2025-02-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Nej, jag menar att jag UNDRAR om tv4 försöker starta raskrig genom att trots polisens avfärdade av ideologiska/politiska motiv gå ut på riks-tv under bästa sändningstid och påstå att GM skriker "Ni ska ut från Europa ".

Vad du tror får stå för dig, men Salwan Momika blev mördad för att han brände koranen (en bok) så varför skulle ett uttalande likt detta inte kunna få konsekvenser i form av hämndaktioner menar du? Pappskalle

Vem skall dom hämnas på? Han är ju för fan stendöd..
Dom får åka till psyket och gå loss i så fall om dom vill hitta likasinnade..
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Hade de varit en invandrare eller tom en muslim sådan då hade alla sagt att det var terrorism

Men i det här fallet är det en svensk och då är det allt annat än rasism och terrorism

Det är återigen svårt att veta vad anledningen är oavsett hudfärg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag skulle nog säga att en skola med SFI och Komvux i en stad som Örebro har väldigt många invandrare.

Låter som en riktig vinstmaskin eller snarare en stor belastning för Sverige och svenskarna med alla dessa kriminella och tärande blattar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Tycker det låter som någon med panik i rösten skriker Bort allihopa sedan blir han kanske skjuten. Någon som såg gm komma och offrade sig?

Ja, de är ner troligt än att de är gärningsmannen som ropar. Han beskrivs ju som en tyst man. Den som ropade " ut allihopa" ville nog rädda så många som möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Det går inte att förbättra ljudet när det är så dåligt. Jag tog bort bruset, fixade med EQ:n, saktade ner klippet osv. Men det enda jag kan konstatera är att GM inte säger det som TV4 påstår.

Kan säga som så att tv4as journalist hittade det där med ”ni ska bort från europa” från reddit. Flera sade att de inte alls hörde det men det säger de ingenting om.

Länk: https://www.reddit.com/r/masskillers/s/vAdJ57P1sa
Citera
Medlem
starxs avatar
Mycket snack om autism. Mycket möjligt att han hade det men det förklarar inte dådet.
Tror att han led av någon form av personlighetsstörning. Chansar på schizoid i kluster A eller antisocial i kluster B.
Citera
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerli
Jag har hört från säker källa att Aftonbladet bla anlitade Bilan Osman som ljudexpert. Diskvalificerande att anlita en partisk svart från Somalia dessutom är hon mig veterligen ingen ljudexpert.

Hahaha, det skulle inte förvåna mig.

Lyssnade på klippet precis och det kan ju vara vad sjutton som helst som sägs. Vid första anblick tycker jag att någon säga ”vi måste bort allihopa”.
Citera
2025-02-05, 20:12
Medlem
geir44s avatar
Saknade inkomst, bråkade med soc, ingen flickvän+inget framtid og så tillkommer att Sverige är ett klanstyrd shithole.

Inte ofattbart.
Citera
Medlem
prinsessan-estelles avatar
https://www.tv4.se/artikel/7qTRgWLWukxyqdqrWOwTyY/ropet-innan-skotten-pa-skolan-ni-ska-bort-fran-europa

Citat:
TV4 Nyheterna har tagit del av en film från dådet.
En man gömmer sig inne på en toalett samtidigt
som masskjutningen pågår. Genom dörren hörs
hur flera skott avlossas.
TV4 Nyheterna har låtit ljudtekniker med
specialutrustning analysera ljudet och filtrera
bort brus och höja det som sägs. Vi har låtit flera
personer utan förkunskap om vad som hörs i
inspelningen lyssna pà ljudet - samtliga har
kommit fram till samma sak.
Efter filtrering går det att uttyda hur någon ropar:
- Ni ska bort från Europa!
Kort efter hörs hur två skott avlossas i snabb
följd, flera skott avlossades även innan man
hörde personen ropa. Vem det är som ropar det
främlingsfientliga uttalandet har inte kunnat verifieras
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzl2021
Blir lite skeptisk när det endast är Aftonbladet som skriver om detta
Ja, sant. Bäst är nog att helt enkelt vänta och se, låta polisutredningen ha sin gång.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ursäkta frågan. Men en blatteskola i centrala Örebro? Ja resurser tar de i alla fall...

Verkar bara vara blattar som uttalar sig som varit med i skolan eller är familj till nån i skolan.

Eller valde han ut blattar som offer?
Jag misstänker denna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Jag fattar inte Aftonbladets artikel.

De säger saknade men vad menas? Menar de döda men inte identifierade än?

Dessa som är saknade - anställda på socialtjänsten men varför befann sig flera på skolan? Delar de lokal?

De kanske saknades på jobbet nästa dag? Vore väl värre om ingen saknade dem fast de skjutits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in