2025-02-05, 12:01
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Detta är inte fake, kan mycket väl vara personen som är GM.

Stämmer med den pixlade bilden också.

Det är fake.

https://x.com/ykrodeo/status/1874701594148896870?t=0lx7_QokKqIHTUtvUcoekQ&s=19
Citera
Medlem
https://x.com/FaZeTravisScott
Bilderna kommer härifrån, verkar va debunked

Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Om jag föratått rätt så han som hängs ut nu är amerikan.
Citera
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Vad kan motivet vara?
Han lär ju inte tagit sig till just den platsen av en slump.
Och vid lunchtid, var det planerat eller en "miss" då fler lär ha varit på plats vid annan tidpunkt.
Det har ju funnits platser med mer folk om han velat döda random.

Att han valde vid lunchtid kan väl vara att man normalt inte brukar ha lektioner då, så fler ute från salarna och kanske koncentrerade på en viss plats (skolmatsalen?). Som sagt, det var ett vanligt gymnasium fram tills 2016, så det är inte omöjligt att MGM gått där själv, men på grund av enstöring så är alla hans referenser från hur en vanlig gymnasieskola funkar och inte vuxenutbildningar.

När jag gick i gymnasiet så var det rätt ovanligt att man lämnade skolan vid lunchtid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Någon som planerar en skolskjutning kanske inte bryr sig så mycket om vapenbrott och vad man får göra.
Så är det såklart, men då är det ju inget jaktvapen längre var det som jag ville komma till. Så trött på att man smutskastar lagliga jaktvapen.
Citera
2025-02-05, 12:03
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
På presskonferensen gick polisen ut med att man inte betraktar det som ett terrordåd. Men hur kan polisen ens veta det när polisen inte hunnit undersöka motivet? Polisens uttalanden blir mer och mer märkligt.
De har garanterat inte hittat något på hans dator eller i hemmet som pekar mot någon ideologi eller extremism... Kan ju dyka upp, men det betvivlar jag med tanke på att han verkar vara en ensamvarg.
Citera
2025-02-05, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Hellner
Vist så är det men du får bara ha femskotts magasin. På videon skjuts det många fler.

Fem skott, eller två, i magasinet vid jakt.
På skjutbanan finns inte den begränsningen.
Inte heller om man licens ned ändamål sportskytte.
Citera
2025-02-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Helt galet vad babbar och vänsterslödder går bärsärk där och gapar om "rasism" och SD, trots att polisen gått ut med att det inte ligger några ideologiska motiv bakom.

Detta lyssnar du på. Men allt annat som sägs och inte sägs är du tveksam över. Haha standard.
Citera
2025-02-05, 12:04
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Det är Komvux.
Jag vet.. jag svarade den som spekulerade om skolan. Jag säger att om du väljer ett mål så väljer man nog något man känner till och om han valt ett högstadie eller gymnasiet så smälter man inte in lika lätt som 35 åring. Att han skulle välja en okänd skola att gå in på omaskerad med gitarrfodral skulle se lite udda ut på ett högstadie exempelvis om man är 35 där alla andra är typ 15
Citera
2025-02-05, 12:05
Medlem
Gammalochglads avatar
Galen händelse, speciellt för oss örebroare.

Några inputs: Mgm sägs vara asocial utan närmare vänner men hur aktiv var han på nätet? Betydligt lättare att ha nät-kompisar.

För att minska risken för liknande, och värre, dåd i framtiden så bör samhället kasta alla integritets-ambitioner och tillåta alla former av avlyssning och DNA-spårningar. Minns bara hur Daniel Nyqvist (Linköpings-mördaren) blev fast. Genom DNA spårning i ett familjeregister.

Bättre vid liv än oregistrerad
Citera
2025-02-05, 12:06
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Den döde misstänkte gärningsmannen är en 35-årig man som bodde i Örebro. Medan insatsen fortfarande pågår på skolan och elever och lärare gömmer sig i sina klassrum gör polisen husrannsakan i mannens bostad.

Detta tyder på att mannen varit elev och kändes igen av t ex larmande lärare. Eller hur kunde polisen ha hans identitet innan han tog sitt liv?
Citera
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
https://sv-se.facebook.com/xxxx

rätt likt va?
Asså, vilken jävla kackerlacka du är.

Det är rätt uppenbart att det där inte är han som har länkats i spansk och turkisk media.

Hoppas att du blir bannad från forumet.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Seriöst.

Redan igår fastslogs det i tråden att GM troligen raderat alla eventuella sociala medier och bilder på nätet.

Ni kan sluta föreslå personer boende i Danmark eller USA och med andra namn än RA, 35 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in