Citat:
”Yusuf Abdow, ordförande i Örebro moské, känner många av familjerna som är drabbade. Han var med på sjukhuset när de läste upp listan med skadade och saknade.
När informationen om
vilka det är som omkommit kommer tror han att det kan bli stökigt.”
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/polisens-oro-efter-massmordet-i-orebro-beredda-pa-det-mesta
Det känns inte direkt hjälpsamt att uttala sig så som ordförande för en moské. Hans plikt som troende, borde vara att försöka lugna situationen, inte komma med dolda hot. Sånt kan han säga till polisen, inte till allmänheten.
Och när det gäller tråden i övrigt. Detta är den absolut värsta tråden någonsin under alla år jag läst här! Ett evigt upprepande av samma information och ett lika evigt rabblade om vapnet.
Moderatorn har sagt att folk ska sluta analysera vilket vapen som användes, om och om igen. Så gör gärna en egen tråd ni som vill skriva om vilket vapen/vilka vapen det gäller, så slipper Moderatorn ägna timmar åt att städa.
Vad det gäller hur lång/kort tid det tog innan polisen fått koll på situationen handlar säkerligen om att de inte visste om det fanns fler skyttar.
Dessutom har någon i tråden skrivit att hela skolan är byggd som en labyrint.
Mitt förslag är att ni gör som jag och scrollar igenom 5-10 sidor bakåt först, innan ni börjar kommentera sånt som andra redan skrivit 20 gånger.
Dessutom är det
förbjudet att spekulera i folks alias på Flashback, det kan bli avstängning om man gör detta och någon anmäler.
För övrigt vill jag beklaga sorgen gällande de som har dött i detta vidriga dåd och önska att de som skadats ett snabbt tillfrisknande.