2025-02-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Men för fan. Sluta dela bilder på folk kors och tvärs! Nej, det är med all säkerhet inte han heller. Ser han ut som en incel enstöring utan kontakt med omvärlden för dig? Snart har hela sveriges befolkning av 30-ish män blivit delad i den här tråden men ingen har funnit rätt person än.

Jag delade ju rätt person igår vid flera tillfällen! Din dräng!
Citera
2025-02-05, 18:33
Medlem
Cantona4Presidents avatar
Så många drängar här...
Anledningen varför offren inte har blivit identifierade än är för att RA har tagit god tid på sig att gå runt och skjuta bort hela ansikten/huvuden på offren.
Polisen har varit så handlingsförlamade att dem inte har gått in, man har istället väntat och väntat tills RA avlossade sista skottet. Det är därför vittnen har hört skott i två timmar och det har inte varit skottväxling mellan RA och polis. Så det betyder att RA har haft god tid på sig att göra offren oidentiferbara. Han kanske till och med muddrat offren och tagit deras mobiler/plånböcker etc och skjutit sönder dessa också. Alla offer i skolan har inga ansikten kvar iaf.
Därför polisen sa åt alla som var kvar i skolan att blunda när man gick ut, för det var extremt övervåld och blod överallt. Hemskt...
Senast redigerad av Cantona4President 2025-02-05 kl. 18:37.
Citera
Avstängd
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Du får inte det på jaktlicens.
En hagelautomat är inga problem att få på jaktlicens. De flesta är enkla att ta bort pluggen på som gör att du kan ladda 5 skott i magasinet. Går att köpa förlängda magasin som ta 10 skott eller tillverka,ett själv om du har kunskapen.
Citera
Medlem
Made.to.suffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Otroligt att lärare kan säga åt elever att sitta under bord i 2 timmar, varför tog de sig bara inte ut genom ett fönster?

Vet inte hur skolan var uppbyggd men är det 2-3 våningar lär man bryta benet om man hoppar ut ur fönstret. Å då är man ett lätt mål för en skolskytt. Är det dock 1a våningen hade jag slagit sönder ett fönster i samma situation å sprungit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Här är hans pappa.

https://www.facebook.com/per.simon.75/friends

Ändrade bild + namn igår.

Men som sagt, föräldrarna har ju finansierat säret och rest med honom världen runt. Dom borde ju sett att han är ett cepe och dessutom ett cepe med vapen. Dom borde kontaktat myndigheterna.

Hur fick någon som nolltaxerat senaste 10 åren råda att köpa massa vapen?

Som sagt väldigt skumt också att farsan inte ens plockar bort sin FB utan ändrar bara bilden.

Tror man ska vara väldigt försiktig med att beskylla föräldrar och anhöriga. Detta är nog en stor chock för dom.

Att ha ett udda barn i detta fall ”ett vuxet barn” innebär inte med automatik att något sånt här fruktansvärt ska hända.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarpengar
Dax o kolla över kriterierna för att få jaktlicens i sverige. Hur fan kan dom ge en sån idiot licens

Se över psykvården istället.
Citera
2025-02-05, 18:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holetaker25
Jag har lite svårt att få ihop händelseförloppet utifrån vad jag själv observerade, jag var alldeles utanför skolan igår (precis på andra sidan bilvägen, vid buskarna/träden) och observerade hela händelseförloppet från dom första skotten fram tills ca 15-tiden. Det jag inte får ihop är, att polisen hävdar att gärningsmannen redan var död när han påträffades. Både jag och mina kollegor är dock väldigt säkra på att vi hörde flertalet automatsalvor med jämna mellanrum ett bra tag efter att dom första poliserna gick in (detta var innan IS anlände i helikopter). Vi hörde smällar till och från i säkert 25-30 minuter efteråt inifrån skolan. Hur går detta ihop med den officiella infon vi har fått?

