2025-02-05, 15:38
Medlem
lookners avatar
https://imgur.com/a/Ah0zFBR även här lite fler bilder på Rickard
Citera
2025-02-05, 15:38
Medlem
AldoRaines avatar
Han var inskriven på skolan

Enl aftonbladet
Citera
2025-02-05, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Dessutom säger dom att det inte är ideologiskt motiv bakom.
Vet jag läste på antingen aftonbladet eller expressen att dom backat från detta påstående, nu när det kommit fram att han skonade vissa, dvs verkade skjuta utvalda. Nu vet vi ej identitet lr etnicitet, men tills jag vet mer lutar mina tankar åt att han skjutit icke-svenskar. Ja, ren spekulation men videoklipp jag sett har man hört folk med brytning, många intervjuade har varit utlänningar.

Får se om han lämnat spår på datorn.
Citera
Medlem
Uppgifter: Skytten skonade vissa

https://www.aftonbladet.se/a/0VqOLA
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
"Han gick ut nian utan godkänt i ett enda ämne ... Inför högstadiet slutade han prata, han var inte kontaktbar ... // Senare gick Jonas Simon gymnasiet på Wadköpings utbildningscenter, ett kommunalt gymnasium som huserade i Alnängsskolans gamla lokaler i stadsdelen Skebäck. Han läste individuellt program och gick ut med blandade betyg: VG i estetisk verksamhet, historia och psykologi men IG, alltså underkänt, i totalt sju ämnen, bland annat natur- och religionskunskap // ... kallades aldrig till mönstring eftersom han saknade gymnasiebehörighet", ur Expressen. Vad var det för märkligt gymnasie han gick då. Tragiskt att inte psykvården kan fånga upp en sån här person, nån i skolmiljön måste ju försökt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Viss relevans kan det ju komma att ha dock. Vi vet inget om motivet ännu.
Nej det kan inte ha någon relevans eftersom moderns familj är katoliker och fadern är Svensk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrtillsyd
Att MGM använt hagelgevär kan dessvärre nog vara en av anledningarna till att alla offer inte är identifierade än. Nu när vi vet vem MGM är så borde ni som hängt ut de som nu visat sig vara oskyldiga skämmas.

Tror du att han gått upp till dem och skjutet dem alla point blank med ett hagelgevär i huvudet eller? Ett hagelgevär måste vara det absolut sämsta du kan använda dig av vid en masskjutning.

Han har använt sig av ett halvautomatiskt kulgevär. Det räcker med ett skott för att öppna upp skallen som en vattenmelon på dig.
Citera
2025-02-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Hur de ska de veta? Det finns ingenting om GM i brottsregistret.

Men läkare har en anmälningsplikt för människor dom bedömer olämpliga att använda vapen...
Citera
2025-02-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lookner
https://imgur.com/a/Ah0zFBR även här lite fler bilder på Rickard

Bra jobbat! Var är bilderna från?
Citera
2025-02-05, 15:41
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirrondos
Nu missförstod du nog, det tog polisen 168minuter från larmet kom innan de anträffade MGM död, det betyder inte att han varit aktiv i 168minuter. Han skulle lika gärna kunnat skjuta sig efter en kvart.

Han sköt så att Nörkepoliserna hörde det när de kom fram, varvid de sprang iväg och gömde sig. De överdrev först och sade att de hade "blivit beskjutna", vilket givetvis var en lögn. Närkingarna låg och tryckte - förlamade av skräck - tills det att mördaren Andersson löste problemet genom att skjuta sig själv.

Två och en halv timmes handlingsförlamning från polisens sida ledde till den värsta "skolmasskjutningen" i vårt lands historia.

Roberto Eid Forrest har blod på sina händer.
Citera
2025-02-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WesternState
Jag tror jag har varit här sedan 98, och jag kan inte komma på att det någonsin har varit så extremt många idioter i samma tråd. Och att de har fått luft?!? Det har känts fake.

Citat:
Ursprungligen postat av WesternState
Jag tror jag har varit här sedan 98, och jag kan inte komma på att det någonsin har varit så extremt många idioter i samma tråd. Och att de har fått luft?!? Det har känts fake.
Det är sant - Rätt GM pekades ut tidigt i tråden och det gick att hitta info om honom. Lika förbaskat florerade andra namn och länkar till fel konton.
Har sällan sett sådant trollande här innan.
Citera
2025-02-05, 15:42
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Nej det kan inte ha någon relevans eftersom moderns familj är katoliker och fadern är Svensk.
Nu blev det tankepropp tror jag. Hur kan man redan på detta stadie utesluta ett religiöst motiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in