2025-02-05, 20:52
Medlem
Vad menar ni att psykiatrin skulle gjort för att förhindra detta? Det har väl inte ens framkommit att han har haft kontakt med psykiatrin överhuvudtaget? Med god insyn inom psykiatrin kan jag berätta att de allra flesta, inom samtliga yrkeskategorier gör sitt främsta, varje dag för att hjälpa patienter. Däremot blir man motarbetad av politiker som tycker det är lämpligt att dra ner inom psykiatrin gång på gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Både och, kollar man på bilder av kändisen och sedan går tillbaka är det inte likt någonstans.

Kolla dessa https://gofile.io/d/oEmmMQ
Citera
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det var ju en intervju med en tjej vars kompis blev skjuten i armen eller nåt sånt där gärningsmannen bara gick förbi dem tysta och gjorde inget mer. Båda var invandrare och det skulle vara lite märkligt att lämna dem i livet om man är dödsknarkarnazistrasist

Han kanske drabbades av tillfällig sinnesförvirring så han glömde bort att han va en dödsknarkarnazistrasist.. Allt är möjligt, så länge resultatet blir att han var en tvättäkta rasist!!
Citera
Medlem
Angående att folk påstår, att GM skriker ”ut ur Europa” stämmer inte. Antagligen är det någon (inte GM ) , som säger till folk. ” ut allihopa ” , ut ur huset alltså, fly ! Många vuxenelever i skolan kan inte så bra svenska, så de hör inte rätt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
De skickade ett brev till honom om att han inte skulle kallas pga betygen, som de gör till alla som de av någon anledning inte kommer kalla. Det står inte att han blev inte nekad efter att ha sökt.

Läser man mellan raderna så kan GM, ha antagit att han blev nekad. Aftonbladet (2025): ”Handlingar från Pliktverket vittnar om att mannen upprepade gånger informerades om att han inte var aktuell för militärtjänstgöring när han blev myndig.”.

Orsaken var att GM saknade gymnasiebehörighet, dvs ingen examen eller ens möjlighet att plugga vidare. De har även tagit del av GMs slutbetyg i grundskolan vilket visade att GM inte hade några slutbetyg. Vilket gör det lite svårare att söka in till gymnasiet, men det finns vägar att gå för att kunna få gymnasiebehörighet även om man har svårigheter.
Citera
Medlem
Cantona4Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonVettvilling
Hur gick det på älgjakten i höstas?

Du tror inte han kommer från en välbärgad familj? Du tror chansen är större att han kommer från en fattig familj?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag har mordhotats av en man jag inte ville gå på dejt med, han berättade då att han hade finfina jaktvapen och jag aldrig kunde veta när han låg på ett hustak för att lära mig att jag inte skulle tacka nej till en fin man som han. Han var uppenbart psykstörd och jagar vad jag vet fortfarande, både kvinnor och älg.

Varför anmälde du inte honom?
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Nåja. Adam Lanza i USA skulle kunna var RAs själsfrände. Totalt identiska så vitt jag kan se. Så inte enbart i Sverige, utan även i USA. Men vi har ju importerat alla deras övriga problem, så varför inte även detta.

Ja jävligt lik Adam Lanza! Det var det första jag tänkte på. Samma obskyra lockiga frisyr med mittbena och konstig lugg. Samma blick.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Du behöver oftast söka hjälp för att få hjälp. Iaf om du inte är utåtagerande och fångas upp pga det.
Det finns resurser att tillgå även om världen knappast är perfekt.

Man kan tänka sig att RA som vuxen aldrig haft en tanke på att söka hjälp öht. Man får nästan känslan av att han bara kört på med sitt race mot botten, det oundvikliga slutet, och dessutom förberedde sig för det i detalj.

Det är precis det som är en stor del av problemet med svensk psykvård - att du själv som psykiskt sjuk behöver söka den. En familjemedlem som led av schizofreni ansåg sig inte sjuk (vilket ligger i sjukdomens natur) och hens öde låg därav till stor del i anhörigas händer.
Citera
2025-02-05, 20:53
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Låter vettigt och mer logiskt!

Mycket oseriöst av tv4. Kan vara i princip vad som helst. "Ni ska inte åka till Mora!"
Citera
Medlem
Imorgon har det gått 48 timmar sen det värsta massmordet i sveriges historia.

0 dödsoffer är namngivna.

Någonting här är suspekt. Väldigt suspekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ja, precis. Thailandsresor, Jamaica, Miami etc samt mycket dyrt och kostsamt vapenintresse tyder ju på att GM var en fattiglapp som levde på bröd och vatten... Stackarn.

Många som trollar i tråden och försöker vilseledda bort uppenbara högerextremismen.

Vet inte om högerextremismen är så väldigt uppenbar?

Men av någon anledning deklarerade ett överskott av kapital på runt 120k ett enskilt år. Skulle detta vara schablonskatt på en ISK så handlar det om många miljoner. Likaså om det handlar om ränta.

Vore intressant att veta vad det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in