2025-02-05, 11:57
Medlem
The Supreme Gentleman Elliot Rodger kan varit en förebild för GM. Det är troligt att det finns en beteendeproblematik i bakgrunden.
Citera
2025-02-05, 11:57
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
En 35 åring smälter inte heller in på en gymnasieskola. Men jag tror han kanske gått där eller känner till skolan väl. Det är inte säkert att alla skolor har vidöppna dörrar som man bara kan traska in på
Det är Komvux.
Citera
2025-02-05, 11:58
Medlem
Osmakligt att tv4 intervjuar Özz nujen just nu. Han som finansierade terrordådet på drottnggatan i Stockholm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
eller på storgatan i örebro där en sån bor också. jämför bilden med den spanska länken och kontexten så är det svårt att inte se sambandet.

men vi inväntar bekräftelse förstås

Du behövde bara slå en snabb koll på den där sidan. Personen har ett socialt liv, jobb, BOR I DANMARK. Antingen är du hjärndöd, eller så sprider du avsiktligt falsk information. Du borde skämmas.

Gärningsmannen är för övrigt inte någon DS.
Citera
Medlem
På presskonferensen gick polisen ut med att man inte betraktar det som ett terrordåd. Men hur kan polisen ens veta det när polisen inte hunnit undersöka motivet? Polisens uttalanden blir mer och mer märkligt.
Citera
2025-02-05, 11:59
Medlem
Det verkar riktigt vara RA som är MGM. Med hänsyn till hans föräldrars och syskons privatliv kommer jag inte dela deras efternamn men det jag kan säga är att deras efternamn är ett förnamn.
Citera
2025-02-05, 12:00
Medlem
Fråga

Bytte GM alltså om till gröna kläder som i militära uniformspersedlar inför dådet?

Om svaret är ja, ger det då inte Breivik-vibbar?
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
En 35 åring smälter inte heller in på en gymnasieskola. Men jag tror han kanske gått där eller känner till skolan väl. Det är inte säkert att alla skolor har vidöppna dörrar som man bara kan traska in på

Jo de flesta skolor i Sverige har såklart öppna dörrar under dagen. Folk går ju in och ut hela tiden.

Tycker verkligen att polisen ska tala ut i media snart. Folk får intrycket att de döljer något nu.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puckypent
Det verkar riktigt vara RA som är MGM. Med hänsyn till hans föräldrars och syskons privatliv kommer jag inte dela deras efternamn men det jag kan säga är att deras efternamn är ett förnamn.

Det efternamnet har redan avhandlats sisådär 50 sidor tillbaka sedan ditt mähä
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Någon som planerar en skolskjutning kanske inte bryr sig så mycket om vapenbrott och vad man får göra.

Vid jakt får enbart 5 skottsmagasin användas. vid övningsskytte etc får du har 100 skotts magasin om du tycker det är praktiskt. till mitt jaktvapen finns orginal 25 skottsmagasin att klicka hem för en spottstyver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Det är enklare att få licens för AR om man ska använda det vid jakt.

Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Jägarna är en inflytelserik grupp, så det kommer inte ske några begränsningar där. Annars är det ju obegripligt att hagelvapen har magasinsbegränsning till 2 patroner men kulvapen har ingen sån begränsning.

Det skulle väl vara lite märkligt att förbjuda ett specifikt vapen för att just det användes vid ett hemskt dåd? Det vore lite som att förbjuda lastbilsmodellen som Rakhmat Akilov använde. Hagelvapen finns också som halvautomatisk och har inte begränsningar till två patroner och går dessutom lätt att bygga om för den som skulle vilja. Utöver det finns det en uppsjö av vapen i landet som är förbjudna men går att köpa på en svart marknad. Men tragedin för dom drabbade blir väl egentligen inte större om det är en eller tio som dödas?
Citera
2025-02-05, 12:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det står i expressen att han bytte både för- och efternamn år 2017.

Stämmer detta på RA som misstänks från Storgatan 63?

Nu hade han inget mellannamn registrerat. Kan han ha bytt efternamn från S*m*n och samtidigt tagit bort något förnamn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in