2025-02-05, 15:32
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Den person som har gett det där psykfallet vapenlicens borde fängslas omgående innan det inträffar fler skjutningar som den här. Och inga jaktlicenser för AR-15, bara att plocka bort dem omedelbart.

Hur de ska de veta? Det finns ingenting om GM i brottsregistret.
Citera
2025-02-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mUdaj
Jag tycker också det känns underligt, aldrig sett så kass kvalitet i en tråd förr och då läser jag ändå här varje kväll och gjort det i många år. Känns nästan lurt.

Jag tror jag har varit här sedan 98, och jag kan inte komma på att det någonsin har varit så extremt många idioter i samma tråd. Och att de har fått luft?!? Det har känts fake.
Senast redigerad av WesternState 2025-02-05 kl. 15:35.
Citera
2025-02-05, 15:33
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mUdaj
Jag tycker också det känns underligt, aldrig sett så kass kvalitet i en tråd förr och då läser jag ändå här varje kväll och gjort det i många år. Känns nästan lurt.
Att det var som förgjort att komma in på FB har nog sin del i en förklaring.
Citera
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eScapeGoat
Är helt irrelevant att GM har judiskt påbrå!

Nu har Aftonbladet gått ut med en färsk och nytagen bild på GM. Frågan är hur de fick tag på bilden, ser ut som en passbild som någon polis har fotograferat av.

Arma gärningsmannens familj, de är helt oskyldiga!
Viss relevans kan det ju komma att ha dock. Vi vet inget om motivet ännu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eScapeGoat
Är helt irrelevant att GM har judiskt påbrå!

Nu har Aftonbladet gått ut med en färsk och nytagen bild på GM. Frågan är hur de fick tag på bilden, ser ut som en passbild som någon polis har fotograferat av.

Arma gärningsmannens familj, de är helt oskyldiga!

De er ikke helt uskyldige om de hr latt aitt barn isolere sig själv hele barndommen, desverre. :/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmy60
Tror det är en äkta Svenne som tröttnat, Löfwen sa 2015 att alla va välkommna till sverige, hur blev det? INTE så jätte bra, vi har idag i sverige, en skjutning eller sprägning per dag. Jippie. Man är en minoritet i sitt eget land helt galet

Sluta bara spekulera. Du vet ingenting om motivet och inte jag heller.
Citera
2025-02-05, 15:34
Medlem
Att MGM använt hagelgevär kan dessvärre nog vara en av anledningarna till att alla offer inte är identifierade än. Nu när vi vet vem MGM är så borde ni som hängt ut de som nu visat sig vara oskyldiga skämmas.
Citera
2025-02-05, 15:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Bild på aftonbladet. Hans blick skriker ju frånvarande. Påminner lite om när man såg bilder på antisociala seriemördare från USA. Totalt kolsvart blick utan någon som helst känsla bakom sig. Läskigt.
Nä, tycker han ser närvarande ut, men livrädd. Han har inte den där hemska Ted Bundy-blicken.
Citera
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackmera12
Så, nu finns bild ute på Aftonbladet. Avpixlat!

De verkar ha en lite nyare bild än Expressens gamla gula skolfo. Han ser ju ganska vanlig ut, som vem som helst. Den här skjutningen är så kuslig. Lutar väl mer och mer åt att det är en allvarligt psykisk sjuk person som levt isolerat och ensam som det till slut helt slagit slint för. Ungefär som dubbelmördaren i Linköping. Det kusliga ligger i att så unga personer kan bli så ensamma att ingen registrerar att det är på väg att gå riktigt illa. Om allt som skrivs stämmer har han ju levt senaste 15 åren i mer eller mindre isolation från alla andra. Jag tror aldrig att vi kommer få veta vad som egentligen hände och varför han gjorde såhär för att han kanske inte ens visste det själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
GM profil hittills:

Gillade köra bil.
Gillade Hockey.
Tystlåten sista mötet med familj.
Ingen flickvän.
Tyckte inte om folksamlingar.
De senaste åren drog han sig undan allt mer och ville inte träffa folk.
Ville mest vara för sig själv.
Trevlig men fåordig.
Mobbad i skolan.
Hade inga vänner.
Lugn, fin, snygg, skötsam och trevlig när man pratade med honom.
Om nätterna brukade han sitta uppe och ”titta på tv”, vilket gjorde att han hade svårt att stiga upp om morgnarna och svårt för att passa tider.

Inte direkt något som är ovanligt skulle jag säga.
Citera
2025-02-05, 15:37
Medlem
PeterNosters avatar
Hans far tog hans mors födelsenamn S när de gifte sig.
Han tog sin svenske fars födelsenamn A. var döpt till Jonas Rickard men skippade Jonas.
Hans morfars farfar heter S och är född 1842.
Han var glasblåsare från Lyon i Frankrike, gift med svensk kvinna runt 1885.
Senast redigerad av PeterNoster 2025-02-05 kl. 15:50.
Citera
2025-02-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Hur de ska de veta? Det finns ingenting om GM i brottsregistret.

De flesta som utför skolskjutningar verkar ju ha en sak gemensamt, oroväckande betyg, kanske bör ett krav vara, grund+gymnasieexamen med fullständiga betyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in