de får avslag, när man ska hjälpa de skriva överklagan både till soc, försäkringskassan och andra myndighet. De säger allt möjligt om soctanterna tex. Blir väldigt hotfulla, aggressiva. Folk förstår inte hur en del människor blir, vilken explosivitet som kan komma fram. Nu har jag inte läst om det skrivits något om hans mående, psykiska status men uppenbarligen led han av något.

Ja det kan komma då, själva kränktheten. Ett avundsdjup skrik från en människa där någon kan ha vänt dem ryggen under tidig ålder och utvecklingsfas i livet. Sedan exploderar det.

Detta att personen fungerade normalt i mellanstadiet men sedan inte därefter låter som en form av lättare utvecklingsstörning i kombination med autism. Just den här svårigheten att kunna fungera i större sociala sammanhang och att gå in i sig sjâlv tyder på autism. Vidare svårigheten att kunna möta livets utmaningar med mera och inte kunna kompensera tillräckligt kan tyda på en nedsatt begåvning.
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
”Injaga allvarlig fruktan hos en befolkning eller befolkningsgrupp.” Snacka med några av dina invandrarkompisar från Mena om de känner dig oberörda och inte hotade

Det gör dom ju för minsta lilla dock.. Gråter över att GM attackerat personal på socialen..

"Men jag är invandrad" buhu huuu..

Han beter sig precis som de har gjort ute i orten ju..
Citera
Medlem
anusibrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyGammmmal
Inga döda människor identifieras av anhöriga i Sverige, någonsin oavsett händelse, din jävla pajas

Stämmer inte, jag fick identifiera min mor
Citera
Medlem
Börjar dyka upp vila i frid inlägg nu på social medier .. verkar enbart vara utlänningar. Antar då att hans motiv börjar klarläggas mer och mer..
Citera
Medlem
Intressant vad man kan tycka sig höra på en ljudfil. Först var jag nästan övertygad om att han skriker ”ni ska bort från Europa”, men.. varför skulle han yra om Europa? Sverige kan jag fatta, men känns långsökt att han skulle bry sig om hela världsdelen. Dock lätt att tolka det så när man utgår från rasistiskt motiv.

När jag läste om hans problem med soc tycker jag nu istället att han skriker ”jag kan inte jobba!”…

Man hör det man vill höra helt enkelt
Citera
2025-02-05, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fenixcomp
Reagerade på samma sak. Varför skulle man säga ”ni ska bort från Europa, Europa”? Låter ju inte speciellt sanningsenligt. Allihopa är definitivt mer troligt.
Men det kan vara en tjej som bara säger "Kan inte ropa som är i rummet intill eller dyl"...
Citera
2025-02-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chabil01
Det här samtalet har verkligen spårat ur. Det som förvånar mig mest är hur han överhuvudtaget lyckades få en vapenlicens.

Det är faktiakt inte svårt. När jag tog min jägarexamen fanns det folk som kämpade med teorin och blev underkända, men de fick hjälp under andra teoriperovet och klarade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in