2025-02-05, 10:21
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Du tror alltså att dessa är offer?
Jag är ganska säker på att det är journalister på Aftonbladet..

Skärpning för fan! Alla är inte ens identifierade än..
Efterblivna jävel

Ja, det trodde jag faktiskt, även om formateringen var lite märklig. Försvarar mig med att det tidigare påstods att offerlistan fanns på AB, men inlägget är nu redigerat och dumstruten sitter tajt!
Citera
2025-02-05, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playoffnight
Herregud. Den personen gick ut själv tidigt igår och skrev att det INTE är han. Hänger folk inte med alls i nånting längre på flashback? Sämsta dygnet i flashbacks historia. Folk som tror Aftonbladets reportrar är offer o fan och hans moster
Var finns info om att den felaktigt utpekande GM gått ut och dementerat?
Citera
2025-02-05, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Så du tror att det blir ”business as usual” gällande vapenlicenser för AR-15 och liknande vapen framöver?

Jag kan möjligen tänka mig att det framöver blir väldigt svårt att få licens på halvautomater, men att de retroaktivt drar in befintliga licenser tror jag blir väldigt svårt. inte troligt.
Citera
2025-02-05, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BPEC
Man får inte vapenlicens godkänd av polisen om man taxerar 0kr. Antingen är RA fel person, eller så har vapnet inskaffats på olaglig väg.

Enligt medierna har MGM vapenlicense (SVT om jag minns rätt).
Citera
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Vad händer med anhöriga till GM? Har de polisskydd och förflyttats till skyddat boende?

Varför kroppar kvar i byggnaden? Hur vet ni ens att det är sant?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Va?
Du är inget under av tydlighet själv, utveckla gärna hur namnbytet skulle förklara hans agerande.
Citera
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Nja…
Tjejen som gråter och säger nåt innan han förmodligen sköt henne i sista ”toa videon” av en som gömde sig där, låter väldigt svenskt och i 20 års åldern. Men vi få se vilka som är avlidna om de kommer ut med namnen.
Finns det filmklipp på händelsen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fidde321
Många tycker att skytten är dum i huvudet och att det inte går att fatta hur han tänkte. Men här ser vi ju hur människor sitter och hänger ut helt oskyldiga människor. Dom är ju precis lika usla människor som skytten.
Riktigt lika usla är dom inte. Men helt slut i huvudet det kan vi konstatera.
Citera
Medlem
ValkPaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigma.
Rätt, enligt bild på GM med vapnet på axeln så rör det sig inte om någon AR-15 utan om antingen ett Benelli Argo eller Browning Bar Long Track med ljuddämpare båda är halvautomatiska kulvapen.

Jävla idiot, det är inte GM...
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Man får inte vapenlicens godkänd av polisen om man taxerar 0kr. Antingen är RA fel person, eller så har vapnet inskaffats på olaglig väg.

Eller så hade han arbete eller var i heltidsstudier när ansökan skedde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
Tony dyren är inte GM. Förekommer hos Polisen(GM) förekommer inte. Har inte bytt efternamn

Finns inte en enda på Storgatan i Örebro som bytt efternamn, så uppenbart är han inte skriven där eller så är adressen fel.

Rickard Andersson har inte bytt efternamn. Därför inte heller GM.

Rickard har bytt efternamn hette S*mon tidigare. Andersson är hans fars namn. Hans farfar var yrkesmilitär och på mammans sida härstammar man från en S*mon från Frankrike.
Citera
2025-02-05, 10:24
Medlem
Troians avatar
Citat:

Eller så skaffade han inte vapenlicens samma år han nolltaxerade. Om han ens hade vapenlicens.

Betvivlar iofs att det finns ett riktlinjer som säger att de som inte tjänar pengar inte får ha vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in