2025-02-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Asperger med tillgång till vapenlicens.

Only in Sweden

Vad menar du? Borde inte alla i Sverige ha rätt att ha vapen? För att ha kul?
Få leva ut sina känslor och intressen?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20
2 syrianer mördade, de andra tror ja är muslimer. GM sköt inte svenskar.

Vart har du den källan? Du har ingen sån lista så du gissar eller så har du hört rykten
Citera
Medlem
Oh herregud nästan 500 inlägg? Fan va ni är snabba. Jag hinner/orkar inte läsa allt, säkert redan någon som frågat (ledsen för upprepning) men är det någon som förstått vad polisen menar med att personer från socialtjänsten saknas? Okej, han fick nedslag, är det orsaken till att det gick vilt till på skolan? För jag tänker varför gick han inte till soc och sköt istället. Vad har denna skola med saken att göra? Att han ska ha skjutit p.g.a. att den där koranbrännaren blivit skjuten tror jag är långsökt. Tänkte om soc och skolan delade lokal men icke. Efter att jag googlat lite så ligger inte ens socialtjänstens kontor i närheten av skolan, och dessa personer som saknas. Har han kanske skjutit de innan unrar man. Allt är så konstigt. Denna person mådde uppenbarligen inte bra. Det är uppenbart att han har diagnoser. Synd att han inte fick hjälp i tid.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Han behöver inte ha varit en nationalistisk nasse. Han kan bara ha varit en som tycker att alla MENA ska ut ur Europa. Det finns många som tycker så, att Europa islamiseras.

Ok det finns alltså andra än nationalistiska nassar, berätta gärna mer
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
"Ni ska bort allihopa" folk som skrek till andra att fly?
Citera
Medlem
Detta bronsålderns motsvarighet till socialmediaplattform är nog inte mycket mer trovärdigt än sina mer moderma barnbarn, men vaddå, FB menar att TV4 ljög? Har de bett om ursäkt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det går alltid att skapa meningsfull statistik genom urval och stickprov. Försök inte utbilda mig på området statistik då gör du bort dig...

OK, vad säger din spännande statistik baserad på 2 - 3 fall?
Citera
Medlem
Smygknullarns avatar
Hemsk händelse men börjar det inte bli rätt tröttsamt med medias rapportering där inget nytt kommer fram?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Men vi har ingen aning om ifall han mördat en enda muslim. Polisen har ju inte släppt identiteten på något offer. Huvudspåret nu verkar ju vara anställda i socialtjänsten.

Imamen i örebro har sagt att han känner de flesta av offren, sedan kan ju en och annan svenne ha blivit skjuten i bara farten, går ju fort när alla börjar springa och skrika.

nej det är polisen/media som försöker få socialtjänsten som huvudspår, bara vänta och se dom kan inte dölja sanningen hur länge som helst.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glodhatt99
Låter logiskt, men arbetsgivaren måste ha slarvat bort dem/inte vetat vart det varit. Annars borde det ju ha stått att socialtjänsten hade personal på skolan eller något?

Den frågan vägrade socialtjänsten att svara på.

”Har socialtjänsten någon verksamhet i Risbergskas lokaler?

– Det vill jag inte heller svara på.”

Från Aftonbladet, men jag vägrar länka till dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69
Så sant så

Citat:
Ursprungligen postat av WhitePw99
Jo. Inget förvånar. Verkligen inget. Är helt avtrubbad vid det här laget.

Polisen har mycket att förklara för hur de kunde godkänna detta och förhoppningsvis kommer de att göra en anmälan mot sig själva så att detta kan utredas grundligt.
Citera
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plic
Det här!
Läser i Expressen att han gått ut grundskolan utan att enda godkänt betyg och att han redan då uppvisat kraftiga symptom på NPF.
Om vi ska undvika att den här typen av händelser upprepas får inte såna här barn falla igenom det sociala skyddsnätet. Nu vet vi inte om soc varit inblandade men de borde varit det utifrån hur han beskrivs av bekanta. Han borde fått en ordentlig utredning samt hjälp redan i grundskolan.

Tror inte man blir skolskjutare bara på grund av autism och utanförskap. Man måste nog ha någon mer störning. Ett tag för många år sedan hade vi många dåd utförda av schizofrena. Vi har den rika världens sämsta psykvård. Skulle inte förvåna mig om killen hade haft kontakt med psyk och de bara lallat som de alltid gör istället för att faktiskt förstå allvaret.

Naturligtvis ligger ansvaret på honom. Men samhället skiter ju faktiskt i sådana människor. Och numera ser man bara på personligt ansvar och inget på det mer sammansatta, den diskussionen finns inte numera. Det finns väldigt många autister och liknande som bara är farliga för sig själva men dem skiter vi i med. Konstigt att man blir människofientlig i ett människofientligt samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in