2025-02-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrew.ch
Socialförvaltningen har köpt utbildning till sin personal på skolan.

De kan ha sagt till honom när han kontaktat dem?.
"Tyvärr den dagen är vi på Virginska allihop"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Återigen finns det inga ideologiska motiv för det, kan vara så att GM blev förbannad bara för att det drabbade GM. Att GM beskyllde för utlänningar för beskedet som soc gav honom vet ingen om det är sant eller inte.

Jag sa aldrig det var sant eller inte, jag funderar om det kanske är någon motiv eftersom detta hände tydligen p.g.a. att han ej fick pengar frpn soc. Går inte att utesluta. Jag vet hur våra klienter är och hur de beteer sig när de inte får ekonomiskbistånd från soc eller när försäkringskassan nekar sjukpenning. De blir riktigt aggressiva, våldsbenägn och hotfulla.
Citera
Medlem
Kanske man kan skylla på socio-ekonomiska faktorer i detta brott? Det är ju annars så populärt… (Ursäkta galghumorn) 😔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LapiKapi
Spännande teori! Använder du samma logik när du bedömer allt annat i livet, eller är det här en specialtalang?

Hur som helst. Hoppas innerligt att det var ockupantäckel och sosskärringar som han sköt. Det är bara att hoppas. Så det inte var svenskar tänker jag. Det hade jag inte varit okej med. RIP i sådana fall.
Citera
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Men inte bara detta. Det behövs ett helt annat skyddsnät kring personer med diverse funktionsnedsättningar och psykiatriska diagnoser. Att från Socialtjänstens sida kräva av en person med märkbara svårigheter att ens klara sig själv att han ska ”söka x antal jobb per månad” för att inte få indraget försörjningsstöd när han inte har arbetat på ett sekel och dessutom inte ens har fullständiga gymnasiebetyg är som att sparka på den som ligger. Det säger sig självt att han inte kommer att få ett arbete och kan stå sig i konkurrensen på arbetsmarknaden idag. Förutsättningarna finns helt enkelt inte där. Det hade behövts helt andra åtgärder här.

Det är långt ifrån första gången detta inträffar om man inte inser en sådan basal sak.
Hinner inte med i tråden så frågar om de krävt att han ska söka jobb?
Han verkar ju vara mutist.
Då blir det djävligt svårt.

Det är för mycket ängsliga kärringar, de kan inte hjälpa autister på det sätt som behövs.
Citera
2025-02-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Det ligger en syriansk kulturförening i byggnaden om man kollar på Google maps.

Nej stämmer inte,

Syrianska kulturföreningen ligger i stadsdelen varberga
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Givetvis på en andraplats, långt, låååååångt bakom vår invandringspolitik, vilket är grunden till alla korkade beslut på topp-20-listan över Sveriges problem.

Ok du får gärna visa statistik som stöder ditt påstående. Och jag kommer inte säga emot dig
Senast redigerad av guderi 2025-02-05 kl. 21:04.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Han var redan död.

Han begick självmord.
Citera
Medlem
Harmonizers avatar
Ska bli intressant att se 22 nyheterna på tv4 ifall de tänkt köra samma inslag igen med de påstådda orden eller ifall de dementerat det .
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonks
Det är just blicken jag fäst mig vid. Väldigt vanligt med en "död" blick hos personer med autism / Asperger-diagnoser
Det där är ju dock rent nonsens. Många med sådana diagnoser har visserligen inte alltid samma minspel som neurotypiska, men att "död blick" skulle vara ett kännetecken stämmer inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Fast att dom inte saknas i hemmet vet vi väl inget om. Det är ju inte anhöriga som intervjuats, det är arbetsplatsen.

Märkligt att man inte kan identifiera ett fåtal personer som sägs jobba inom socialtjänsten helt enkelt.

Vissa kanske är sjukskrivna, vem vet.

Alternativet är att Polisen håller på identitet. Är ju ett rätt uppmärksammat fall och själv är det rätt ointressant att veta exakt vilka socialarbetare som kanske fallit offer i detta dåd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipapo
Bäst inlägget jag läst i denna tråd. Hur i hela friden har detta kunnat gå förbi anhöriga/nära personer/vänner. Detta måste diskuteras mer.
Med tanke på brottets magnitud. Tycker jag faktiskt att fler borde stå tills svara. Detta är en unik situation i svensk historia. Utredningen kommer vara gigantisk. Licens för jaktvapen kommer att stramas till.

Men ärligt talat hur fan har ingen i mongots närhet LARMAT för detta i tidigare skede??

Må de avlidna vila i frid…

Jag läste nånstans att mördarens pappa varit polis och farfar yrkesmilitär. Kanske förklarar det vapenintresset ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in