2025-02-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Måste bara få ventilera hur fruktansvärt besviken och bedrövad jag är över nivån på den här tråden. Så många som verkar vilja förstöra för FB och göra yttrandefriheten mer inskränkt, för det är följder som lär komma av hur så många betedde sig igårkväll och under natten. Jag har aldrig varit med om hur respektlöst man slängde ut länkar på riktiga människor hit och dit trots att det inte fanns tillstymmelser som ens stämde in på signalement eller detaljer som redan blivit bekräftade av media.

Jag var en av många som försökte krympa ner och stävja tråden igår kväll då det så lätt blev fastställt exakt vilken lägenhet polisen var i, Wasabi hade även grävt fram namnbytet, detta till trots fortsatte användare hänga ut andra vid namn R.A helt skrupelfritt, man skäms ju rent utav för fan.

Man räknar markplan som 10, sedan våning 1 blir 11, 2 blir 12 och så vidare. Det var bevisat exakt vilken port de gick in i, ändå fortsatte folk hänga ut namn på de som bodde i porten bredvid trots att åldrar och andra helt uppenbara detaljer inte stämde, det är under all jävla kritik.
För mig är FB frihet under ansvar och detta har ni ställt till med nu att det kommer skruvas åt tumskruvarna rejält på regelverket då de pratat om detta hela jävla eftermiddagen i media, det är bedrövligt.
Vad vi visste sent igår är allt bekräftat nu:

https://x.com/Daily_Mon_/status/1886828725599150519
Videobevis på att polisen är inne i port 53, kolla tandläkarskyltarna på street view samt att det är klottrat samma motiv på både 55 såväl som 53.

https://tinypic.host/image/ra.2eaIQf
Solklart bevis på namnbytet.

https://gofile.io/d/qIaCIe
Album med videoklipp. Traumatiska klipp inspelade inifrån lokalen. Obs, inget gore.

Och sedan idag har det då tillkommit:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rickard-andersson-35-misstanks-for-massmordet-i-orebro

Samt har någon grävt upp ett helt bildgalleri på R.A:
https://gofile.io/d/QnMwuz

Det hela är en fruktansvärd händelse och jag önskar alla anhöriga kraft att kunna gå vidare, men även att de som blivit oskyldigt uthängda här inte drabbats på något sätt.

Hej!

Bästa inlägget!

Bra skrivet och sammanfattat, Tack!
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Nu går tv4 nyheterna ut med att han ropar ” ni ska bort från Europa”
Han ska tydligen ha skrikit det på videon där en kille filmar när han sitter gömd inne på toaletten.
Då kommer det bli spekulationer om rasistdåd i alla fall.

Om det är samma person som skapat den där tråden här på Flashback så tyder det på att han hade utfört detta dåd med eller utan invandrare i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Alldeles för dålig kvalitet. "Abort på min rumpa" lät det som i mina öron men det sa han såklart inte.

Hahaha, fan va sjukt att jag hörde EXAKT samma sak 😂
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anton21
Kunde man ju ana. Vidrigt.

Här finns alla ingredienser:
- Arbetslös, sysslolös incel
- Trots att han själv är en parasit, så hatar han "utlänningar" (som kämpar mycket hårdare än han själv)

Tyvärr passar detta nog in på en hel del användare på Flashback, det ser man tydligt. Dess bättre är det extremt få som är beredda att ta detta vansinnessteg.
Citera
Medlem
Citat:
Alldeles för dålig kvalitet. "Abort på min rumpa" lät det som i mina öron men det sa han såklart inte.

Precis, hade den texten stått skriven hade man hört det. Ta bort text och jävligt få kan urskilja något tydligt.

Nu är det ju inte ovanligt att ensamma, isolerade vita män i 35-årsåldern har dessa tankebanor. Jag tror definitivt att GM kan vara driven av detta.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Närmast anhöriga har förstås blivit kontaktade. Och då prioriteras de före kompisar och klasskamrater som också vill veta läget. Det är nog knepigt att snabbt få fram kontaktinformation till offrens anhöriga utomlands mitt i allt kaos samt att nå alla dessa.

Det jag själv inte gillade var att polisens talesman vid den första presskonferensen inte berättade om att det fanns döda bland offren. Det skulle ha nämnts.

Kommer bli diskussioner om detta. Om anhöriga kommer fram och berättar hur de har behandlats. Folk var ju på sjukhuset och fick veta om deras anhöriga var bland de skadade. Sjukvårdspersonal: "Nej han är inte här." Person med saknad anhörig som inte fått veta om några döda: "Lättnad, han är nog bara utom täckning för mobilen". Sedan kommer det fram att den anhöriga var ihjälskjuten trots att ingen skulle ha dött!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Lite överraskande om man har lånat någons ID-kort, mobiltelefon, bankkort m.m., samtidigt som man inte har några av sina egna grejer. Hur vanligt är det? Jag har aldrig gått runt med andras ID och värdesaker utan att ha mina egna. Hur som helst borde väl närmaste i de flesta fall kunna identifiera sin närmaste utifrån utseende, men även kläder, smycken m.m.
Polisen sa igår,att identifieringen måste ske genom tand och fingeravtryck.
Sedan skulle anhöriga skulle identifiera genom smycken kläder osv.
Av detta tolkade jag att de skjutna personerna, skjutits i huvudet.
Av skarp kaliber mot huvuden o trasat sönder ansiktena. Man tillät inte anhöriga få se detta..
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Vad säger statsminister och SD om detta?

Det är en bra fråga som vår statsminister och SD bör svara på. De bör stå till svars till för klimatet i vårt land.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Haha vad pysslar TV4 med? Kan ju omöjligt vara 100% säkra på att det är vad som sägs. Antar att det inte finns någon annan ljudupptagning som kan styrka detta

Dom jobbar hårt på att ge SD och nuvarande regering skulden.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Det verkar som att det låg en syriansk kulturförening i byggnaden om man kollar Google maps.... Bort från Europa? Var han där för föreningens eller skolans skull?
Citera
Medlem
Citat:

Var han psykotisk så kan han skrikit vad som helst...
Citera
2025-02-05, 19:04
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Brukar inte soc följa upp bla SFI och andra sammankomster där det är "arbetsmarknadsanpassning" eller liknande med att närvara titt som tätt för att se till så det händer ngt osv?
Det är mycket möjligt att de gör, men med mindre än att det sker dagligen och hela skoldagen, så låter det superkonstigt att MGM skulle riktat sig mot socialtjänsten om han inte hade vetskap om att deras anställda skulle befinna sig på skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in