2025-02-05, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Är väll inte konstigt om nån får nog och låter puffran arbete på dessa invandrare
Kan statuera exempel

Min far ligger på vårdhem
Arbetat mellan 3 jobb hela livet kommunalt för få ihop till brödfödan

Nu på hemmet har vi blattar , svarta ja fan vet alla jövls hudfärger

Fasan e orakad otvättad fel kläder från tvätten ( om de jävlarna ens tvättar ) personal tar hand tvtidning in till sitt personalrum sår lägger de bara om när vi klagar.
Nä fyfan vad jag avskyr dessa parasiter

Du jag skulle oxå fan kunna åka upp peppra personalen
Och vad fan gör du? Sitter och gnäller när din pappa lider? Vilken jävla skitson du är. Raka honom själv din slöa jävel.
Citera
2025-02-05, 10:08
Medlem
M4gnussons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Håller med. Han verkar dock inte vara skarpaste kniven i lådan. På Twitter skriver han bland annat "...jag som arbetande skattebetalare i sverige..." (var arbetslös och taxerade noll).

Och innan någon påpekar. Det har delats 2 twitter här i tråden. En till jägar RA som är FEL person. Och en till rasist RA som dagligen omdelat anti muslim innehåll. Så nej, jag syftar inte på den twitter som går till fel RA.
Det har delats två felaktiga Twitter-konton, båda har dementerat att de är gärningsmannen. Sluta sprid falsk information!
Citera
2025-02-05, 10:09
Avslutad
Ingen Abdullah eller ahmed då klassas inte dådet som terrorism.

Nu är det bara en svensk med psykiska problem.

Bara svenskar som kan lida av mentala problem inte resten
Citera
2025-02-05, 10:09
Medlem
Tacka Jimmy för att det blir på det viset och nötterna som ej gick ut skolan och la sin röst

Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Vi svenskar får hålla i hatten framöver. Det kommer att komma hämndaktioner från islamisterna. Högs sannolikt mot våra egna barn.
Citera
2025-02-05, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Du tänker på Alsalamskolan, en helt annan skola.
Nej, det var vid Pizza Hut.
Kan hända att denna skola bytt skepnad till Komvux idag, men jag är 100% säker på att det var en islamsk skola vid tillfället.
Jag minns även att jag reagerade på att skolan mer såg ut som en ljusgul paddelhall än en skola.

Det är oavsett inriktning ett totalt hjärnsläpp som krävs för att göra något sånt här. Jag tycker det är synd att staten slutade med interneringsmetoden. Det humanistiska tänket har gjort livet surt för många oskyldiga de senaste 30 åren.
Citera
2025-02-05, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Klientelet som argumenterar för AR i jakt skulle aldrig tas emot i hemvärnet. Det finns inga som helst skäl till att halvautomatiska vapen ska användas i jakt annat än i väldigt specifika fall, och borde likt revolvrar kräva särskilt tillstånd. Halvautomatiska jakt- och sportskyttevapen borde totalförbjudas så vi slipper ha dem i händerna på dessa instabila psykfall.

Är du tappad bakom flötet månne? Halvautomat har använts i jakten under flera decennier. Har jagat älg med en halvautomat 30-06 i flera år och även fågel med en 12a sbs halvautomat. Epitetet halvautomat är inget som tillskrivs specifikt till AR vapnen.
Citera
2025-02-05, 10:11
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangleri
Ett halvautomatiskt vapen som en AR-15 eller en PC9 går att få på ett par dagar med jaktlicens, och det finns gigantiska magasin (30 skott eller mer) att köpa helt lagligt (dessa fått dock bara användas på skjutbana).
Tidigare brukade polisen konsekvent neka licens till dessa för jakt, men en vägledande dom sa att om den som sökte hade en godkänd anledning att inneha vapnet (bara att skriva "rävjakt"), och polisen inte hade tydliga bevis att detta inte var sant, så var polisen tvungna att godkänna licensen. Det har alltså tekniskt sett varit lagligt att inneha dessa vapen länge, men har bara varit praktiskt möjligt i ett par år nu (utanför specialskytteklubbar).

Du får lätt iväg ett antal kulor i sekunden med en AR-15 eller PC9.

En sak är säker. Det kommer inte gå att få licens på AR-15 mer i Sverige. Befintliga licenser revokeras och vapnen därute samlas in och destrueras.
Citera
2025-02-05, 10:12
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Alla vänsterblivna sprutade i byxan när de trodde att en SD:are var den skyldige, så de spred det över hela internet utan att ens tänka på att ha källkritik innan.

Precis som högerextremisterna sprutade i byxan vid Utöya morden när dom trodde det var en invandrare som sköt.

Partisekreteraren i SD skrev då:

"Nästa jävel som ojar sig över hur synd det är om alla snälla muslimer när det ligger blödande norrmän på gatan kommer avföljas!".
Citera
2025-02-05, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Aftonbladet publicerade namnen på tio offer redan igår. Idag uppdaterade man med två till. Tolv döda nu alltså, plus gärningsman.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4BlVgo/stor-polisinsats-i-orebro-misstankt-grovt-vald

Du tror alltså att dessa är offer?
Jag är ganska säker på att det är journalister på Aftonbladet..

Skärpning för fan! Alla är inte ens identifierade än..
Efterblivna jävel
Citera
2025-02-05, 10:14
Medlem
Attentatet var riktat mot en komvux. Det säger väl allt om saken.
Vidare nyhetstablåer är skit i Sverige och dom tjänar massiva intäkter med all reklam.
Jag är inte förvånad, eftersom svensk tv bajsar ut reklam var och varannan minut så då vänder sig människor till Youtube. Brott i USA är oftast grövre men ger också mycket hårdare straff. Vilket betyder att vanliga svenssons/icke medborgare får radikala idéer.
Skyll inte bara på en enskild person utan börja med göra svensk tv mer attraktiv och betydelsefull. Ex, Vänner förmiddag och eftermiddag på det en hel jävla söndag (bara som ett exempel).
Vart vänder sig gemenman då till istället, jo Youtube. Sverige gör om gör rätt!
Citera
2025-02-05, 10:14
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Aftonbladet publicerade namnen på tio offer redan igår. Idag uppdaterade man med två till. Tolv döda nu alltså, plus gärningsman.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4BlVgo/stor-polisinsats-i-orebro-misstankt-grovt-vald

Alla dessa jobbar på Aftonbladet.... håll skillnad på saker.
Citera
2025-02-05, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
En sak är säker. Det kommer inte gå att få licens på AR-15 mer i Sverige. Befintliga licenser revokeras och vapnen därute samlas in och destrueras.

Suck, ska dom plocka varenda halvautomat av andra vapentyper då också? Kanske 3d skrivare på samma gång? Håll käften när du inte förstår dig på ämnena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in