Många frågor kommer komma om hur detta sköttes. När det är en "aktiv skytt" som de säger i USA skall de bara döda personen så fort som möjligt.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Otroligt att lärare kan säga åt elever att sitta under bord i 2 timmar, varför tog de sig bara inte ut genom ett fönster?
Ingen vill att massa människor rusar ut på en plats som inte är säkrad, dessutom så är det svårt att veta om någon som rusar ut är GM. Jag tror att det är något de lärt sig i deras inrymningskurser... Om jag har rätt, men jag gissar lite.
Citera
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Den misstänkte mördaren verkar ha haft problem under stor del av sitt liv. Det lilla som har lyfts fram är att han saknade godkända betyg i alla ämnen från grundskolan och har gått Individuellt Program på gymnasiet. Han hade en deklarerad inkomst av arbete för flera år sen och har sedan haft något slags kapitalinkomster. Inga vänner och inga anställningar eller eget företag med skattepliktiga inkomster. En centralt placerad egen lägenhet i Örebro är väl en tillgång, men hyra ska väl betalas. Någon, om inte han själv, bör ha varit honom behjälplig med försörjning. Mat, hyra. kläder och möbler. Tydligen har han ägt dator, haft internet och mobiltelefoner, som allt kostar.

Örebro kommuns socialkontor bör ha haft kontakt med honom genom åren efter skolgång (gymnasiet slutade han väl för omkring 15 år sen). Han påstås ha ogillat sociala kontakter.

Hur och på vilken grund har han beviljats vapenlicens?! För vilka vapen?

Det snackades tidigt om att RAs föräldrar spenderar störr delen av året utomlands, kanske kommer han från pengar och har levt sparsamt på sparpengar han fick när han fyllde 18?

Att farsan inte hade koll på vad som pågick på skolan i Örebro när Aftonbladet ringde till honom, vilket är fucked up av bladet btw, skulle kunna betyda att han är utomlands atm. Så kanske kommer han från gamla pengar, äger en lägenhet utan lån och spenderar nästan bara pengarna på mat och pengar på en skyttebana? För en skytteklubb hade väl garanterat flaggat honom, gissar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Det låter inte som autism i första hand, eller Aspergers, utan mer som paranoid schizofreni. Det skulle förklara svår social fobi och ångest. Sådana personer gömmer sig under bylsiga kläder de få gånger de visar sig ute (helst den mörka tiden på dygnet). Svårt att ens gå till mataffären. Persienner och gardiner alltid föredragna. Dag blir natt och dag blir natt då de känner mindre störning från omgivningen då.

Droger behöver inte förekomma.

När paranoian och ångesten/oron är som värst kan de gå omkring hemma med både öronproppar och hörselkåpor utanpå. Jag sätter min månadslön på att det fanns minst en säck med öronproppar i GM:s hem.

I värsta fall kan de inträda i ett psykostillstånd, dvs de upplever saker som inte är verkliga. Att då ha tillgång till vapen är naturligtvis ett värsta tänkbara scenario.

Fast det är väl rätt vanligt att skolskjutare har nån typ av autism och därav varit mobbade?

Det har varit ett gäng vansinnesdåd nyligen så förstår att det är det första man tänker på men detta va ändå rätt planerat IOM att han bytte kläder inne i skolan och hade gömt vapen i en gitarrväska.
Citera
Medlem
Helvete vad många snillen som spekulerar och gissar här på forumet! Hur vore det med att koppla på hjärnan och hålla sig till fakta? Fakta finns om man följer seriös media! Sanslöst omdömeslöst att hänga ut oskyldiga personer som inte har något med händelsen att göra! Vi verkar dessutom ha många vapenexperter här i tråden.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulle40
Flera nya bilder på Richard
https://www.krimfup.se/articles/har-ar-skolmordaren-fran-orebro-rickard-andersson

I soffan ser han CP ut.
Kolla hans Lazy-eyes.

Citat:
De undersöker den misstänktes bakgrund, eventuella digitala spår och personer i hans omgivning. Inledningsvis uteslöts ett ideologiskt motiv, men polisen har senare sagt att de fortsätter att utreda omständigheterna.

Tur att polisen börjat kika på motiv, troligtvis handlar om rasism!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in