2025-02-05, 20:14
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Mot bakgrund av TV 4:as ljudanalys av filmen och rapportering om hur mördaren skrek ”Ni ska bort från Europa” — måste väl Örebro-polisens rapportering verkligen ifrågasättas?

(1) Väldigt många indikationer gör att ett rasistiskt motiv i vart fall inte vore osannolikt, tvärt om. Eller hur?

(2) Polisen har enligt egen utsago inget att gå på i motiv-frågan — förutom soss-spåret. Själva rapporteringen om soss verkar grunda sig på oerhört lösa billioner, typ han har fått indraget bistånd och någon uppger att många saknas på soss kontor.

(3) Det finns bevisligen en film på vilket någon skriker något som efter expertanalys uppges vara ”ni ska bort från Europa”.

Rapporteringar om att ”det är inget som tyder på ett politiskt motiv” skadar förtroendet för Polisen om det inte stämmer i ett fall som detta där alla indicier tyder på rasistiskt motiv.

Med tanke på det du skriver så har jag har haft tanken på om Komvux-/Örebro-mördaren reagerat på mordet på Salwan Momika och de många hyllningar araber och muslimer uttryckt för att någon dödade "koranbrännaren". Vidare tankar på Salwans kollega som dömts för "hets mot folkgrupp" som många i allmänheten reagerat mot då koran-demonstrationerna var kritik mot sharialagar (som förespråkar dödsstraff) och att hmf-lagen favoriserar vissa grupper men helt negligerar andra. En gummilag som skadar mer än gör nytta och ang islam nästan känns som en hädelselag.

Summa summarum, har Komvux-mördaren gått bärsärk mot "muslimer", "islam" och det svenska politiska etablissemanget som faktiskt många ser som medskyldiga till dagens våldssituation och förljugna problembeskrivningar som inte leder mer än till mer problem?

Att myndigheterma vill trycka undan Komvux-mördarens motiv med tanke på det redan explosiva läget i Sverige? Med läget i Sverige menar jag gängkriminella med deras bomb- och skjutdåd där huuvuddelen har invandrarbakgrund, vidare de i medel 25 till 30 våldtäkter per dag där en stor del begås av människor med utländska namn, skolvåldet med etniska förtecken och en grovt förljugen media m m. Nu kan det vara så att mördaren "bara" skjutit random men Sverige är redan en krutdurk och kommer det fram "andra motiv" här kan det explodera i etniskt våld i vår.
Citera
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Newsflash, idiotjävlar.

Han säger inte "ni ska bort från europa". Det är en våtdröm för vänstermuppar.

Enligt poilsens teori var dådet riktat mot socialen. Tydligen ska de ha sagt till honom att han inte sökt tillräckligt med jobb, och därmed har han blivit av med bidraget.

Om ni lyssnar på klippet från tv4 (https://imgur.com/a/D9fami6), så är det mer troligt att han säger "jag kan inte jobba" till socialkärringarna. Detta går dessutom i linje med polisens teori.

Gå inte på massmedia och vänstermupparnas agenda.

Säg mej, O' du kunnige,
Varför går då -både- polis -och- en muslimsk präst eller vad han nu var i media och varnar för att det kan bli "stökigt" när namnen på dom döda kommer ut.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdkommissarie
Frågan är hur känslig är du?

Jag är härdad. Hårdhudade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
Det är ingen rättighet, det är rättså svårt och väldigt lätt att bli av med licenser.

Om du inte är en jurist med stor erfarenhet av ämnet eller en vapenägare så tror jag att du skall antingen läsa på eller hålla tyst

Då kan du med din expertis förklara för mig hur en uppenbar galning och missanpassad person som RA kan få ut licens på 4 vapen.
Förklara gärna så man förstår!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Vapenintresserad man..som inte fick göra lumpen..ville göra avtryck på något vis genom att ta med sig ett antal andra människor in i döden.

Märkligt val han gjorde, han skulle fått göra det dag och natt om han gått med i Ukrainas främlingslegion.
Citera
Medlem
1cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starx
Mycket snack om autism. Mycket möjligt att han hade det men det förklarar inte dådet.
Tror att han led av någon form av personlighetsstörning. Chansar på schizoid i kluster A eller antisocial i kluster B.

Vad har du för utbildning för att kunna göra en sådan gissning?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Vapenintresserad man..som inte fick göra lumpen..ville göra avtryck på något vis genom att ta med sig ett antal andra människor in i döden.

Remember kids - man kan göra avtryck utan att trycka på avtryckaren! … Ett citat som i dessa tider borde tryckas på t-shirts och delas ut till alla!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavernsolomon
Herregud du är en nobody på flashback, du tror inte det finns mer kompetenta människor anställda på tv4?
De snodde hela grejjen från en person på reddit https://www.reddit.com/r/masskillers/s/vAdJ57P1sa
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ja precis, han kanske var fattig, bodde i slitet område, kände utanförskap.

Det har ju redan kommit fram om man läser aftonbladet osv.
Citera
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Va? Jag föreslår att alla med vapenlicens nån gång vartannat år eller liknande har samtal.
Jag har i yrket haft 5-6 säkerhetsintervjuer i säkerhetsklassade uppdrag. Alla med slagning hos SÄPO/Musk. Helt säkert sker tusentals sådana varje år. Detta är 1.5 timmes långa intervjuer.
Jag efterfrågar samtal, korta och effektiva, för att fånga upp folks allmänna hälsa.
Finns inte resurser får vi skapa dom, för att fånga upp de olämpliga.
Jag har mordhotats av en man jag inte ville gå på dejt med, han berättade då att han hade finfina jaktvapen och jag aldrig kunde veta när han låg på ett hustak för att lära mig att jag inte skulle tacka nej till en fin man som han. Han var uppenbart psykstörd och jagar vad jag vet fortfarande, både kvinnor och älg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Vilket trams. Inte värt att besvara men han gick där 2021 då det troligen inte var så annorlunda. Varför han kom dit och sköt vet ingen än...

Han gick grundskolan där enligt expressen.
Och sedan nu i vuxen ålder, kanske 2021, men ockupationen var ju lika stor då!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Hade de varit en invandrare eller tom en muslim sådan då hade alla sagt att det var terrorism

Men i det här fallet är det en svensk och då är det allt annat än rasism och terrorism

Det är båda, sluta waina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in