2025-02-05, 20:54
Medlem
Cantona4Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ja, precis. Thailandsresor, Jamaica, Miami etc samt mycket dyrt och kostsamt vapenintresse tyder ju på att GM var en fattiglapp som levde på bröd och vatten... Stackarn.

Många som trollar i tråden och försöker vilseledda bort uppenbara högerextremismen.

Exakt, sen inte ha en inkomst senaste 10 åren... Så försöker man leda motivet till attack mot Socialen istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Då kan du med din expertis förklara för mig hur en uppenbar galning och missanpassad person som RA kan få ut licens på 4 vapen.
Förklara gärna så man förstår!

För att polisen ännu inte besitter förmågan att förutse framtiden.

Belys oss gärna med denna förmåga du har upptäckt, jag är säker på att alla kommer lyssna på dig beskriva hur man förutspår framtiden och människors innersta tankar
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Filteer
Såg precis ditt inlägg och det kan vara logiskt. Tyvärr förknippas socialen med utlänningar så han måste ha tänkt "jävla babbar, de får bidrag och inte jag. Om inte jag får ska ingen få." Många är beroende av soc, och ekonomiskaförluster kan få en att göra sjuka saker. T.o.m. ta sitt eget liv. Så jag tror nog att du är inne på rätt spår. Han måste ha varit riktigt förbannad. Han kanske kände att han hade rätt till det som svensk medborgare. "Ni kommer till mitt land och tar det jag ska ha" vem vet

Återigen finns det inga ideologiska motiv för det, kan vara så att GM blev förbannad bara för att det drabbade GM. Att GM beskyllde för utlänningar för beskedet som soc gav honom vet ingen om det är sant eller inte.
Citera
2025-02-05, 20:55
Medlem
Gonkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ja jävligt lik Adam Lanza! Det var det första jag tänkte på. Samma obskyra lockiga frisyr med mittbena och konstig lugg. Samma blick.
Det är just blicken jag fäst mig vid. Väldigt vanligt med en "död" blick hos personer med autism / Asperger-diagnoser
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Nej det var 2021, 4 år sedan.

Oups sorry, men han har iaf VARIT inskriven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Nu är videon helt borttagen också.... Ganska konstigt? Iaf i appen.
Jag är fortfarande skakad av händelsen och orkar inte följa allt som delas nu. Att "randoms på internet" försöker dra förhastade slutsatser för att sprida sin politiska agenda är tyvärr att vänta. Att TV4 går "full Alex Jones" är inte det.
Senast redigerad av sardellini 2025-02-05 kl. 21:00.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Citat: Aftonbladet
"Ett av polisens huvudspår är nu att massakern på Campus Risbergska var riktad mot socialtjänsten, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Ett flertal anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade efter skjutningen."

Det borde väl inte vara helt omöjlig uppgift att få bekräftat?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lwaLLM/uppgifter-skolskjutningen-i-orebro-kan-ha-varit-riktad-mot-socialen

Det kan ju vara så att polis vet men inte bekräftat. Misstänker att tandkort osv får snabbspår vid en sån här händelse. De som jobbar inom förvaltningen är ändå etablerade i Sverige och inte nyinkomna som kan vara svåra att identifiera
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
Är kommunhuset i Örebro låst ?

Dom flesta kommunhus är låsta. Du kommer till receptionen men ska du högra upp och in i byggnaden är det bokade besök eller att du jobbar där.
Citera
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RItD
Tack för ett nyanserat inlägg. Detta är resultatet av vad som sker när en sjuk person inte får den hjälp hen behöver. Det är en tragedi för samtliga drabbade och anhöriga, såväl brottsoffrens som förövarens.
Hade resurser lagts på vård av personer med psykisk ohälsa skulle detta dåd kanske aldrig ha ägt rum.

Men inte bara detta. Det behövs ett helt annat skyddsnät kring personer med diverse funktionsnedsättningar och psykiatriska diagnoser. Att från Socialtjänstens sida kräva av en person med märkbara svårigheter att ens klara sig själv att han ska ”söka x antal jobb per månad” för att inte få indraget försörjningsstöd när han inte har arbetat på ett sekel och dessutom inte ens har fullständiga gymnasiebetyg är som att sparka på den som ligger. Det säger sig självt att han inte kommer att få ett arbete och kan stå sig i konkurrensen på arbetsmarknaden idag. Förutsättningarna finns helt enkelt inte där. Det hade behövts helt andra åtgärder här.

Det är långt ifrån första gången detta inträffar om man inte inser en sådan basal sak.
Senast redigerad av bockyboat 2025-02-05 kl. 20:58.
Citera
2025-02-05, 20:56
Medlem
ladrimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Ifall det var det så kan man se i historiken att han var helt öppen med det, nästintill besatt av tanken och även psykiskt sjuk.

ja verkligen, fruktansvärt!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Kan finns särskilda coacher som gör liknande I regel inte vanliga socialsekreterare som bara handlägger osv

Ja min dotter är socialsekreterare och hon följer klienter till olika ställen som stöd
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Är det nån annan som tycker det är konstigt att inte en enda elev eller personal som var på plats på skolan vid dådet ännu varit inne här i tråden och skvallrat? Fastän vi hade knasmycket trafik med 20 000 följare i ett par dagars tid?

Jag antyder inte någon konspiration nu, mer ett socialt fenomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in