Citat:
Ursprungligen postat av
skoputs
Försök inte bortförklara! Dataspel som drillar barn/ungdomar att skjuta och mörda är sjukt. Finns inget som rättfärdigar sådan skit. Man vet att vissa personer inte klarar av att hantera det. Det borde räcka. Vi lever i en sjuk värld som programmerar barns hjärnor att triggas av våld i timmar framför datorn. Beroendeframkallande dopaminkickar.
Om GM dessutom tog någon form av psykofarmaka/droger är risken förhöjd att det går åt h-e. Ska bli intressant att följa om/hur psykiatrin varit inblandad.
Jag försöker inte bortförklara. Det här en teori man redan motbevisat för länge sedan, och därför en total icke-diskussion. "Man vet" - nej, forskningen visar att det inte finns någonting som tyder på det. Hoppas du inte är en sån här person som inte tror på forskning bara då ger det inget att diskutera.
Om du orkar kolla upp mina andra inlägg har jag redan länkat 4 studier gjorda av universitet på just detta ämne. De kommer alla fram till att det inte har en korrelation.
Droger däremot är en helt annan fråga. Vi kan väl utesluta cannabis men alkohol, och centralstimulanta i allmänhet kan skapa aggresivitet.